Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمحمد خواجه ئیان روزچهارشنبه به مناسبت هفته دیابت افزود: براساس پژوهش انجام شده در این استان ۱۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال مبتلا به دیابت هستند.

وی بدون اشاره به میانگین شیوع دیابت در کشور بیان کرد: براساس این پژوهش شهرستان دشتستان بیشترین میزان شیوع بیماری دیابت را در استان بوشهر به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواجه ئیان بیان داشت: برای ایجاد تعادل بین کالری دریافتی و مصرفی توجه به اصلاح سبک زندگی، تحرک بدنی و تغذیه مناسب ضروری است.

کارشناس دیابت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بسیاری از افراد دیابتی از بیماری خود بی اطلاع هستند و با وجود جدی بودن، به آن توجهی ندارند.

نسرین حیدری افزود: دیابت به معنی افزایش میزان قند خون است که در اثر کاهش میزان انسولین یا مقاومت در برابر انسولین ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انسولین هورمونی برای کنترل میزان قند خون است و توسط پانکراس ترشح می‌شود بیان کرد: افراد مبتلا به دیابت قند خون بالایی دارند، زیرا غده پانکراس آن‌ها انسولین کافی تولید نکرده یا ماهیچه‌ها و سلول‌های کبد آن‌ها به طور طبیعی به انسولین پاسخ نمی‌دهد.

کارشناس دیابت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دیابت دارای سه نوع است که دیابت نوع اول به طور معمول در دوران کودکی اتفاق افتاده به گونه‌ای که بدن انسولین نمی‌سازد یا انسولین کمی ساخته و برای تامین انسولین باید روزانه تزریق انسولین انجام شود.

حیدری ادامه داد: دیابت نوع ۲ از نوع اول رایج‌تر است و بیشتر افراد مبتلا به دیابت با این نوع دست و پنجه نرم می‌کنند و به طور معمول در دوران بزرگسالی اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: در این نوع دیابت پانکراس انسولین کافی برای نگه داشتن گلوکز خون در حد طبیعی تولید نکرده و به این دلیل است که بدن به انسولین بخوبی پاسخ نمی‌دهد.

این کارشناس اظهار داشت: دیابت بارداری سومین نوع از بیماری دیابت است که با افزایش گلوکز خون در دوران بارداری ایجاد شده و حتی در زنانی که در گذشته سابقه دیابت نداشته اند نیز بروز می‌کند.

کارشناس دیابت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: تکرر ادرار، تشنگی زیاد، گرسنگی، خستگی، کاهش وزن و کم شدن بینایی از شایع‌ترین نشانه‌های دیابت است.

وی بیان کرد: از آنجایی که بیماری دیابت نوع ۲ به کندی پیشرفت می‌کند در برخی از افراد که میزان قند خون آن‌ها زیاد است نشانه‌هایی دیده نمی‌شود.

حیدری گفت: علائم دیابت نوع اول شامل افزایش احساس تشنگی، افزایش و تکرر ادرار، کاهش وزن با وجود افزایش اشتها، خستگی، سرگیجه و استفراغ است که بیماران مبتلا به این نوع دیابت بطور معمول خیلی زود نشانه‌های بیماری را مشاهده کرده و در حالت اورژانسی قرار می‌گیرند.

این کارشناس افزود: در دیابت نوع دوم کاهش دید، بهبود نیافتن عفونت‌ها و یا کند شدن بهبودی و ناتوانی جنسی در آقایان دیده می‌شود.

انتهای پیام/م

شهرستان دشتستان بیشترین میزان شیوع بیماری دیابت را در استان بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حقوق شهروندی صدای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس در حاشیه نشست ارائه گزارش و رسالت صندوق‌های بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان منابع آن در بودجه لحاظ و در جداول نهایی سهم ۴۰ درصدی برای اجرا در سال جاری تصویب شد.

بیشتر بخوانید: جزییات جدید میزان حقوق بازنشستگان در ۱۴۰۳ + جدول

وی بیان داشت: این موضوع به شورای نگهبان جهت بررسی ارسال و تا قبل پایان اردیبهشت ان شاالله نهایی و از خرداد اجرایی خواهد شد. ۴۰ درصد میزان افزایش است و سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ نیز دو مورد افزایش ۳۰ درصدی خواهیم داشت.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بر اساس تورم نیست، گفت: مجلس در این زمینه ورود اولیه داشته ولی روزهای پایانی مجلس یازدهم است و اگر به سرانجام نرسید در مجلس جدید بعد ۷ خرداد در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد.

نماینده مردم سرخس، فریمان و بخش‌های رضویه و احمدآباد مشهد بیان داشت: آنچه ما الان حکم قانونی داریم همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری است ولی در مورد حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در مجلس دوازدهم پیگیری خواهد شد که حکم قانون و مبنای مجلس میزان تورم است و اینکه چقدر تناسب سازی خواهد بود را مجلس پیگیری می‌کند.

کد خبر: 1229608 برچسب‌ها حقوق

دیگر خبرها

  • هشدار شیوع بیماری زنگ زرد در مزارع غلات آذربایجان‌غربی 
  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • کشف رمز از جنگ زرگری | چرا طلا فروشان، کرکره‌ شان را پایین کشیده‌ اند؟
  • عوامل شیوع بیماری آسم و راهکارهای درمان
  • سفر به کدام کشورها برایمان ارزان‌تر تمام می‌شود؟
  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد