Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@10:59:35 GMT

هشدار به کشاورزان و باغداران درخصوص سرمازدگی+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۷۰۵۱

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس کمیته اصلاح و توسعه باغات جهاد کشاورزی فارس گفت: با توجه به کاهش شدید دما در چند روز آینده ضروری است تا کشاورزان و باغداران اقدامات لازم و پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت سرمازدگی را به عمل آورند.

ضیغمی افزود: به باغداران توصیه می‌شود از انجام عملیات محلول پاشی و سم پاشی خودداری و مصرف کود‌های ازته در درختان مرکبات را متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، از باغداران و کشاورزان خواست با آبیاری سبک و منظم، تسریع در برداشت محصولات کشاورزی و استفاده از پوشش‌های دوجداره و وسایل گرمایشی در گلخانه‌ها از سرما زدگی محصولات خود جلوگیری کنند.
رنجبر کارشناس امور دام جهاد کشاورزی فارس هم با اشاره به هشدار‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش‌های شدید و کاهش دمادرچندروز اخیر از دامداران خواست از چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.
وی افزود: سرویس و آماده سازی بخاری‌ها و تامین سوخت مورد نیاز در مرغداری‌ها، پوشاندن سر قاب کلنی‌های زنبور عسل و همچنین کنترل و تمیز کردن دریچه‌های ورودی و خروجی آب مراکز پرورش ماهی از راه‌های دیگر کاهش خسارت بارندگی وسرما است.
به پیش بینی اداره هواشناسی فارس از جمعه بعد از ظهر دمای هوا در استان به شکل چشم گیری کاهش می‌یابد و در برخی از مناطق این کاهش دما به ۷ درجه زیر صفر هم خواهد رسید. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری صدا و سیما هشدار کشاورزان باغداران سرمازدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۷۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛معاون توسعه وپیش بینی هواشناسی استان گفت: تا پیش از ظهر امروز بیشترین بارش با ۲۵ میلی متر از ایستگاه فرخشهر و بعد از آن شهرکرد با ۲۰ میلی متر گزارش شده‌است.
معصومه نوروزی افزود: در این مدت بارش‌های خوبی در مناطق شرقی استان بود، اما کمتر از ۲۰ میلی متر بوده است.
به گفته‌ی وی بعداز ظهر امروز از شدت بارندگی‌ها کاسته می‌شود و در ساعاتی از فردا بارش‌های ضعیف و پراکنده در بخش‌های شرقی استان پیش بینی می‌شود.
نوروزی از طبیعت گرد‌ها وگردشگران خواست از صعود به ارتفاعات ونقاط مخاطره آمیز وحریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها فاصله بگیرند.
رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری هم خروج از جاده، واژگونی خودرو و انحراف به چپ را مهمترین علت تصادفات در روز‌های بارانی دانست.
سرهنگ نوربخش از رانندگان خواست با رعایت سرعت مطمئنه، رعایت فاصله با خودرو‌های جلویی از بروز این حوادث پیگیری کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • هشدار سرمازدگی تا ۲ روز آینده در استان همدان
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان