Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@18:43:29 GMT

ایرلاین‌ها در آستانه فرسودگی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۶۷۲۹

ایرلاین‌ها در آستانه فرسودگی

خانه ملت: سیداحسن علوی، با اشاره به مشکلات کنونی ایرلاین‌ها و کاهش ۲۲ درصدی پرواز‌های داخلی نسبت به سال گذشته، گفت: آمار‌های ارائه شده درباره میزان پرواز‌های داخلی در ماه اخیر نشان دهنده وضعیت بحرانی ایرلاین‌ها و صنعت هوانوردی کشور است.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کاهش ۲۲ درصدی پرواز‌های داخلی در مهر ماه سال جاری در قیاس با مهر ماه سال گذشته، عوامل بسیاری دارد، به طوری که می‌توان افزایش چشمگیر قیمت بلیط از اوایل سال جدید را یکی از مهم‌ترین دلایل این مسئله دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایط کنونی بخش اعظمی از مسافران دائمی پرواز‌های هوایی، به علت افزایش قیمت بلیط هواپیما قادر به استفاده از آن نیستند و پرواز‌های هوایی جای خود را به حمل و نقل ریلی و جاده‌ای داده است.

علوی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل کاهش پرواز‌های هوایی، افزایش فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی است، به طوری که در شرایط کنونی چندین فروند از هواپیما‌های مسافربری ایرلاین‌ها دیگر قابل استفاده نیستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در شرایط کنونی صنعت هوایی کشور از اهمیت بالایی در اقتصاد کشور برخوردار است، حال اگر پرواز‌های داخلی و خارجی ایرلاین‌ها با مشکلات روبه رو شود، قطعا در آینده این مشکلات بر اقتصاد کشور اثر سوء خواهد گذاشت.

وی با اعلام اینکه بر اساس آمارها، میانگین عمر فرسودگی هواپیما‌های کشورمان حدود ۲۲ سال است، گفت: وضعیت سن ایرلاین‌های داخلی در حالی بالا است، که میانگین سن هواپیما در ایرلاین کشور‌های عربی حدود ۶ سال و سن هواپیما در ایرلاین‌های اروپایی حدود ۱۲ سال است که این نشان دهنده وضعیت تأسف بار شرکت‌های هواپیمایی است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: صنعت هوایی کشور امروز به نوسازی ناوگان خود نیازمند است، یعنی آنکه اولویت اصلی برای این حوزه، خرید هواپیما‌های نو یا قابل استفاده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: ایرلاین ها نماینده مجلس پرواز های داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۶۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپاد‌های ایرانی تحریم کرد.

 

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهاد‌ها و دیگر سخت افزار‌های نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزار‌های در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی