Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@15:55:46 GMT

تنها 30درصد مدارس کشور فرسوده هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۶۵۳۴

تنها 30درصد مدارس کشور فرسوده هستند

شیراز- ایرنا- معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت:درسال 1382 بیش از 70 درصد مدارس کشورتخریبی بودند و فقط 30 درصد آن ها مقاوم بودند اما امروز تنها 30 درصد مدارس فرسوده هستند.

به گزارش ایرنا مهرالله رخشانی مهر ، چهارشنبه در آیین افتتاح آموزشگاه 15 کلاسه حاج عزیز و بهروز ابوقداره در شیراز افزود: در صورت تامین اعتبار سه میلیارد دلاری از صندوق ذخیره ارزی که در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است می توان همه مدارس ناامن را ایمن سازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با تکریم خیرین نیک اندیش در ساخت مدارس مورد نیاز دانش آموزان گفت: خیرین در دو سال اخیر در ساخت 50 درصد مدارس همت داشتند از سوی دیگر در ردیف بودجه نوسازی مدارس مبلغی نیز برای تکمیل مدارس مشارکتی منظور شده که از این ردیف مبلغ 650 میلیارد تومان به مدارس مشارکتی اختصاص داده شده یا برای تامین سهم دولت باید هزینه شود.
رخشانی مهر گفت: وضعیت از لحاظ اعتباری به گونه ای است که دولت به تنهایی از عهده کار بر نمی آید و همت و مشارکت خیرین ضروری است.
وی اعلام کرد: نیکوکاران در سال جاری 1200 میلیارد تومان برای مدرسه سازی در کشور تعهد کرده اند و امید است این مبلغ برای سال آینده افزایش یابد.
معاون استاندار فارس نیز با اشاره به مسئولیت پذیری نیکوکاران و مردم نیک اندیش در مقابل نسل حاضر و نسل های آینده کشور گفت: به یقین نظام به آیندگان امید دارد و طبیعی است که باید امکانات آموزشی برای دانش آموزان فراهم باشد؛ زیرا دولت به تنهایی قادر به تامین هزینه ها نیست.
عنایت الله رحیمی با تاکید بر ضرورت یاری رسانی خیرین در امر مدرسه سازی افزود: باتوجه به مشارکت و مساعدت مردم می توانیم از سختی ها عبور کنیم و مشکلات را رفع کنیم چراکه جامعه ای که به علم و دانش توجه کند، شکوفایی و پویایی کشور را رقم می زند.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به جایگاه رفیع نظام تعلیم و تربیت که باید زمینه ساز تربیت دانش آموزان باشد، گفت: تجهیز و ساخت فضاهای آموزشی به مثابه زیر ساخت و لازمه آینده سازان ضروری است.
علی عسکر نجفی بیان داشت: خیرین مدرسه ساز در این حرکت پیشتاز بوده اند و ما در مناطق جنوب استان از مدرسه سازی بی نیاز هستیم.
وی افزود: نیاز به مدرسه سازی بیشتر در مراکز مهاجرپذیر مانند نواحی سه و چهار شیراز ضروری است و در حواشی برای رفع محرومیت ها به فضای آموزشی نیاز داریم و خوشبختانه خیرین در این زمینه به خوبی مساعدت می کنند.
نجفی با اعلام اینکه هم اکنون 400 کلاس درس خیرساز درحال ساخت است، گفت: 300 مدرسه نیز طی دو دهه اخیر با همت خیران در شیراز احداث شده است.
مدیر کل نوسازی مدارس فارس نیز در این مراسم درباره آموزشگاه 15 کلاسه عزیز و بهروز ابوقداره گفت: این مجموعه در 2100 متر مربع در 4 طبقه با امکانات کامل آموزشی برای دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی با مشارکت نوسازی مدارس و با 27 میلیارد ریال اعتبار به جای یک مدرسه قدیمی احداث شده است و ظرفیت پذیرش 500 دانش آموز را دارد.
سرفراز موصلی افزود: روند مشارکت خیرین در مدرسه سازی فارس چشمگیر است و در جشنواره خیرین امسال نیکوکاران 84 میلیارد تومان برای امر مدرسه سازی تعهد کردند و طی یکسال گذشته نیز عملیات ساخت 60 پروژه با مشارکت خیرین آغاز شده است که تا سال آینده به بهره برداری می رسد.
7375 / 1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مدرسه سازي مدارس فرسوده خيرين مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۶۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور

تغییر تقویم آموزشی مدارس (زمان آغاز و پایان سال تحصیلی) از موضوعاتی است که دستخوش سیاست‌گذاری‌های متفاوت بوده است.

به گزارش تسنیم، در بازه‌هایی از زمان (دهه ۷۰)، آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان از اول شهریور بود که این موضوع به دلیل برخی از شرایط به ویژه گرمای هوا با تبعات منفی بر کیفیت تحصیل دانش‌آموزان همراه بود.

در نهایت مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۶ با تصویب یک قانون تأکید کرد: زمان بازگشایی مدارس در سراسر کشور همه ساله اول مهر ماه بوده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

اواخر سال ۱۴۰۲ یکبار دیگر موضوع تغییر تقویم آموزشی مدارس مطرح شد و در همین ارتباط میثم لطیفی؛ رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: از مجلس خواستیم این اجازه را داشته باشیم که شروع سال تحصیلی برای دانش‌آموزان لزوماً از ابتدای مهرماه نباشد. قرار است بتوانیم با توجه به اوضاع اقلیمی یعنی‌مناطق گرمسیر و سردسیر درجه‌ای از اختیار را به ادارات کل آموزش‌وپرورش و وزارت آموزش‌وپرورش برای شروع سال تحصیلی بدهیم که این موضوع به مصرف انرژی و سلامت فرزندان در مناطق جغرافیایی مختلف در کشور کمک می‌کند.

در همین ارتباط محمود امانی طهرانی؛ دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره تغییر زمان آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان اظهار کرد: یک طرح در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح تقویم آموزشی تهیه شده است که به شورای عالی آموزش و پرورش جهت بررسی ارجاع شد و این شورا اصلاحاتی اعمال و آن را به مجلس بازگرداند.

وی افزود: این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شد و هم اکنون در نوبت بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: در صورتی که این طرح به مصوبه مجلس تبدیل شود، مصوبه قبلی که زمان آغاز و پایان سال تحصیلی را تعیین کرده بود، لغو می‌شود و اختیارات بیشتری به آموزش و پرورش با توجه شرایط مختلف در جغرافیای کشور داده می‌شود.

امانی طهرانی در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح در برگزاری امتحانات نهایی خلل ایجاد می‌کند یا خیر، گفت: امتحانات نهایی امری است که در یک برنامه واحد کشوری قابل ارائه است، اما در بسیاری از مناطق می‌توانند مدت سال تحصیلی را با برنامه‌ریزی بهتر با توجه به شرایط آب و هوایی خود تنظیم کنند.

دیگر خبرها

  • جبران کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی تا سه سال آینده
  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت 
  • رونق ساخت و ساز در محلات با بافت فرسوده و ناپایدار تهران
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در چهارمحال و بختیاری
  • تخصیص ۵هزار میلیارد تومان به مدرسه‌سازی از محل مولدسازی
  • اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان به مدرسه‌سازی از محل مولدسازی
  • اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان در امر مدرسه‌سازی از محل مولدسازی
  • ایمن‌سازی ۷۳۰ کلاس درس سنگی در خوزستان
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • دولت اعتبارات خاصی جهت ساخت و ساز مدارس در سیستان و بلوچستان اختصاص داده است