Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-16@13:20:35 GMT

نصب سیم خاردار در مرز آمریکا با مکزیک

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۶۶۸۷

نصب سیم خاردار در مرز آمریکا با مکزیک

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، حدود ۴۰۰ نفر که از کاروان اصلی پناهجویان آمریکای مرکزی در مکزیکوسیتی جدا شده اند، روز سه شنبه وارد شهر مرزی تیخوانا شدند. سازمان های مدافع حقوق بشر هشدار می دهند که شمار بیشتری از پناهجویان در روزهای آینده به مرز نزدیک خواهند شد.

 

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده است که روز چهارشنبه به منطقه مرزی به مکزیک سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۷ هزار سرباز آمریکایی برای مقابله با ورود کاروان پناهجویان به مرز با مکزیک اعزام شده اند.

 

اکثر پناهجویان این کاروان اهل هندوراس هستند. اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که دو گذرگاه مرزی در مجاورت تیخوانا را بسته است تا به وزارت دفاع اجازه دهد در مرز مانع و سیم خاردار نصب کنند.

 

به گزارش یورونیوز، همزمان با این تحولات پیش نویس قطعنامه سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد عملکرد کمیساریای عالی این سازمان در امور پناهندگان تصویب شد. آمریکا تنها کشوری بود که به این قطعنامه رای منفی داد. به گفته واشنگتن در پیش نویس این قطعنامه به برخی از نگرانی های آمریکا در مورد مهاجران توجه نشده است.

 

تیخوانا در ایالت باخا کالیفرنیا در شمال غربی مکزیک واقع شده است. این ایالت با ایالت کالیفرنیای آمریکا هم مرز است. تیخوانا تنها ۳۸ کیلومتر با شهر سن دیگو در آمریکا فاصله دارد.

 

در واکنش به حرکت کاروان پناهجویان، دونالد ترامپ در یک نشست مطبوعاتی با ادعای پرتاب سنگ از سوی برخی مهاجران آمریکای لاتین به نیروهای امنیتی مکزیک گفت: نیروهای امنیتی آمریکا در صورت مواجهه با چنین اقداماتی، با تیراندازی پاسخ خواهند داد.

 

به گزارش بی بی سی، ترامپ در هفته‌های گذشته با تاکید بر مساله مهاجرت، تلاش کرده ضمن انتقاد از قوانین فعلی در این زمینه به هواداران خود وعده دهد که اصلاح ساختاری قوانین مهاجرت آمریکا از الویت‌های اصلی پیش روی اوست.

 

مهار مهاجرت غیرقانونی به آمریکا یکی از وعده‌های ساختاری کارزار انتخاباتی ترامپ بوده است. کشیدن دیوار میان مرز جنوبی آمریکا با مکزیک، اخراج میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی و ممنوع کردن ورود مسلمانان به آمریکا بارها در طول کارزارهای سال ۲۰۱۶ ترامپ تکرار شد.

 

پیش از این، ترامپ از صدور دستوری برای اعزام ۵ هزار سرباز ارتش به مرز مکزیک خبر داده و خطاب به کاروان مهاجران که با پای پیاده در حال حرکت به سوی مرزهای تگزاس هستند، گفت: "سربازان ما منتظر شما هستند".

 

همچنین رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفته بود: اگر آنها درخواست پناهندگی بدهند ما قرار است تا زمانی که دادگاهی آنها انجام گیرد آنها را درحالت بازداشت نگه داریم. ما آنها را نگه خواهیم داشت و برای منظور شهرک‌های چادری (کمپ آوارگان) در کل محل خواهیم ساخت.



ترامپ گفت: قرار نیست ساختمان بسازیم و صدها میلیون دلار برای آن هزینه کنیم. ما قرار است چادر برای آنها برپا کنیم، چادرهایی که خیلی خوب خواهند بود و آنها در این مدت انتظار خواهند کشید و اگر پناهندگی دریافت نکنند از اینجا بیرون خواهند رفت. پناهجویان در مدتی که درخواست‌ها و ادعاهایشان مورد بررسی قرار می‌گیرد در بازداشت خواهند بود و به گفته او این حرکت جلوی آمدن متقاضیان بیشتر به آمریکا را می‌گیرد.


ترامپ تصریح کرد: وقتی این افراد بفهمند که این اتفاق قرار است بیفتد بعدا می‌بینید که چقدر تعداد کسانی که به آمریکا می‌آیند کمتر خواهد شد.

 

طبق معاهدات بین المللی دولت آمریکا موظف است درخواست پناهندگی مهاجران را بررسی کند.

 

افرادی که از ترس جان خانه و کشورشان را ترک کرده اند، طبق قوانین بین المللی پناهنده حساب می شوند اما افرادی که دچار مشکلات شدید اقتصادی و معیشتی هستند، شامل معیارهای دریافت پناهندگی نیستند.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فاکس نیوز دونالد ترامپ مهاجران آمریکا جام نیوز مکزیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۶۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است

رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد: ایران به دلیل ضعف دولت واشنگتن به اسرائیل حمله کرد.

به گزارش مهر، رییس جمهور سابق آمریکا این بار به بهانه حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی، جانشین خود در کاخ سفید را هدف انتقاد قرار داد.

«دونالد ترامپ» رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که «جو بایدن» رییس جمهورآمریکا در حمله موشکی و پهپادی گسترده ایران به اراضی اشغالی تا حدی مقصر است.

نامزد فعلی جمهوری خواهان در رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۴ آمریکا گفت: فقدان رهبری از سوی جو بایدن باعث جسورتر شدن تهران شده است!

رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که حملات ایران به این دلیل انجام شد که آمریکا ضعف زیادی نشان می‌دهد.

ترامپ درباره عدم حمایت بایدن از اقدام نظامی تل آویو علیه تهران گفت: نقطه ضعفی که ما نشان دادیم، غیرقابل باور است و اگر من بر سر کار بودم این اتفاق نمی افتاد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد
  • کشت گلابی خاردار برای اولین بار در سرخه
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • چه کسی ضد چین‌تر است؟ بایدن یا ترامپ؟
  • ترامپ: تنها به یک شرط موافق کمک به اوکراین هستم