Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-05@13:12:08 GMT

علت پژمرده شدن گیاهان آپارتمانی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۷۰۷۸

به گزارش پارس نیوز،  علت رشد نامناسب گیاهان آپارتمانی چیست

خیلی از خانم های خانه دار و حتی آقایان علی رغم نداشتن جای مناسب برای پرورش گل و گیاه و سبزیجات، داخل آپارتمان خود گل پرورش می دهند. اما همیشه در این کار موفق نیستند.

در ادامه 7 دلیل پژمرده شدن و از بین رفتن گیاهان آپارتمانی را بیان می کنیم.

1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از اندازه به گیاهان آب می دهید. گیاهان آب دوست دارند ولی قرار نیست آنها را در آب غرق کنیم. از طرفی باید مطمئن شوید گلدان شما سوراخ به اندازه کافی در کف دارد. همیشه گلدان هایی را انتخاب کنید که سوراخ های مناسبی برای بیرون رفتن آب اضافی گلدان داشته باشند. زیر آنها هم همیشه زیر گلدانی بگذارید.

2.گیاهان خود را هرس نمی کنید. همیشه حواستان به هرس کردن و چیدن گل ها و برگ های اضافی باشد. هرگز اجازه ندهید گل شما در قسمت های بالایی سنگین شود. البته هر گلی میزان مخصوصی به هرس نیاز دارد.

گیاهان آپارتمانی

3.خاک گلدان خود را تغذیه نمی کنید. هرگز فکر نکنید که خاک گلدان به خودی خود کافی است. همواره خاک گلدان را به روش های مختلف تغذیه کنید. هفته ای یک بار خاک گلدان را با کود مایع و امولسیون ماهی تغذیه کنید.

4.خیلی بلند پرواز و ساده خیال بوده اید. پرورش گل از دانه به یک گل کامل کار راحتی نیست که همان بار اول به ثمر بنشیند. اگر تازه کار هستید ایرادی ندارد یک گل از گل فروشی بگیرید و با آن تمرین پرورش گل کنید.

5.درباره گل های خود اطلاعات کافی ندارید. باید بدانید که همه گل ها رفتاری مشابه لازم ندارند. گل با گل از حیث نور، آب، تغذیه، هرس و … متفاوت است.

6.گیاهان شما نور کافی ندارند. گلدان شما کجا قرار دارد؟ اگر نزدیک ترین پنجره به گلدان شما رو به شمال است و یا اینکه گل شما در طی روز حداقل 4 ساعت نور کافی دریافت نمی کند حتما جای آن را تغییر دهید.

7.آنها را به درستی آبیاری نمی کنید. تعداد آبیاری مهم نیست، بلکه کیفیت آن مهم است. همین طور همیشه به خاطر داشته باشید که زمانی گل ها را آب دهید که خاکش کاملا خشک شده باشد. متخصصان می گویند گل را آنقدر آب دهید که آب به سوراخ های کف گلدان برسد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: رشد تغذیه خاک کود تغذیه چک خاک رشد کود پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۷۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو سلامت، فاطمه بی تقصیر، تهیه کننده برنامه از مزرعه تا سفره در این باره توضیح داد: این برنامه روز‌های چهارشنبه هر هفته راس ساعت ۱۳:۱۵ به مدت ۳۰ دقیقه پخش می‌شود. این برنامه با محوریت ایمنی و سلامت تغذیه به بررسی محصولات کشاورزی، باغی، زراعی می‌پردازد.

وی ادامه داد: در این برنامه محصولات سالم به مصرف کنندگان از مزرعه تا سفره شناسایی و معرفی می‌شود. آشنایی مصرف کننده با محصولات کشاورزی و اهمیت تغذیه‌ای آن‌ها دغدغه برنامه سازان است.

مجری کارشناس برنامه فیروزه آدابی است. این برنامه روز شنبه ۱۹ اردیبهشت به بهانه روز گل محمدی و گلاب به معرفی ایرج رستگار، تولید کننده خلاقی می‌پردازد که در حوزه تولید گل و گلاب تلاش کرده سبک جدیدی را ایجاد کند و به عنوان قهرمان تولید در این زمینه شناخته و برگزیده شود.

دیگر خبرها

  • ویتامین های مهم برای گیاهان آپارتمانی
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳ برابر شد
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است
  • ژابی باعث اخراج بارسا از گلدان یک چمپیونزلیگ!
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • شرایط نگهداری گیاه زامیفولیا ، پوتوس ، گندمی ، سانسوریا و... | کدام گیاهان برای آپارتمان مقاوم هستند؟