Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@00:45:00 GMT

توليد آبزيان در کشور 477 هزار تن اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۶۸۶۹

توليد آبزيان در کشور 477 هزار تن اعلام شد

خبرگزاري آريا - نوشهر - ايرنا - معاون توسعه آبزي پروري سازمان شيلات کشور با اشاره به توليد 477 هزار تن آبزيان در کشور گفت: از اين ميزان 150 هزار تن در حوزه درياي خزر برداشت مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حسين عبدالحي روز چهارشنبه در همايش منطقه اي چالش ها و راهکارهاي توسعه آبزي پروري در حوزه درياي خزر در نور افزود: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته امسال توليد آبزيان در کشور به 500 هزار تن خواهد رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: جمهوري اسلامي ايران در مجموع با توليد 477 هزار تن انواع آبزيان رتبه بيست و يکم دنيا را دارد.
معاون توسعه آبزي پروري سازمان شيلات کشور خاطر نشان کرد: هم اکنون حدود 70 هزار نفر به صورت مستقيم در بخش توليد ماهيان آبزيان فعاليت دارند.
عبدالحي همچنين به ظرفيت بالاي کشور در پرورش ماهيان خاوياري اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 100 مزرعه پرورش ماهي خاوياري با حدود 400 هزار فيل ماهي توسط بخش خصوصي در کشور وجود دارد که سال گذشته در اين مراکز 1.5 تن خاويار توليد شد.
وي به بازار خوب خاويار و حمايت هاي صورت گرفته براي افزايش توليد خاويار در کشور اشاره و اظهارداشت: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته امسال پيش بيني مي شود ميزان برداشت خاويار در کشور به 3 تا 4 تن برسد.
معاون توسعه آبزي پروري سازمان شيلات کشور به توليدات ماهي قزل آلا در آب شيرين اشاره کرد و گفت: ايران با توليد 160 هزار تن قزل آلا در آب شيرين رتبه نخست دنيا را دارا است.
عبدالحي همچنين با اشاره به وجود هشت مرکز تکثير بچه ماهي در سواحل خزر افزود: سالانه بيش از 400 ميليون بچه ماهي در اين مراکز توليد و رهاسازي مي شود.
به گفته وي، عمده ماهيان توليدي و رها شده بچه ماهي سفيد و خاوياري است.
وي دريافت تسهيلات با بهره بالا را دغدغه بخش خصوصي در توليد آبزيان برشمرد و خواستار تعامل بيش از پيش بانک هاي عامل در پرداخت تسهيلات شد.
معاون توسعه آبزي پروري سازمان شيلات کشور با اشاره به برگزاري بيش از 60 جشنواره طبخ آبزيان در 2 دهه گذشته گفت: سرانه مصرف ماهي کشور در اوايل انقلاب اسلامي يک کيلوگرم بود اما امروز با برنامه ريزي و تبليغات صورت گرفته به 11 کيلوگرم رسيد و اين در حالي است که سرانه مصرف ماهي در دنيا 20 کيلوگرم است.
عبدالحي برداشت 40 هزار تن ميگو در سال جاري را يک موفقيت بزرگ دانست و گفت: اين ميزان ميگو در سطح 11 هزار هکتار از مزارع کشت ميگو کشور برداشت شد در حالي که در سال گذشته ميزان برداشت ميگو در کشور 32 هزار تن بوده است.
همايش يک روزه منطقه اي چالش ها و راهکارهاي توسعه آبزي پروري در حوزه درياي خزر در نور با هدف تعامل و پيوند بيشتر دانشگاه با صنعت آبزي پروري برگزار شد.
در اين همايش قرار است تعدادي از کارشناسان و متخصصان راهکارهاي پيشنهادي خود را براي توسعه صنعت آبزي پروري در حوزه درياي خزر ارائه دهند.
در اين همايش علاوه بر مسئولان سازمان شيلات کشور، فعالان حوزه شيلات و بخش خصوصي، دامپزشکي، محيط زيست و مسئولان شيلات استان هاي گيلان، مازندران و گلستان حضوردارند.
/1602/1395/1899
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۶۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.

بتول دانش شهرکی شامگاه جمعه در شورای سرمایه گذاری استان سیستان و بلوچستان افزود: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه های سرمایه گذاری در بخش های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستانهای ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مکران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت: وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد