Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا، عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان در پایان این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: در این بازدیدها علیرغم تمامی مشکلات، وضعیت واحدهای صنعتی و تولیدی را امیدوار کننده دیدم.

وی افزود: هر چند در حوزه صنعت مشکلاتی همچون برق، سرمایه در گردش، ارز و گمرک وجود دارد اما الحمدلله فعالیت های صنعتی و تولیدی استان رضایت بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات واحدهای صنعتی تصریح کرد: قطعا تمامی مشکلات مطرح شده را به وزیر صنعت و معاون اول رئیس جمهوری منتقل خواهیم کرد.

اکبریان ضمن ابراز رضایت از مدیران صنعتی استان البرز بیان کرد: الحمدلله کارنامه مدیران صنعتی استان، کارنامه بسیار خوبی است اما دولت باید اختیارات مدیران استانی را بیش از پیش افزایش دهد. ما این مساله را به دولت نیز گفته ایم که باید از پایتخت، تمرکز زدایی کرده و اختیارات بیشتری را به دستگاههای استانی تفویض کند تا استان ها نیز بتوانند با ابتکار عمل خود، موفقیت های بیشتری را رقم بزنند.

جهانگیر شاهمرادی؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز نیز در حاشیه این بازدیدها گفت: حمایت از بخش خصوصی یکی از مهم ترین اصول کاری ماست به همین دلیل بصورت منظم بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی را در دستور کار قرار داده ایم تا از نزدیک با بخش خصوصی، تولیدکنندگان و صنعتگران هم کلام شده و شنونده مشکلات آنها باشیم.

شاهمرادی یکی از مصادیق حمایت از تولید را برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برشمرد و افزود: تاکنون 313 جلسه کارگروه تسهیل برگزار شده است که ثمره آن اجرایی شدن 2 هزار و 647 مصوبه در راستای رفع مشکلات و پرداخت حدود 400 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در خاتمه عنوان کرد: جا دارد از زحمات رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تقدیر شود چرا که ایشان علاوه بر دغدغه هایی که در راستای حفظ و گسترشِ تولید و اشتغال در سطح کشور دارند مسایلِ صنایع، معادن، اصناف و تجار استان البرز را نیز با اهتمام ویژه ای دنبال می کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس نماینده مردم کرج عزیز اکبریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۷۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ‌طی سه سال اخیر گره‌های کور چندین دهه‌ای اقتصادی استان باتفویض اختیارات ویژه از ناحیه رئیس قوه قضاییه و اهتمام دادگستری استان باز شد و بستر لازم را برای توسعه اقتصادی استان فراهم کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حیدر آسیابی شب گذشته در نشست رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جماعات کشور با نماینده، ولی فقیه در استان گلستان اظهار داشت: خوشبختانه طی سه سال اخیر گره‌های کور چندین دهه‌ای اقتصادی استان با تفویض اختیارات ویژه از ناحیه رئیس قوه قضاییه و اهتمام دادگستری استان باز شد و بستر لازم را برای توسعه اقتصادی استان فراهم کرده است.

 رئیس کل دادگستری گلستان افزود: پتروشیمی گلستان یکی از طرح‌هایی بود 16 سال ابتر مانده بود که با تفویض اختیارات ویژه از طرف رئیس قوه قضاییه به دادگستری استان، مشکلات پیچیده حقوقی طی 16 ماه تلاش شبانه روزی رفع شد.

وی ادامه داد: طرح گردشگری آشوراده هم از 25 سال پیش بلاتکلیف مانده بود که با اقدام جهادی دادگستری طی یک ماه، مشکل حقوقی آن رفع و مقدمات اجرای طرح فراهم‌ شد.

آسیابی با اشاره به این که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری صیانت از انفال است گفت: منطقه زیارت گرگان 20 سال جولانگاه ساخت و ساز‌های غیرمجاز بود که با اقدام دادگستری استان و کنترل ورودی این منطقه اکنون 2 سال است ساخت و ساز غیرمجاز متوقف شده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان از تلاش برای حل مشکل سند واحد‌های مسکونی در 300 روستای استان هم گفت و افزود: 47 درصد جمعیت گلستان روستایی هستند و یکی از معضلات در این بخش موضوع اسناد زمین‌های حاشیه روستا‌ها بود که با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان و دریافت مجوز از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، مشکل سند 15 هزار خانوار روستایی حل شد که سرمایه اجتماعی عظیمی و موجی از رضایت مردمی را به دنبال داشت.

 آسیابی افزود: رویکرد قوه قضاییه جلب رضایتمندی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی و کمک به دولت برای تحقق شعار سال در زمینه جهش تولید است.

وی ادامه داد: در سال 1402 بیش از 100 واحد تولیدی در استان احیا و یا از ورشکستگی آن‌ها جلوگیری شد که در نتیجه این اقدام بیش از 3 هزار شغل حفظ شد.

رئیس کل دادگستری گلستان تعیین تکلیف پرونده کثیرالشاکی موج‌های آبی گنبدکاووس را نیز یکی دیگر از توفیقات دادگستری استان در سال 1402 برشمرد.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد