Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در تبریز گفت: تلاش دشمن دارد ایران را به مرز بی تفاوتی و فرهنگ «به من چه» رساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تبریز بیدار ، سردار سیدمحمد باقرزاده، فرمانده کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم یادبود شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس و دهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه تبریز در مسجد این دانشگاه گفت: نفس ذکر و یاد شهدا شکرگزاری و تشکر است و چون شهدا حق زیادی بر گردن ما دارند، ما به درگاه الهی شکر می کنیم که چنین نعمت هایی را به ما عطا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگداشت شهدا یعنی سر خم نکردن برابر بیگانگان


وی ضمن تاکید بر تکریم شهدا، افزود: رهبر انقلاب فرموده اند که « من نگران تکراری و کم اثر شدن مراسم یادواره شهدا هستم». درواقع این نگرانی به معنی منتقل نشدن پیام شهدا و فرهنگ شهادت به مخاطبان است. حضرت آقا از پیام بزرگداشت شهدا تعبیری دارند که عبارت است از سر خم نکردن ملت در برابر بیگانگان. یعنی یک خصوصیتی در این ملت به وجود بیاد تا این بزرگداشت ها به معنای واقعی جا بیفتد‌.

سردار باقرزاده تصریح کرد:  اگر مردم و مسئولین در برابر بیگانگان سر خم کنند، به معنی محقق نشدن پیام بزرگداشت شهدا است.

وی ادامه داد:باید توجه کنیم که صفحه آرایش جهانی و دشمنان را بشناسیم و ببینیم در چه وضعیتی هستیم. از نگاه نظام سلطه، آمریکا مرکز ثقل جهان است و ظهور انقلاب اسلامی این معادله را بهم زد و قدرت نرمی به نام اسلام آمد و هژمونی موجود بهم خورد.

تلاش دشمن دارد ایران را به مرز بی تفاوتی و فرهنگ «به من چه» رساند

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: همه این تحریم ها،تهدید ها،ارعاب ها، شاخ و شانه کشیدن ها و دین سازی ها برای برگرداندن معادله به حالت اول است و قصد دارند دنیا را به صورت مکانیکی اداره کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی یک موجود هوشمند در منطقه است و تاثیر مستقیمی در منطقه دارد بطوریکه کشورهای همسایه مانند عراق، سوریه، لبنان، یمن و بحرین همگی از ایران تاثیر گرفتند و تلاش دشمن در این است که ایران را به مرز بی تفاوتی و فرهنگ « به من چه » رساند.یعنی برای ما مهم نباشد در یمن و فلسطین و... چه اتفاقی می افتد.

سردهندگان شعار« نه غزه نه لبنان»  اهل جانم فدای ایران نیز نبودند

باقرزاده در ادامه با اشاره به سردهندگان شعار« نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» گفت: این شعار نه غزه نه لبنان یعنی ختثی بودن و بی تفاوت بودن. البته این شعاردهنگان اهل جانم فدای ایران نیز نبودند. جمهوری اسلامی نمی تواند نسبت به سرنوشت بشر بی تفاوت باشد. ما و فلسطین و عراق و سوریه یکی هستیم.

وی تصریح کرد: غیرت یعنی عدم تسامح در دفاع از دین و هرچه که انسان به آن تعلق دارد مانند دین، ناموس و... . دشمن میخواهد این غیرت را از ما بگیرد و نقطه مقابل این غیرت، تفکر لیبرالی است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه در خصوص اینکه نباید شکست دشمن را زود باور کرد، گفت: ما در عملیات والفجر۸ که فاو را گرفتیم نیروهای عراقی بعد از هفتاد روز مقاومت بالاخره تسلیم شدند و ما نیز در عملیات کربلای ۴ بعد از اینکه در ابتدا تلفات دادیم، دشمن فکر کرد که ما کلا شکست خورده ایم و حتی صدام ملعون به حج عمره نیز رفت. اما با یک جابجایی نیرو ها در نهایت عملیلت کربلای۵ را رقم زدیم.

وی ادامه داد: بعضی ها خیلی خوش خیال هستند و می گویند اگر دشمن هجوم سراسری کند، ما هم هستیم.در حالی که در صحنه جنگ حقیقت ها معلوم می شود و این پدران و مادران شهدا نیازی به دادن شعار ندارند و وفاداری خود را به اسلام نشان دادند.

عقب نشینی برابر آمریکا همان تفکر لیبرالی بنی صدر است

این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد:ما معتقدیم در هر مقطع باید با آمریکایی ها تسویه حساب کنیم و به روز بعد نگه نداریم.اینکه عقب بایستیم همان تفکر لیبرالی بنی صدر است که میگفتند باید ۴۰۰ کیلومتر از خرمشهر عقب برگردیم. درست مثل نسخه هایی که بعضی ها برای صنایع هسته ای کشیدند!!درواقع اگر در مقابل آتش کم استقامت نکنیم، در مقابل آتش زیاد اصلا نمی توانیم استقامت کنیم‌.

وی افزود: بعضی از برادران ما در داخل هستند که در افکار و فرهنگشان چیزی به نام استقامت تعریف نشده است. و معتقد هستند استقامت برای کشور هزینه بردار هست اما حضرت آقا جواب اینها را داده اند که عدم استقامت هزینه اش بیشتر است.

باقرزاده خاطرنشان کرد: مردم ما دارای دو ویژگی ولایت پذیری( تولی ) و استکبارستیزی( تبری) هستند که دشمن میخواهد این دو ویژگی را از بین برده و مردم را تهی کند.

اقتصاد مقاومتی در بستر فرهنگ مقاومتی شکل می گیرد 

وی افزود: نباید پیام شهدا که عبارت است از دعوت به هوشیاری(بصیرت) و پایداری(استقامت) را فراموش کنیم. محال است کسی پایدری و استقامت داسته باشد و شهدا به وی نظر نکنند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین تصریح کرد: نباید به دشمن اعتماد کرد. نباید امضای آقای جان کری را تضمین می دانستیم. ما اگر استقامت نکنیم، آبرویی برای ما نمی ماند چون که طبق فرموده امام خمینی(ره) ،ما میخواهیم از آبروی اسلام دفاع کنیم.

باقرزاده در پایان با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از شرایط فعلی که مانند شرایط جنگ احزاب می دانند گفت: اقتصاد مقاومتی در بستر فرهنگ مقاومتی شکل می گیرد و کسانی که به فرهنگ مقاومت قایل نباشند نمی توانند اقتصاد مقاومتی را عملی کنند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

آفتاب‌‌نیوز :

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه، با تجلیل از ایستادگی بی‌نظیر نیرو‌های مقاومت فلسطین و همچنین مردم غزه تاکید کردند: صبر تاریخی مردم غزه در مقابل جنایت‌ها و وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی که با حمایت کامل غرب انجام می‌شود، یک پدیده عظیم است که حقیقتا به اسلام عزت بخشیده و موضوع فلسطین را علی‌رغم خواست دشمن، به مسئله اول جهان تبدیل کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه کشتار مردم غزه و نسل‌کشی در این منطقه هر انسان صاحب وجدانی را متاثر می‌کند، افزودند: جمهوری اسلامی ایران در موضوع حمایت از قضیه فلسطین و مردم مظلوم و مقاوم غزه هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع حمایت افکار عمومی بین‌المللی و همچنین افکار عمومی جهان اسلام به‌ویژه دنیای عرب از مردم غزه را مهم ارزیابی کردند و گفتند: اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین تاکنون بسیار خوب و جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است و باید در این زمینه بیش از پیش اقدام شود.

ایشان همچنین یاد شهید «العاروری» از رهبران حماس را که به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، گرامی داشتند و خاطر نشان کردند: این شهید بزرگوار شخصیت برجسته‌ای بود که عاقبتِ مبارکِ شهادت، پاداش خداوند متعال به مجاهدت‌های وی بود.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین و به‌خصوص مردم غزه، گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی جنگ غزه ارائه کرد و گفت: صبر و ایستادگی مثال‌زدنی مردم غزه و نیرو‌های مقاومت در این شش ماه، که ناشی از ایمان راسخ آنان است موجب شده دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف راهبردی خود در جنگ غزه، دست نیابد.

رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر اینکه عملیات «طوفان‌الاقصی» اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین بُرد و اکنون دشمن صهیونیستی بعد از گذشت شش ماه خسارت‌های سنگینی را متحمل شده و هزاران نفر از نظامیان این رژیم کشته و زخمی شده‌اند، افزود: جنگ غزه یک جنگ جهانی است و هیأت حاکمه آمریکا شریک اصلی جنایت صهیونیست‌ها است، زیرا رأسا هدایت جنگی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد.

وی در پایان خطاب به رهبر انقلاب تاکید کرد: به جنابعالی اطمینان خاطر می‌دهم که به‌رغم همه وحشیگیری‌ها و جنایات و نسل‌کشی که در غزه در جریان است، مردم غزه و نیرو‌های مقاومت با قدرت ایستاده‌اند و به دشمن صهیونیستی اجازه نخواهند داد ذره‌ای به اهداف خود دست یابد.

دیگر خبرها

  • دشمن با راه اندازی جنگ نرم به دنبال نابودی اعتقادات جوانان است
  • تحرکات پنهانی برای قهرمان‌سازی از خائنان به غزه
  • مردم از گرانی‌ها و نوسانات بازار گلایه دارند
  • خون شهدا زمینه ساز اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران
  • روایت نور؛ از ابتدا تا انتهای سفر عاشقی به کربلای ایران
  • تلاش دولت سیزدهم برای بازگرداندن امور اقتصاد به مردم
  • تلاش برای ایجاد فرهنگ خود امدادی ۷۶۰۰ مسافر نوروزی در یزد
  • رهبر انقلاب: ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • عکس| آمار شگفت انگیز رونالدو در لالیگا
  • جزئیات پهپاد انتحاری ساخت ایران