Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز-ایرنا- رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی تحرکی کانون های وکلا در زمینه نقض قوانین بین المللی از سوی نظام سلطه، گفت: وکلای دادگستری باید به مساله نقض برجام از سوی آمریکا که پیمانی بین المللی است، ورود کرده و فعال عمل کنند.

به گزارش ایرنا، الله یار ملک شاهی روز چهارشنبه در سی و یکمین همایش اتحادیه کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور در تبریز، افزود: موضع گیری های بجا و منطقی در دفاع از حق و حقوق ملت آزاده ایران اسلامی باید جزو رسالت ها و ماموریت های کانون وکلا در سراسر کشور باشد که ورود به موضوع خروج آمریکا از برجام می تواند در این راستا مورد توجه جدی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: مساله خروج از برجام توسط دولت ایالات متحده می تواند از سوی حقوق دانان و وکلای دادگستری پیگیری و علیه این اقدام در دادگاه های بین المللی شکایت شود، چون این اقدام واشنگتن در تضاد آشکار با مقررات بین المللی بوده و حتی دیوان بین المللی لاهه نیز با دلایل مختلف و متنوع بر آن صحه گذاشته است.
ملک شاهی با اشاره به اینکه هرچند دولت ترامپ به تصمیمات بین المللی بی توجهی نشان می دهد، گفت: شاید مصوبه دیوان لاهه تاثیری در رفتار آمریکا نداشته باشد، اما حیثیت و ابروی این دولت از بین می رود.
وی ادامه داد: چه خوب است کانون های وکلا پرچم دار موضوع بوده و به طور قطع ملت ایران قدردان این اقدام خواهد بود.
ملک شاهی، نبود دسترسی به دارو و معالجه را در تضاد آشکار با ماده 55 منشور سازمان ملل متحد دانست که توسط دولت آمرکیا علیه ایران اعمال می شود و افزود: این قضیه از موارد مهمی است که وکلای دادگستری می توانند علیه آن موضع گیری و اقامه دعوی کنند.
وی با بیان اینکه کانون وکلا نهادی ارزشمند و وکیلان عناصری دانشمند، دلسوز، پاکدامن و پاک دست برای ملت هستند، یادآوری کرد: اگر کانون ها به شکل فعال در مسایل سیاسی ورود پیدا کنند به دلیل جایگاه رفیع آنها ضمن اینکه اعتبار خود را ارتقا می دهند و البته به دلیل غیر دولتی بودن آنها، مورد پذیرش بین المللی خواهد بود.
نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی، استقلال کانون های وکلا را بسیار مهم و ارزشمند توصیف و اضافه کرد: این عنصر جدایی ناپذیر از کانون ها را در طول سالیان متمادی، مدیران و روسای قدیم و جدید با ارتباط صحیح، منطقی و تدبیر، نه با غوغاسالاری حفظ کرده اند و البته باید تاکید کرد که این استقلال به هیچ عنوان خدشه پذیر نیست.
ملک شاهی با بیان اینکه در حال حاضر سه عنوان طرح و لایحه توسط مجلس، دولت و قوه قضاییه در کمیسیون قضایی و حقوقی در دست بررسی است، خواستار تعامل نزدیک و فشرده کانون های وکلا با دستگاه های مربوطه برای جمع بندی سریع و جامع الاطراف در این خصوص شد.
وی، موضوع بازنشستگی در حوزه کاری وکلا، تصمیم گیری درباره معدل وکلا نسبت به جمعیت کشور، نوع و نحوه نیازمندی کشور به وکلا، تحوه استخدام و گزینش وکلا و هزینه های دادرسی و اصلاح برخی مقررات مربوطه را از جمله رئوس طرح ها و لوایح یاده شده، بیان کرد.
به گزارش ایرنا، سی و یکمین همایش اتحادیه کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور موسوم به اسکودا از امروز به مدت دو روز به میزبانی تبریز در حال برگزاری است.
3038/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي قضايي وكلا مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۷۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات مردمی رییس کل دادگستری مازندران

دریافت 7 MB کد خبر 6087301

دیگر خبرها

  • دلخوش : عملیات "وعده صادق" به اسراییل فهماند سمبه ایران چقدر پر زور است +فیلم
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • ملاقات مردمی رییس کل دادگستری مازندران