Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: حجم بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی ۹۸-۹۷ یعنی در حدود ۵۰ روز گذشته تاکنون به ۳۸ میلی‌متر رسید و بر اساس آمار تجمعی بارندگی در حوضه‌های آبریز درجه یک کشور، میزان بارندگی‌ها طی مدت مشابه سال آبی ۹۷-۹۶ در این حوضه‌ها ۱۲.۳ میلی‌متر گزارش شده است.

این میزان بارش، از سال گذشته ۲۵.۷ میلی‌متر بیشتر شده و نسبت به میانگین بلندمدت ۵۰ ساله از ۲۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلی‌متر رشد برخوردار بوده است.

از ۳۸ میلی‌متر بارندگی ثبت شده تاکنون، ۲۷.۸ میلی‌متر در آبان‌ماه ثبت شده است که سال گذشته آبان ماه در همین زمان فقط ۳.۷ میلی‌متر بارش داشته‌ایم.

با وجود اینکه میزان بارش‌ها از ابتدای مهر تاکنون رشد قابل توجهی یافته است، اما گذشت ۵۲ روز از سال آبی زمان مناسبی برای قضاوت درباره پایان خشکسالی و جبران بارش‌های گذشته نمی‌تواند باشد. ایران در دهه گذشته با خشکسالی هیدرولوژیکی بسیار شدیدی مواجه بوده که جبران این کمبود‌ها به‌ویژه در بخش آب زیرزمینی نیازمند زمان بسیار طولانی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، حوضه آبریز دریای خزر با ۹۸.۲ میلی‌متر بارش و حوضه مرزی شرق با ۷.۳ میلی‌متر به ترتیب از بیشترین و کمترین میزان بارندگی حوضه‌های آبریز درجه یک برخوردار بوده‌اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: کمبود آب زیرزمینی آمار بارش ها حجم بارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول میزان بارش در فارس تا ساعت ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سامانه بارشی اخیر که از اواخر چهارشنبه وارد فارس شد، بیشتر مناطق استان را تا امروز بهره‌مند از رحمت الهی کرد.
در این سامانه تا عصر امروز، شهرستان فیروز آباد با ۱۰۴ میلی متر رکورد دار بود و نور آباد ممسنی هم با ۹۲ میلی متر مکان دوم را به خود اختصاص داد در میمند هم ۸۳، قیروکارزین ۶۹، جهرم ۶۳ خنج و کازرون ۵۹، کوار ۴۷، زرین دشت ۴۶، اردکان ۴۰، فسا و داراب ۳۸ و رستم ۳۶ میلی متر باران بارید.
میزان بارش در شیراز هم ۲۵ میلی متر اعلام شده است و جمع بارندگی سال زراعی جاری در این کلانشهر به ۲۵۰ میلی متر رسید.

دیگر خبرها

  • ۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید
  • استان های غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور بارانی می شوند
  • میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد
  • شوط پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود
  • ۱۱۲ میلی متر بارندگی در رومشکان لرستان ثبت شد
  • جدول میزان بارش در فارس تا ساعت ۱۵:۳۰
  • ۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است
  • بارش ۴۸ میلی متری باران برای کرمانشاه
  • سامانه بارشی اخیر میانگین ۴۸ میلی مترباران در استان کرمانشاه  برجای گذاشت