Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@05:32:38 GMT

جزئیات قردادهای پیمانکاران شهرداری تهران تشریح شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۶۷۵۵

جزئیات قردادهای پیمانکاران شهرداری تهران تشریح شد

نگهداشت وظیفه ذاتی امور جاری در شهرداری و انجام آن مهم و ضروری است و به طور معمول در قراردادهای نگهداشت شهر، پیمانکاران برای مدت کوتاه انتخاب نمی شوند بلکه برای یک دوره یکساله انتخاب می‌شوند.

به گزارش مشرق، شاپور رستمی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، با اشاره به نتایج گزارش کارگروه مشورتی برنامه و بودجه، منابع انسانی و مالی این معاونت گفت: با ارائه راهکارهای کارشناسی برای حل موضوع تخصیص و اعتبار شهرداری‌های مناطق مسائل تخصیص بودجه مناطق حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بخشی از امور ستاد با پیش بینی مقررات مربوطه به مناطق قابل تفویض است، اضافه کرد: تیمی مشترک از معاونت برنامه ریزی و کارگروه مشورتی برنامه و بودجه برای بررسی مسائل بودجه‌ای مناطق تشکیل و موضوعات قابل تفویض حوزه برنامه ریزی و بودجه به مناطق بررسی و نهایی شود.

بیشتر بخوانید:

کنایه کارشناس"منو تو" به اصلاح طلبان!+فیلم تحلیل آرای انتخاب شهردار تهران چیست؟+ جدول

رستمی تصریح کرد: اهتمام معاونان برنامه ریزی هر منطقه درباره موضوعات بودجه‌ای بخشی از مسائل و مشکلات مناطق را کاهش خواهد داد.

معاون هماهنگی و امور مناطق  شهرداری تهران گفت: نگهداشت وظیفه ذاتی امور جاری در شهرداری و انجام آن مهم و ضروری است و به طور معمول در قراردادهای نگهداشت شهر، پیمانکاران برای مدت کوتاه انتخاب نمی شوند بلکه برای یک  دوره یکساله انتخاب می‌شوند از این رو تهیه و تدوین تقویم زمانی و جلسات و تصمیمات کمیته تخصیص راهکاری برای مشکلات پیش روی مناطق است و با تهیه تقویم زمانی متناسب با پیشرفت پروژه‌ها و یا امور جاری در شهرداری از مشکلات تخصیص مناطق کاسته می‌شود.

همچنین سکینه اشرفی، معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردای تهران نیز در این نشست گفت: پروژه‌ها در شهرداری براساس نظام پدیدآوری تعریف نشده است در نتیجه نظام تخصیص و نظام تأمین بودجه با روند مطلوبی پیش نرفته است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال تمرکززدایی بودجه هستیم و از ستاد، اختیارات مان را به شهرداران مناطق تفویض خواهیم کرد، تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در شهرداری نظام بودجه ریزی مترقی برمبنای عملکرد است.

اشرفی اضافه کرد: مسیر بودجه ریزی می‌تواند بر شفاف سازی هزینه‌ها کمک کند. امیدواریم با تشریک مساعی میان شهرداران مناطق و معاونت برنامه ریزی در نظام بودجه ریزی تحول ایجاد کنیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به تکلیف شورای اسلامی شهر تهران برای برنامه سوم توسعه شهر تهران تصریح کرد: شورای اسلامی شهر تهران معاونت برنامه ریزی را مکلف نموده است برنامه سوم را براساس شهر تهران تهیه و تدوین نماییم نه بر معیار شهرداری تهران و بر همین اساس در حال بازآرایی برنامه سوم توسعه شهر تهران هستیم.

اشرفی در بازآرایی برنامه به آیین نامه‌ها و قوانین شهرداری تهران نیز اشاره داشت و گفت: برای سطح همکاری‌های سایر دستگاهها برای مدیریت شهر نیز در برنامه سوم برنامه‌هایی تدوین خواهد شد.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا تعادل گرایی یکی از موضوعات مهم برنامه سوم دانست و گفت: یکی از احکام برنامه حکم خاصی است که برای تعادل بخشی مناطق تهران پیش بینی شده است که درصدی از کل بودجه تخصیصی و اعتبارات عمومی تهران به تعادل بخشی مناطق کمک خواهد کرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی بازار سکه و ارز ظریف پیمانکاران شهرداری شهرداری تهران هزینه های شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۶۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطل‌های زباله در تهران هوشمند می‌شود

محمد حسین بوچانی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره طرح جامع پسماند شهر تهران اظهار داشت: این طرح مقرره قانونی شهرداری در موضوع مدیریت پسماند تهران است که به تصویب و تأیید شورای شهر تهران، کمیته انطباق فرمانداری و کمیسیون زیربنایی شورای برنامه‌ریزی استان و محیط زیست رسیده است.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع پسماند مهمترین سند قانونی فراروی ما در شهرداری است، گفت: این طرح در انتهای سال ۹۷ کلید خورد و مطالعات آن با همکاری مجموعه‌های دانشگاهی صورت گرفته است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به الزام شهرداری به تهیه طرح‌های موضوعی پایتخت گفت: طرح جامع پسماند تبدیل به ضابطه و مقررات شده و مهم‌ترین سند اجرایی شهرداری تهران محسوب می‌شود.

جزئیاتی جدید از طرح جامع مدیریت پسماند در تهران

وی با اشاره به اینکه طرح عملیاتی مدیریت پسماند به طور کلی در ۲۰ حوزه مشخص شده که هر کدام جزئیات خاص خود را دارد، گفت: با استفاده از طرح جامع پسماند می‌توان به مسائل پسماند تهران به طور کامل پرداخت همچنین کاهش و رفع چالش مدیریت پسماندهای خانگی، بیمارستانی و … در این طرح به طور کامل مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران ادامه داد: در طرح جامع پسماند موضوع پسماند از تولید تا باز چرخانی مورد توجه قرار گرفته و تفکیک زباله در مناطق و نواحی به صورت کامل بررسی شده، نارسایی‌ها شناسایی و راه حل‌ها پیش بینی شده است همچنین در این راستا از تجربیات جهانی بهره‌مند شده‌ایم و شرایط شهر تهران و شهروندان را هم در نظر گرفته‌ایم.

پسماند خانگی ابر چالش و ابر بحران تهران در حوزه پسماند

بوچانی با تاکید بر اینکه پسماند خانگی ابر چالش و ابر بحران تهران در حوزه پسماند است گفت: سطل‌های زباله به صورتی است که هر کس در هر زمانی می‌تواند داخل آن زباله بریزد ولی بر اساس این طرح مقرر شده که به تدریج در شهرک‌ها، مجتمع‌های مسکونی، ساختمان‌های دولتی و عمومی و فرهنگسراها به سمتی رویم که سه سطل زباله جهت تفکیک پسماند از مبدا صورت گیرد.

الزام سازندگان ساختمان به ساخت اتاقک پسماند

وی خاطرنشان کرد: همچنین در طرح جامع پسماند این مساله پیش بینی شده است که به تدریج به سمت الزام ساختمان‌ها به ساخت اتاقک پسماند جهت تفکیک زباله از مبدا پیش رویم و این مساله در نظام ساخت و ساز مورد توجه باشد.

نظام وصول وضع بهای خدمات مربوط به مدیریت پسماند

وی در ادامه به موضوع نظام وصول وضع بهای خدمات مربوط به مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: بر اساس این مساله تولید کننده پسماند باید بهای مدیریت پسماند را بپردازد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین استفاده از فناوری و نوآوری در طرح جامع پسماند مورد توجه قرار گرفته و به سمتی پیش می‌رویم که هوشمندسازی سطل‌های زباله صورت گیرد. سازوکارهای مختلفی می‌توان برای هوشمندسازی سطل زباله در نظر گرفت که یکی از این راهکارها استفاده از کارت‌های مختلف و کیو آر کد ویژه هر ساختمان است.

تأثیر طرح نوماند و تجمیع پیمانکاران در حوزه پسماند

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: طرح نوماند و اپلیکیشن‌های مربوطه نیز جزئی از طرح جامع پسماند است همچنین جزئیات طرح جامع پسماند متناسب با مکان و اقتضای زمان امکان بازنگری دارد و کمیته راهبردی در این زمینه در نظر گرفته شده و طرح جامع پسماند به صورت کلی برای آن نگاه سیستمی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: مساله تجمیع پیمانکاران در حوزه پسماند هم از برنامه‌های طرح جامع است که اقدام مؤثر و حائز اهمیت محسوب می‌شود.

کد خبر 6084264 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان
  • کشف پاتوق مافیای زباله در این منطقه از تهران
  • آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
  • کشف پاتوق مافیای زباله در این منطقه تهران | ۱۲ میلیارد تومان جریمه پیمانکاران شهرداری در صورت دیدن زباله گرد بر سر مخازن
  • جریمه هنگفت شهرداری تهران برای زباله دزدها | محمدی: در مدیریت پسماند با کسی شوخی نداریم
  • برنامه جذب ۸۰ همت سرمایه بخش خصوصی توسط شهرداری تهران
  • سطل‌های زباله در تهران هوشمند می‌شود
  • ضرورت طراحی و تدوین برنامه ۵ ساله شهرداری تبریز
  • نشست خبری تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) و چله رضوی در تهران برگزار می‌شود
  • افتتاح «خانه روزنامه‌نگاران» تا تابستان