Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تبريز-ايرنا- رييس کميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از بي تحرکي کانون هاي وکلا در زمينه نقض قوانين بين المللي از سوي نظام سلطه، گفت: وکلاي دادگستري بايد به مساله نقض برجام از سوي آمريکا که پيماني بين المللي است، ورود کرده و فعال عمل کنند.

به گزارش ايرنا، الله يار ملک شاهي روز چهارشنبه در سي و يکمين همايش اتحاديه کانون هاي وکلاي دادگستري سراسر کشور در تبريز، افزود: موضع گيري هاي بجا و منطقي در دفاع از حق و حقوق ملت آزاده ايران اسلامي بايد جزو رسالت ها و ماموريت هاي کانون وکلا در سراسر کشور باشد که ورود به موضوع خروج آمريکا از برجام مي تواند در اين راستا مورد توجه جدي قرار بگيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: مساله خروج از برجام توسط دولت ايالات متحده مي تواند از سوي حقوق دانان و وکلاي دادگستري پيگيري و عليه اين اقدام در دادگاه هاي بين المللي شکايت شود، چون اين اقدام واشنگتن در تضاد آشکار با مقررات بين المللي بوده و حتي ديوان بين المللي لاهه نيز با دلايل مختلف و متنوع بر آن صحه گذاشته است.
ملک شاهي با اشاره به اينکه هرچند دولت ترامپ به تصميمات بين المللي بي توجهي نشان مي دهد، گفت: شايد مصوبه ديوان لاهه تاثيري در رفتار آمريکا نداشته باشد، اما حيثيت و ابروي اين دولت از بين مي رود.
وي ادامه داد: چه خوب است کانون هاي وکلا پرچم دار موضوع بوده و به طور قطع ملت ايران قدردان اين اقدام خواهد بود.
ملک شاهي، نبود دسترسي به دارو و معالجه را در تضاد آشکار با ماده 55 منشور سازمان ملل متحد دانست که توسط دولت آمرکيا عليه ايران اعمال مي شود و افزود: اين قضيه از موارد مهمي است که وکلاي دادگستري مي توانند عليه آن موضع گيري و اقامه دعوي کنند.
وي با بيان اينکه کانون وکلا نهادي ارزشمند و وکيلان عناصري دانشمند، دلسوز، پاکدامن و پاک دست براي ملت هستند، يادآوري کرد: اگر کانون ها به شکل فعال در مسايل سياسي ورود پيدا کنند به دليل جايگاه رفيع آنها ضمن اينکه اعتبار خود را ارتقا مي دهند و البته به دليل غير دولتي بودن آنها، مورد پذيرش بين المللي خواهد بود.
نماينده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شوراي اسلامي، استقلال کانون هاي وکلا را بسيار مهم و ارزشمند توصيف و اضافه کرد: اين عنصر جدايي ناپذير از کانون ها را در طول ساليان متمادي، مديران و روساي قديم و جديد با ارتباط صحيح، منطقي و تدبير، نه با غوغاسالاري حفظ کرده اند و البته بايد تاکيد کرد که اين استقلال به هيچ عنوان خدشه پذير نيست.
ملک شاهي با بيان اينکه در حال حاضر سه عنوان طرح و لايحه توسط مجلس، دولت و قوه قضاييه در کميسيون قضايي و حقوقي در دست بررسي است، خواستار تعامل نزديک و فشرده کانون هاي وکلا با دستگاه هاي مربوطه براي جمع بندي سريع و جامع الاطراف در اين خصوص شد.
وي، موضوع بازنشستگي در حوزه کاري وکلا، تصميم گيري درباره معدل وکلا نسبت به جمعيت کشور، نوع و نحوه نيازمندي کشور به وکلا، تحوه استخدام و گزينش وکلا و هزينه هاي دادرسي و اصلاح برخي مقررات مربوطه را از جمله رئوس طرح ها و لوايح ياده شده، بيان کرد.
به گزارش ايرنا، سي و يکمين همايش اتحاديه کانون هاي وکلاي دادگستري سراسر کشور موسوم به اسکودا از امروز به مدت دو روز به ميزباني تبريز در حال برگزاري است.
3038/518
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۷۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت و با حضور وزرای دادگستری، ارتباطات و فناوری و معاون حقوقی رئیس‌جمهور تصویب شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، با حضور وزراى دادگسترى و ارتباطات و فناورى اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رییس جمهور و اعضاى کمیسیون حقوقى و قضایی دولت و با مشارکت رییس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

 این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است.

لازم به ذکر است این لایحه بعد از تصویب در هیات دولت براى تصویب نهایی به مجلس شوراى اسلامی ارسال می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • مراسم تجلیل از وکلای معلم قزوین
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • پیگیری طرح وکلا در مساجد از سوی رئیس قوه قضاییه
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی