Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به نبرد شجاعانه اخیر مقاومت با تجاوزات گسترده رژیم صهیونیستی تاکید کرد مقاومت باید برای دور بعدی نبرد با صهیونیست‌ها آماده شود. ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خالد البطش عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطر نشان کرد این دور از رویارویی با اشغالگران متوقف شد و ما باید برای رویارویی آتی با آنها آماده شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البطش با فرستادن درود به شهدا و جانفشانی‌های رزمندگان و مجروحان که ثابت کردند در میدان هستد و به دشمن درس ایستادگی و نبرد در تمام شرایط را دادند، تاکید کرد در این دور از رویارویی، دستاوردهای میدانی جدیدی کسب شد به طوری که پیام‌های آشکاری ارسال شد که دشمن و ناظران را بهت‌زده کرد به طوری که مقاومت به گزینه خود چنگ زد مبنی بر اینکه با هرگونه سازش و معامله بر سر اصول و خون شهدا مخالف است.

وی خاطر نشان کرد این دور از نبرد به شرط پایبندی دشمن به آتش‌بس متوقف شد،  اما مقاومت باید برای نبرد آتی با دشمن آماده باشد.

این عضو مطرح جنبش جهاد اسلامی با تقدیر از نقش و تلاش‌های گسترده مصر برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی از ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان خواست تحریم‌های ظالمانه علیه غزه را لغو کند و یک نشست ملی فوری برای بازگشت وحدت به صفوف فلسطینی‌ها و پایان شکاف و دودستگی‌ها و نیز بازسازی سازمان آزادیببخش فسطین(ساف) برگزار کند.

البطش همچنین خواستار مشارکت فعال قشرهای مختلف مردم نوار غزه در راهپیمایی بازگشت جمعه آتی برای اعلام مخالفت خود با عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس شد. راهپیمایی جمعه آینده با عنوان عادی‌سازی جنایت و خیانت است، در ادامه راهپیمایی‌های بازگشت در مناطق مرزی غزه و مناطق اشغالی 1948 برگزار می‌شود.

فشار صهیونیست‌ها بر نتانیاهو برای استعفا

شکست ماجراجویی نظامی اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه که استعفای آویگدور لیبرمن وزیر جنگ این رژیم بهترین دلیل و نشانه برای اثبات آن است، سبب افزایش فشارها بر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس برای استعفا شده است، به طوری که نتانیاهو امروز چهارشنبه رایزنی‌های سیاسی را با نزدیکان خود برای ارزیابی اوضاع در سایه استعفای لیبرمن انجام داده است.

یک منبع نزدیک به نتانیاهو گفته است اولین هدف وی،  تضمین ثبات ائتلاف دولتی است تا بتواند به فعالیت خود ادامه دهد و وی طی ساعات آینده مذاکراتی را با روسای احزاب  ائتلاف با هدف جلوگیری از برگزاری انتخابات زودهنگام انجام خواهد داد.

بر اساس گزارش فلسطین الیوم، این در حالی است که زیپی لیونی وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی و رئیس معارضان کابینه نتانیاهو خواستار  انحلال دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام شده است.

آوی گابای رئیس اردوگاه صهیونیسم هم با استقبال از استعفای لیبرمن از نتانیاهو هم خواسته است از منصب خود کناره‌گیری کند.

یائیر لابید رئیس حزب آینده آنجاست، هم به انتقاد از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پرداخته است.

انتهای پیام/

R7891/P36355/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط بنیامین نتانیاهو اسرائیل نوار غزه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو اسرائیل نوار غزه بنیامین نتانیاهو اسرائیل نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی رژیم صهیونیستی برای تخلیه رفح و آغاز عملیات زمینی

رفح، جنوبی‌ترین منطقه غزه و هم مرز با مصر است که پس از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به این باریکه در هفتم اکتبر شاهد استقرار گسترده آوارگان بوده است. اکنون نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار فلسطینی در این منطقه مستقر شده اند و همین موضوع باعث نگرانی مقامات بین المللی درباره هر گونه عملیات زمینی تل آویو در رفح شده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات صهیونیست امروز (چهارشنبه) علی رغم هشدار‌های بین المللی درباره وقوع فاجعه انسانی، از آمادگی ارتش این رژیم برای تخلیه رفح و حمله به مواضع حماس در این منطقه خبر دادند. 

یکی از سخنگویان کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بدون ارائه جزئیات تاکید کرد: اسراییل به حرکت رو به جلوی خود برای انجام عملیات زمینی در غزه ادامه خواهد داد. 

وزارت جنگ اسراییل از خرید ۴۰ هزار چادر بزرگ که هر کدام گنجایش ۱۰ تا ۱۲ نفر را دارند به منظور تخلیه غیرنظامیان از رفح و آغاز عملیات نظامی در این منطقه خبر داده است. با این حال، با توجه به حجم بالای غیرنظامیان، بعید است این جمعیت عظیم را بتوان به سهولت جابه جا کرد به ویژه آنکه برخی از این آوارگان فلسطینی پیش از این چندین بار جابه جا شده اند. 

یک منبع صهیونیست که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد: کابینه جنگ نتانیاهو در نظر دارد طی ۲ هفته آینده برای صدور مجوز تخلیه غیرنظامیان تشکیل جلسه دهد. برآورد می‌شود فرآیند تخلیه غیرنظامیان از رفح حدود یک ماه طول بکشد. 

این مقام صهیونیست از انجام عملیات زمینی بلافاصله پس از عملیات تخلیه رفح خبر داد، گرچه این امر منوط به چراغ سبز نتانیاهو به عنوان نخست وزیر اسراییل خواهد بود. 

نتانیاهو از حضور ۴ گردان حماس در رفح خبر داده و تاکید کرده است تنها با انجام عملیات در این منطقه است که می‌توان به پیروزی قطعی در جنگ رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • لاپید: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • دو عضو کابینه نتانیاهو استعفا کنند
  • لاپید: بنی گانتس و آیزنکوت از کابینه نتانیاهو استعفا کنند
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • آمادگی رژیم صهیونیستی برای تخلیه رفح و آغاز عملیات زمینی
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • سردبیر الاخبار: پاسخ تنبیهی ایران بخشی از نبرد جاری علیه صهیونیست‌ها بود
  • المنار: موج استعفای مقامات صهیونیست در راه است
  • چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟ / «آهارون حالیوا»، قربانی قدرت خواهی نتانیاهو/ جمله مهمی که حالیوا در نامه استعفاء خود نوشت
  • دومینوی استعفا در رژیم صهیونیستی نتانیاهو را به گوشه رینگ می‌برد