Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@13:51:29 GMT

پوتین: تجارت روسیه و آسه‌آن در سال ۲۰۱۷ رشد داشت

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۷۱۵۴

پوتین: تجارت روسیه و آسه‌آن در سال ۲۰۱۷ رشد داشت

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در نشست روسیه – آسه‌آن گفت: روسیه توجه بسیاری به امر توسعه در مناسبات با آسه‌آن، بر پایه احترام متقابل دارد و منافع دو طرف را در نظر می‌گیرد... ما رویکردهایمان را در قبال مشکلات اصلی در منطقه حاشیه اقیانوس آرام، چالش‌ها و تهدید‌ها علیه ثبات منطقه‌ای، هماهنگ می‌کنیم و همزمان همکاری در مبارزه علیه تروریسم، قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته را ارتقا می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهوری روسیه یادآوری کرد که روسیه و آسه‌آن در ماه مه ۲۰۱۶ در نشست سوچی یک اعلامیه و یک طرح اقدام با هدف ایجاد همکاری میان طرفین در سطح اقتصادی تصویب کردند. پوتین تاکید کرد: ما در دو سال گذشته برنامه‌ریزی کردیم که به کمک یکدیگر به اهداف بسیاری دست یابیم؛ گفت‌وگوی سیاسی تقویت شده است، هیات دائم روسیه در آسه‌آن از سال گذشته در جاکارتا کارش آغاز شد. مناسبات اقتصادی به صورت منسجمی رو به توسعه است. تجارت روسیه و آسه‌آن در سال ۲۰۱۷ تا ۳۵ درصد رشد داشت و حجم سرمایه‌گذاری‌های مشترک از ۲۵ میلیارد دلار فراتر رفت.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین گفت: نقشه راه همکاری بازرگانی روسیه - آسه‌آن در حال حاضر شامل ۶۰ پروژه مشترک در حوزه‌های صنعت و فناوری پیشرفته می‌شود.

آسه‌آن متشکل از ۱۰ کشور جنوب شرق آسیا متشکل از برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام است. سی و سومین دور از نشست آسه‌آن از ۱۱ تا ۱۵ نوامبر در سنگاپور برگزار می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: پوتین روسیه آسه آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۷۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست وبیناری رئیس فدراسیون با مقامات اینلاین هاکی روسیه

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در این نشست که با حضور مجید هنرجو رئیس فدراسیون و علیرضا محبوبی‌فرد مسئول روابط بین‌الملل فدراسیون و ایگور کولسکوو رییس فدراسیون رولر هاکی روسیه به همراه ۳ تن از اعضای دیگر از این کشور حضور داشتند، طرفین در خصوص مسائل مختلف که حدود یک ساعت طول کشید صحبت کردند.    در ادامه این نشست مجید هنرجو ابراز امیدواری کرد ۲ تیم باشگاهی از ایران در مسابقات کاپ مسکو که ماه آینده برگزار می‌شود در این رویداد بین‌المللی شرکت کنند.   بحث اسکان و تغذیه ورزشکاران ایرانی از دیگر موضوعاتی بود که رئیس فدراسیون خواستار رسیدگی به آن شد و در این مورد رئیس فدراسیون رولر هاکی روسیه قول داد به این مساله رسیدگی خواهند کرد و متعاقبا پاسخ آن را به همتای ایرانی خود اطلاع خواهند داد.   همچنین طرفین آمادگی خود را برای حضور در مسابقات آینده اعلام کردند. تبادل اطلاعات و دانش در بحث اعزام ورزشکار و مربی از دیگر مسائلی بود که مورد بحث طرفین قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • گزارش امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد
  • روایت امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان 
  • امیرعبداللهیان: ایران و پاکستان برای افزایش تجارت به ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری کرده‌اند
  • نشست وبیناری رئیس فدراسیون با مقامات اینلاین هاکی روسیه
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • روسیه تسهیل تجارت غلات در گروه بریکس را کلید زد
  • اندیشکده آمریکایی: روسیه خود را برای جنگ با ناتو آماده می‌کند