Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان پارلمان اروپا خواستار افزایش نظارت‌ها بر صادرات سلاح کشور‌های عضو اتحادیه اروپا شدند.

بنابر گزارش وب‌سایت پارلمان اروپا، نمایندگان این اتحادیه روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند بی‌توجهی به کنترل نظام‌مند صادرات تسلیحات نظامی کشور‌های اروپایی باید با یک سازوکار تحریمی جبران شود. علی‌رغم قواعد پذیرفته‌شده و وجود معیار‌های مشخص در خصوص اینکه چه کسی می‌تواند مجوز فروش سلاح داشته باشد، کشور‌های عضو اتحادیه اروپا هیچ نظارت نظام‌مندی بر روند فروش سلاح‌های اروپایی نداشته‌اند، به همین دلیل پارلمان خواستار ایجاد سازوکاری است تا کشور‌هایی که قواعد موجود را رعایت نمی‌کنند با اعمال تحریم تنبیه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در بخش دیگری از این بیانیه آمده است در قوانین مربوط به صادرات سلاح، اجتناب از سوء‌استاده از حقوق‎بشر و جلوگیری از استفاده از سلاح‌های اروپایی علیه نیرو‌های مسلح اروپایی بسیار حیاتی است.

نمایندگان پارلمان اروپا در ادامه، فروش تسلیحات نظامی اروپایی به کشوری مانند عربستان را مثال می‌زنند که به گفته آن‌ها «بسیاری از سلاح‌های صادراتی به عربستان با چراغ سبز کشور‌های اروپایی انجام شده با اینکه فروش سلاح به ریاض ۶ معیار از ۸ معیار اصول فروش سلاح اروپایی را نقض و بنابراین کل ساختار نظارتی اتحادیه اروپا را تضعیف کرده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است «فروش کشتی‌های جنگی (به عربستان) موجب تقویت محاصره دریایی یمن شده و جنگنده‌ها و بمب‌ها نیز در عملیات هوایی (ائتلاف سعودی) کارکرد اصلی دارند و نتیجه آن درد و رنج کنونی مردم یمن است».

نمایندگان پارلمان اروپا همچنین ضمن قدردانی از آلمان و هلند برای توقف فروش سلاح به عربستان سعودی و انتقاد از دیگر کشور‌های اروپایی که تاکنون دست به تحریم تسلیحاتی ریاض نزده‌اند خواستار تحریم تسلیحاتی همه کشور‌های عضو ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن شدند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارلمان اروپا صادرات سلاح ائتلاف سعودی اتحادیه اروپا عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند

«علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه العربیه اعلام کرد: امسال در موسم حج ۹۰ هزار ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد: این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفت‌وگو بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود: این پروازها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای عمره پایان خواهد یافت به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی درباره حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

گفتنی است؛ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه پس از گذشت ۹ سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسؤولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

سفیر کشورمان در ریاض با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

عنایتی با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسؤولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد