Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سرهنگ علی اصغر جمالی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و سوخت و بر اساس اخبار واصله مبنی بر قاچاق سوخت و ماهی، دو اکیپ از عوامل گشت دریایی ناوگروه شناوری برای انجام گشت دریایی در سطح حوزه استحفاظی اعزام و در ۲۵ مایلی جنوب غربی جزیره کیش به دو فروند لنج صیادی که در حال گذر به سمت مرز بودند، مشکوک می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه لنج ها از بنادر سواحل هرمزگان خروج کرده تا سوخت قاچاق و همچنین فراورده های شیلاتی را به شناورهای بیگانه که در خارج از آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران بودند،انتقال دهند، توقیف و محموله آنان مورد بررسی قرار گرفت.

جانشین پایگاه دریابانی کیش تصریح کرد: در بررسی های اولیه مشخص گردید شناورهای توقیف شده دارای ۲۲ هزار لیتر سوخت گازوئیل غیرمجاز، مقدار ۴ هزار کیلوگرم انواع فراورده های شیلاتی که شامل انواع ماهی و یک هزار قطعه خرچنگ و اختاپوس و همچنین یک تخته فرش ابریشم ۹ متری کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با توقیف این شناورهای به ظاهر صیادی ۱۳ خدمه که شش نفر از آنها از اتباع هندی بوده،دستگیر شده اند ادامه داد: از ابتدای امسال ۱۰ شناور که دو فروند آن لندینگرافت و ۸ فروند شناور صیادی بودند توقیف و ۹۲ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ۵۳ نفر در این رابطه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است.

جانشین پایگاه دریابانی کیش با هشدار به صیادانی که اقدام به قاچاق سوخت و فراورده های شیلاتی می کنند، گفت: صیادنماهایی که پس از دریافت سهمیه سوخت خود به جای استفاده از آن و کسب درآمد حلال اقدام به قاچاق سرمایه های ملی و فروش آن به بیگانگان و کسب درآمد نامشروع می کنند، آگاه باشند که مرزبانان و دریابانان کشور با تمام توان از مرزهای ایران اسلامی حراست کرده و با آنان به شدت و با قاطعیت تمام برخورد خواهند کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۷۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۴۰ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار به‌منظور حمایت از بخش کشاورزی از تخصیص ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر سوخت به بخش کشاورزی منطقه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار، حمید مظفری‌نژاد با اشاره به اینکه کشاورزی از مهم‌ترین محورهای تولید در کشور است، گفت: بر اساس درخواست‌های ثبت‌شده در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف)، ۶ هزار و ۳۵۷ دستگاه ادوات کشاورزی اعم از تراکتور، کمباین و تیلر در سطح منطقه فعالیت می‌کنند که  سال ۱۴۰۲ سوخت مورد نیاز این ادوات تأمین شد.

وی با اشاره به رشد ۲ درصدی سوخت در بخش کشاورزی منطقه در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه پیش از آن (سال ۱۴۰۱)، از مالکان ماشین‌آلات کشاورزی منطقه درخواست کرد چنانچه تاکنون اطلاعات خود را در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی به نشانی NEWTEJARATASAN.NIOPDC.IR ثبت نکرده‌اند، به‌منظور توزیع نظام‌مند سوخت در اسرع وقت درخواست خود را ثبت کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار تصریح کرد: سوخت به ادوات کشاورزی دارای برگ سبز و پلاک اختصاص داده می‌شود، همچنین برای دستگاه تیلر نیز برگه فروش معتبر از فروشنده نیاز است.

دیگر خبرها

  • توقیف محموله سوخت قاچاق در سمنان
  • ۵۲ میلیون و ۸۸۵ هزار لیتر سوخت در روستا‌های لرستان توزیع شد
  • کشف بیش از ۵۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کشف ۷۰۰۰ لیتر سوخت قاچاق در بیرجند
  • خودرو GWM Haval H6 مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • توزیع ۴۰ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار
  • کشف ۷۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • کشف ۱۲۴ هزار لیتر گازوییل قاچاق در هرمزگان
  • توقیف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در قم
  • توقیف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قم