Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس راهنمایی و رانندگی استان گلستان با اشاره به افزایش ۲۵ درصد تصادفات در شهرهای استان گفت: ۸۹ درصد جان‌باختگان و ۸۱ درصد مجروحان در تصادفات درون شهری استان راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده هستند. ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سرهنگ ایوب شرافتی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به افزایش روند تصادفات فوتی و تعداد جان‌باختگان و مجروحان این حوادث اظهارداشت: از سال 91 تا پایان سال گذشته، تعداد جان‌باختگان و مجروحان تصادفات درون شهری در استان روندی کاهشی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در 7 ماهه ابتدایی امسال تعداد فوت‌شدگان در تصادفات درون شهرها نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش و البته تعداد مجروحان نیز 2 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: از این تعداد 13 درصد جان‌باختگان زن و بقیه مرد بوده‌اند. همچنین در 7 ماهه امسال و در شهرهای گرگان، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول، کردکوی و بندرگز آمار فوت‌شدگان سوانح ترافیکی افزایش پیدا کرده است.

رئیس پلیس راهور استان درباره علل وقوع تصادفات در شهرهای استان اعلام کرد: عدم توجه به جلو با 36 درصد و عدم رعایت حق تقدم با 30 درصد مهم‌ترین عوامل بروز تصادفات فوتی و جرحی در شهرهای استان است.

وی گفت: 89 درصد جان‌باختگان و 81 درصد مجروحان در تصادفات درون شهری استان راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده هستند. همچنین 76 درصد رانندگانی که در بروز تصادفات مقصر هستند 15 تا 45 سال سن دارند.

شرافتی بیان داشت: در 7 ماهه امسال بیش از 7 هزار وسیله نقلیه شماره‌گذاری و وارد معابر شهری شده و 20 هزار جلد گواهینامه جدید نیز صادر شده است.

وی درباره ترافیک سطح شهر گرگان در زمان تعطیلی مدارس و همزمانی آن با پایان ساعت اداری گفت: مدارس بدون نظرخواهی از شورای ترافیک ایجاد شده و بیشترین تجمع این مراکز آموزشی در هسته مرکزی شهر است. مدارس باید پراکنش و توزیع مناسبی در سطح شهر داشته باشد و در شرایط فعلی هم تلاش می‌کنیم که بار ترافیکی این منطقه را کنترل کنیم.

رئیس پلیس راهور استان گلستان با بیان اینکه ترافیک در ساعات تعطیلی مدارس در کوی تختی و گرگان‌پارس به اوج خود می‌رسد، اظهارداشت: دیگر برای ایجاد مدارس غیرانتقاعی و آموزشگاه‌های آزاد در این مناطق مجوزی نخواهیم داد و مجوزهایی هم که مدت زمان آنها به اتمام رسیده، به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به نصب و فعالیت 5 دوربین هوشمند کنترل سرعت در گرگان گفت: 2 دستگاه دوربین در محور ناهارخوران، 2 دستگاه در ورودی‌های غربی و شرقی و همچنین یک دستگاه دوربین هم در محور آق‌قلا به سمت گرگان نصب شده است. این دوربین‌ها روزانه بیش از 300 برگ جریمه برای رانندگان متخلف صادر می‌کند. همچنین 59 دستگاه دوربین هم در سطح شهر وجود دارد که ناظر بر ترافیک شهری است. این دوربین‌ها دارای کاربر هستند که تخلفات رانندگان را ثبت و ضبط می‌کنند.

انتهای پیام/ش

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۶۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، محسن یمینی گفت:  با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها، و کاهش تصادفات جاده‌ای در مسیر‌های پُر تردد در یک ماه گذشته یکصد کیلومتر از جاده‌های مختلف ارتباطی استان خط‌کشی شده است.

وی تصریح کردخط کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، به طور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.

یمینی ادامه داد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفر‌های برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، در مقاطعی از محور‌های استان اجرا می‌شود.

وی افزود: این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راه‌ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به ویژه در شب با دید محدود، تفکیک باند‌های رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می‌دهند.

گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه