Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@18:27:45 GMT

تالار بزرگ بیرجند 13 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۷۰۹۱

تالار بزرگ بیرجند 13 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: تالار بزرگ بیرجند سال 1390 کلنگ زنی شده و تاکنون 13 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش ایرنا ناصر نبی زاده روز چهارشنبه در بازدید حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی از طرح های در دست اجرای این اداره کل افزود: اعتبارات تالار بزرگ بیرجند از منابع ملی است که هفت میلیارد تومان تاکنون برای آن هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: تالار بزرگ بیرجند، خانه فرهنگ بیرجند، نوسازی سالن آمفی تئاتر علامه فرزان که دچار حریق شد و بهسازی سالن گلبانگ بیرجند از مهم ترین پروژه های در حال ساخت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: تالار بزرگ بیرجند در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع با زیربنای 10 هزار متر مربع ساخته می شود که شامل 2 سالن 500 نفره شامل یک سالن موسیقی و یک سالن آمفی تئاتر و اجتماعات است.
وی گفت: سالن گلبانگ بیرجند نیز در گذشته به لحاظ کیفی شرایط مناسبی نداشت و با اعتباری که از شهرستان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شد تصمیم به نوسازی و بازسازی کامل این سالن گرفته شد و هم اکنون تا مرحله کف پوش، صندلی و دیوار پوش تامین شده اما برای تکمیل آن به 50 میلیون تومان اعتبار نیاز است تا یک سالن استاندارد با رویکرد نمایشی ایجاد شود.
نبی زاده افزود: خانه فرهنگ بیرجند از دیگر پروژه های در حال ساخت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است که این ساختمان چهار طبقه دارد و سه طبقه آن کاربری اداری و یک طبقه به عنوان نگارخانه و پلاتو «اجرای نمایش» است.
وی گفت: تاکنون 800 میلیون تومان اعتبار استانی و 400 میلیون تومان اعتبار از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساخت خانه فرهنگ بیرجند هزینه شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: اگر 500 میلیون تومان اعتبار دیگر برای خانه فرهنگ بیرجند تامین شود این پروژه 100 درصد تکمیل می شود.
وی اظهار داشت: همچنین تلاش می کنیم سالن فرزان بیرجند را در فصل بهار سال آینده تکمیل کنیم و تاکنون 2 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی این سالن در نظر گرفته شده و 900 میلیون تومان هم تخصیص یافته است و نگاه مدیریت استان برای تکمیل سریع این پروژه بسیار مطلوب است.
نبی زاده گفت: ظرفیت سالن علامه فرزان در گذشته 370 نفر بود که در نوسازی جدید ظرفیت این سالن به 550 نفر می رسد.
وی اضافه کرد: انتخاب شهر بیرجند به عنوان پایتخت کتاب ایران از دیگر پروژه هایی است که در حال پیگیری هستیم و ساختاری در این خصوص تعریف شده تا بتوانیم با کمک همه مسئولان مربوط قابلیت های شهر بیرجند را ارائه کرده و سال 1399 این شهر را به عنوان پایتخت کتاب کشور معرفی کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: در این پروژه همه دستگاه ها مثل شهرداری، سازمان ها و نهادهای فرهنگی باید همکاری کنند و نگاه ما این است که سال 1399 بیرجند پایتخت کتاب ایران شود.
وی تصریح کرد: خراسان جنوبی از معدود استان هایی است که هنوز هنرستان هنرهای زیبا ندارد و امیدواریم مهر ماه سال 1398 هنرجو در رشته های نقاشی، گرافیک، تئاتر و غیره داشته باشیم.
نبی زاده افزود: با توجه به سابقه فرهنگی بیرجند و عالمان بزرگی که مقام معظم رهبری هم در سفر خود به این منطقه از آنها نام بردند، نشان دهنده این است که حوزه فرهنگ از شاخص های مهم این استان است.
7559*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي بازديد طرح تالار مركزي اعتبارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید بهروان، در جریان بازدید از چاپخانه‌ها و صنایع تولیدی شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه، اظهار کرد: با توجه به شعار سال، سلسله نشست‌هایی پارسال در راستای «رشد تولید، مهار تورم» با حضور اساتید برجسته صنعت چاپ، به صورت مجازی برگزار شد.

وی گفت: در این بررسی‌ها تاکید شد فعالین صنعت چاپ برای حفظ جایگاه خود، نیازمند تغییر رویه و ریل گذاری جدید هستند چرا که با رعایت نکردن این مقوله در آینده‌ای نه چندان دور از این چرخه حذف خواهند شد.

معاون برنامه ریزی دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حفظ جایگاه فعالان صنعت چاپ به عنوان صنایع مادر باید در دستور کار ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها قرار گیرد.

بهروان ادامه داد: صنعت چاپ به عنوان تاثیرپذیر می‌تواند در راستای صادرات محصولات تولیدی کشور نقش آفرین باشد.

معاون برنامه ریزی دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: افزایش تولید و فعال بودن صنایع غذایی و شیمیایی نیز می‌تواند به ارتقا و گسترش فعالیت‌های صنعت چاپ کمک کند.

بهروان گفت: از جمله تأکیدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای پاسداشت زبان فارسی، عدم درج عناوین بیگانه بر روی محصولات داخلی است که باید مورد توجه ویژه باشد.

در این سفر یک روزه از فعالیت و نحوه بکارگیری از دستگاه‌های چاپ در شرکت‌های شهرک‌های صنعتی کاوه ساوه بازدید شد.

کد خبر 6098326

دیگر خبرها

  • به دنبال توسعه تماشاخانه سنگلج هستیم/ تهاتر با شهرداری
  • «سد باهوش» ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ساخت سد باهوش تنگستان ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پروژه پایانه صادرات و ترانزیت در بوشهر ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است