Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@13:21:54 GMT

رشد 120 درصدی تولید فروکروم سبزوار در هفت ماه امسال

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۶۵۷۰

رشد 120 درصدی تولید فروکروم سبزوار در هفت ماه امسال

تهران- ایرنا- میزان تولید مجتمع فروکروم سبزوار در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 120 درصد رشد کرد.

به گزارش چهارشنبه تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجتمع فروکروم سبزوار از آغاز فروردین تا پایان مهر، هفت هزار و 762 تن فروکروم تولید کرد.
این رقم در مدت مشابه پارسال سه هزار و 526 تن بود.
در این مدت میزان تولید شرکت نسبت به برنامه که پنج هزار و 393 تن پیش بینی شده بود، 44 درصد افزایش نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجتمع فروکروم سبزوار در هفت ماهه امسال، هفت هزار و 884 تن محصول به شرکت های دیگر ارسال کرد که نسبت به آمار مدت مشابه پارسال که سه هزار و 749 تن بود، 110 درصد افزایش یافت.
محصول تولیدی این مجتمع، به شرکت های فولاد آلیاژی کشور مانند فولاد آلیاژی یزد و فولاد آلیاژی اصفهان، واحدهای ریخته گری، واحد های چدن سازی و غیره ارسال می شود.
مواد اولیه این کارخانه با عیار متوسط 38 درصد، از معادن منطقه سبزوار، جغتای، اسفراین، بیرجند، نهبندان و غیره تامین می شود.
به گزارش ایرنا، مجتمع فروکروم سبزوار در استان خراسان رضوی، شهرستان سبزوار، شهرستان جغتای واقع است.
مطالعات فنی و اقتصادی این پروژه از سال 1376 آغاز و موافقت لازم از وزارت وقت معادن و فلزات برای تولید 25 هزار تن فروکروم پرکربن در سال گرفته شد.
این کارخانه در زمینی به مساحت 116 هکتار ایجاد و عملیات تسطیح و دیوارکشی آن از سال 1378 آغاز شد.
سرمایه گذاری اولیه این مجموعه که در سال 1384 افتتاح شد، 300 میلیارد ریال بود.
آنگونه که در تارنمای این کارخانه نوشته شده، ظرفیت کنونی تولید 12 هزار تن در سال است.
فروکروم با هدف بهبود کیفیت انواع فولاد ها تولید و استفاده می شود.
ساخت فولادهای خاص از جمله فولادهای ضدزنگ، فولادهای مقاوم به حرارت، فولادهای ضدسایش، فولادهای ابزار، فولادهای مقاوم به خوردگی و غیره بدون حضور فروکروم غیرممکن است.

اقتصام*3061*1961*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مقاومت 92 معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۶۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی

به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محمد مهدی برادران در مراسم آغاز به کار سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری کمبود برخی از کالا‌های اساسی به ویژه شوینده در روز‌های پایانی سال در بازار بود افزود: در صنایع عمومی مثل شوینده با فراوانی کالا مواجه ایم که البته کیفیت و رقابت کالا مد نظر است.   وی افزود: مجموعه کار‌هایی که در حوزه مواد شوینده و سلولزی انجام شده ارزشمند است و در آینده‌ای نزدیک جشن خوداتکایی برگزار خواهیم کرد.   برادران با بیان اینکه حجم بازار مواد شوینده در کشور حدود ۱۳۰ همت، است گفت: در سال گذشته مواد اولیه‌ای که برای شوینده و بهداشتی آرایشی تامین شد ۴۵ میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تر، (۱۴۰۱) دو درصد کاهش داشت که البته به سمت عمق بخشی در تولید هم رفته ایم.   برادران گفت: تولید اسانس از پایه مولکول برای نخستین بار در ایران انجام شده و ایران هفتمین تولید کننده در دانش فنی این محصول در دنیاست، همچنین تا سه سال قبل، ما وارد کننده گلیسیرین بودیم، اما امروز در این بخش به خوداتکایی رسیده ایم و نیاز‌های داخلی را تامین می‌کنیم البته در پی ایی جی- ام پی جی، فسفات و ... تولید بازار را در دست گرفته ایم و در حال عمق بخشی به کالا‌های داخلی هستیم ضمن اینکه همزمان با طرح‌هایی که در حال اجراست رونق بازار‌های قاچاق و تقلبی کم شده بطوریکه هم اکنون حدود ۹۵ درصد کل بازار را در دست داریم.   معاون وزیر صمت گفت: سال ۱۴۰۲، به موازات واردات چهل و پنج میلیون دلاری مواد اولیه، ۱۶۱ میلیون دلار صادارت داشتم که در مقایسه با مدت مشابه قبل‌تر (۱۴۰۱) هجده درصد رشد داشته است.    برادران به حوزه فعال سازی ظرفیت‌های خالی این صنعت اشاره کرد و گفت: طرح تولید بدون کارخانه که شاه بیت فعالیت وزارت صنعت در سال جهش تولید با مشارکت مردم است اقداماتی صورت گرفته به طوریکه ما بیش از ۲ میلیون تن هم اکنون در این ظرفیت به سمت صدور پروانه رفتیم که کار بسیار اصولی است که باید انجام شود.   وی ادامه داد: هدفگذاری‌هایی که مجموع صاحبان صنعت، تولید کنندگان و حامیان دولتی انجام داده اند هدفگذری جهشی در قالب تولید بوده بطوریکه برای امسال ۲۵ درصد رشد تولید را پیش بینی کرده اند.   برادران گفت:‌بر اساس اعلام آمار رسمی کشور، میزان تولید در سال ۱۴۰۲، ۱۸۲۲ هزار تن بود که در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.   معاون وزیر صمت افزود: هم اکنون صنعت شوینده کشور هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی به بلوغی رسیده که علاوه بر تامین نیاز داخلی، بازار‌های صادراتی را هدف گیری کرده است و با توجه به ظرفیت‌های موجود و پیوندی که با شرکت‌های پتروشیمی وجود دارد در مجموع شاه بیت اقتصاد جهش تولید، مدیریت قیمت تمام شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اکتشاف سنگ آهن در خواف درسال ۱۴۰۲ حدود۱۱۱ درصد افزایش یافت
  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • افزایش۴۵ درصدی تولید اکسید مولیبدن
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی
  • اوجی: امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم
  • امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم
  • کـارنامه خوراکی‌ها؛ رشد ۲۰۰ درصدی قیمت خوراکی‌ها در دو سال
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور