Web Analytics Made Easy - Statcounter

با همکاری سه کانون گردشگری، محیط زیست و خیریه دانشگاه علوم پزشکی بجنورد، نمایشگاه گل و گیاه در این دانشگاه برگزار و درآمد این نمایشگاه به نیازمندان اهدا می‌شود.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین اکبری؛ با همکاری سه کانون گردشگری، محیط زیست و خیریه دانشگاه علوم پزشکی بجنورد، نمایشگاه گل و گیاه در این دانشگاه برگزار و درآمد این نمایشگاه که سه روز به طول انجامید، به نیازمندان اهدا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  در این خصوص کسری خطیب، دبیر کانون خیریه شهر نور این دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: با همکاری سه کانون این نمایشگاه در حال برگزاری است؛ البته آماده سازی این نمایشگاه بیشتر بر عهده دو کانون دیگر بود و هدف از اجرای آن کار خیر است. در واقع درآمد این نمایشگاه بناست صرف کودکان بی سرپرست و بد سرپرستی که در مراکز مختلف مانند مرکز دخترانه ثریا هستند، شود.
خطیب ادامه داد: استقبال دانشجویان از این نمایشگاه و در واقع از این کار خیر بسیار عالی بود و ما فکر نمی‌کردیم تمام گل‌های ما به فروش برسد، اما حتی به حد سفارش دادن دوباره نیز رسید. از طرفی خود دانشگاه نیز ما را به خوبی کمک کرد.
دبیر کانون خیریه شهر نور با اشاره به دو ساله بودن این کانون اظهار کرد: این اولین برنامه سال تحصیلی ما است، اما برنامه‌هایی مانند بازارچه شب یلدا را در پیش داریم که بناست بودجه‌ای که از همین جا به دست می‌آید، برای فراهم کردن لوازم مورد نیاز کودکان صرف شود. برنامه جشن خلیج فارس را نیز پیش رو داریم که امیدواریم بتوانیم به خوبی کانون را معرفی کنیم.
وی افزود: گروه شناسایی کانون خیریه ما سال گذشته ۱۵ خانواده محروم بجنوردی را شناسایی کرد و بسته‌هایی طراحی و برای خانواده‌ها ارسال شد. این برنامه امسال نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم این فعالیت را گسترش دهیم و به شهر‌های اطراف مانند شیروان و اسفراین نیز برویم. البته این نیازمند ارتباط با دیگر کانون‌های خیریه دانشگاه‌ها است که این ارتباط اکنون برقرار شده است.
خطیب در پایان گفت: بازدید از خانه سالمندان و بهزیستی از دیگر برنامه‌های ماست که طبق روال سال گذشته آن را انجام خواهیم داد. یکی دیگر از فعالیت‌های کانون ما اعزام تعدادی از دانشجویان به بهزیستی است تا به کودکان آموزش‌های علمی مورد نیاز را بدهند تا مشکلات علمی ان‌ها کمتر شود.

محیط زیست در خطر است و نیاز به آگاهی مردم دارد
مرضیه نعمتی فر، دبیر کانون محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: کانون ما اردیبهشت ۹۷ با برگزاری انتخابات به طور رسمی تشکیل شد و اولین فعالیت این کانون تفکیک زباله‌های سلف دانشگاه بود که اکنون این اتفاق در حال انجام است و روزانه سازمان مدیریت پسماند این زباله‌های تفکیک شده را جمع آوری می‌کند. تفکیک زباله‌های خوابگاه‌ها از برنامه‌های آتی ما است. سپس اردوی پاکسازی محیط زیست را برگزار خواهیم کرد.
نعمتی فر ادامه داد: دومین فعالیت کانون که با هدف کمک به خیریه انجام شد، نمایشگاه گل و گیاه بوده که اکنون در حال برگزاری است.
دبیر کانون محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی بجنورد به اهمیت محیط زیست اشاره کرد و گفت: شرایط به گونه‌ای است که اکنون ما باید به فکر خودمان باشیم. به عنوان یک مثال ساده مدت زمان بازیافت یک پلاستیک ۴۰۰ سال است. حال ما موظف هستیم این خطرات را کاهش دهیم. باید عمیق‌تر فکر کنیم و آن موقع بیشتر مراقب خواهیم بود.
وی در پایان گفت: در سطح جامعه فرهنگ سازی حفظ محیط زیست انجام نشده است. اکنون جرقه‌هایی زده شده و به عنوان نمونه می‌گویند آب نیست. در کنار آب منابع دیگر نیز در حال تخریب است و اگر آگاه سازی شود مردم بیشتر مراعات می‌کنند.

شناساندن مناطق گردشگری استان به دانشجویان باعث افزایش توریست می‌شود
جواد خزائی، دبیر کانون گردشگری دانشگاه علوم پزشکی نیز به خبرنگار ما گفت: برنامه‌هایی که ما در کانون داریم، معرفی منابع طبیعی و گردشگری استان به دانشجو هاست. استان خراسان شمالی در حوزه مناطق گردشگری بسیار قوی است و باید معرفی شود.
خزائی ادامه داد: بخش بالایی از دانشجویان دانشگاه غیر بومی هستند و با این مناطق آشنا نیستند که در صورت آشنا شدن این موضوع می‌تواند به صنعت توریست استان کمک بالایی کند.
دبیر کانون گردشگری این دانشگاه خاطرنشان کرد: استان خراسان شمالی با توجه به غنی بودن در بخش صنایع دستی مانند چارق دوزی و گلیم بافی و همچنین برخورداری از مناطق گردشگری طبیعی و باستانی ارزشمند مانند موزه‌های مختلف، می‌تواند مانند یک موتور محرک برای استان عمل کند. وظیفه ما در دانشگاه شناساندن این موارد به دانشجویان است.
وی در پایان گفت: با اداره کل گردشگری و صنایع دستی استان همکاری داریم. امیدواریم وضعیت معرفی این موارد بسیار بهتر شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علوم پزشکی بجنورد خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۶۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی، استان خراسان شمالی، رویشگاه گونه های متنوع و منحصر بفرد گیاهان دارویی و خوراکی است که طرفداران بسیاری هم دارد؛ "چریش" یکی از این سبزی های مطبوع و خوشمزه کوهی است.

هر بوته گياه چریش چندين برگ دارد كه مانند سبزي تره قسمت انتهايي آن در غلافي سفيدرنگ پيچيده شده‌ است.

گياه چريش در فصل بهار در همه سبزی فروشی ها عرضه مي شود مردم خراسان شمالی بخصوص روستاييان با استفاده از اين گياه آشي موسوم به آش چريش و ناني به نام نان چريشي درست مي‌كنند.

آش چريشي مخلوطي از حبوبات، بلغور و گياه چريش است و نان چريشي نيز با استفاده از خمير، زردچوبه، سيب زميني، پياز، روغن حيواني و گياه چريش در تنور پخته مي‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان کنکور سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان بجنورد تکمیل شود
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان آزمون سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • کمک مؤسسه خیریه محبان ام البنین کبیر یزد به آزادی یک زندانی