Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-18@19:54:54 GMT

تا کی باید ببازیم؟

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۸۲۰۲

تا کی باید ببازیم؟

رویداد۲۴ جریان اصلاحات به عنوان یک جریان با اصالت و ریشه‌دار سیاسی، سال‌هاست که در سپهر سیاسی کشور مطرح است و در طول دهه‌های اخیر، جز برهه‌هایی کوتاه و خاص همیشه با تمام توان و قدرت در صحنه سیاسی ایران حضور جدی و اثرگذاری داشته است. اما موضوعی که در سال‌های اخیر باعث شد بسیاری از بدنه هواداران جریان اصلاحات از تصمیم‌گیران این جبهه دلخور و گله‌مند شوند این بود که چرا در اتاق فکر جبهه اصلاحات، افرادی به عنوان کاندیدا انتخاب ‌شدند که وقتی هم، مردم به آن‌ها اقبال نشان دادند و در راس کار قرار گرفتند آن‌طور که انتظار توده‌های رای‌دهنده بود، عمل نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بطور مثال در انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری، جبهه اصلاحات از محمدرضا عارف خواست تا به نفع حسن روحانی کنار برود و این اتفاق افتاد و تمام رهبران این جبهه، تمام‌قد از حسن روحانی حمایت کردند اما روحانی پس از پیروزی در این رقابت سیاسی، کابینه‌ای را تشکیل داد که با مطالبات اکثریت رای‌دهندگان متفاوت بود.

پس از تشکیل کابینه یازدهم، آرام‌آرام لایه‌های مدیریتی کشور شکل گرفت که باز هم خبری از اصلاحات اساسی نبود. همین اتفاق پس از انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت 96 هم رخ داد. اما مثالی دیگر می‌زنم؛ مردم تهران در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران با حضور حداکثری خود به لیست 21 نفره اصلاح‌طلبان رای دادند و این گروه سیاسی موفق شد پس از سال‌ها دوباره حاکم بر شورای شهر و به تبع آن کلان‌شهر تهران شود. اما پس از گذشت ماه‌ها می‌بینیم که هنوز بسیاری از نخبگان جریان اصلاحات، خانه‌نشین هستند و گویا این 21 نفر منتخب شورای شهر تهران و دو شهردار برآمده از رای این اعضا در خواب زمستانی بسر می‌برند.

از طرفی دیگر، فراکسیون امید مجلس هم بنا ندارد که دولت را مجاب به تغییر رویه کند و همه این اتفاقات نشان می‌دهد که متاسفانه حامیان جریان اصلاحات قرار نیست بطور واقعی طعم پیروزی را بچشند و گویا آن‌ها مثل سابق هرچند در شکلی دیگر، بازنده هستند. خوب است اصلاح‌طلبانی که اکنون در راس کار هستند بدانند که تا دیر نشده باید صدای حامیان خود را بشنوند زیرا با این روند، بعید است که آن‌ها حتی به «تَکرار» رییس دولت اصلاحات هم لبیک بگویند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اصلاح طلبان عارف روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۸۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان قتل مرد همسایه به‌دلیل پمپ ساختمان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: ساعت ۱۳:۳۰ روز بیستم فروردین‌ماه، کارکنان انتظامات یکی از بیمارستان‌های تهران از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مرگ مشکوک مرد میانسالی را روی تخت بخش اورژانس، گزارش کردند.

وی افزود: با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی وارد سردخانه بیمارستان شدند و جسد مردی حدوداً ۶۰ ساله را مشاهده کردند که احتمالاً به‌خاطر ضربه بر سرش به قتل رسیده بود، بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد که متوفی ساعتی قبل با همسایه‌های ساختمانی که داخل آن زندگی می‌کرده درگیر شده است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پسر متوفی در جریان تحقیقات ابتدایی جنایی ماجرا را این‌طور توضیح داد، ما در طبقه دوم ساختمان زندگی می‌کنیم و همسایه در زیرزمین اما به‌خاطر اینکه فشار آب برای خانه ما کم بود قرار شد شریکی یک پمپ بخریم که روز حادثه به‌دلایلی اختلافی میان ما ایجاد شد و در ادامه با ساکنان طبقه دوم که ۴ نفر بودند درگیر شدیم و در جریان این نزاع پدرم از ناحیه سر هدف ضربه قرار گرفت و پس از احساس درد به کام مرگ فرو رفت.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ متذکر شد: به‌دنبال دریافت این اطلاعات، کارآگاهان خیلی زود ۴ مرد جوان را بازداشت کردند اما آنها در بازجویی‌های مقدماتی منکر وارد کردن ضربه به سر متوفی در جریان این درگیری مرگبار شدند.

سردار گودرزی گفت: پس از پایان تحقیقات میدانی در بیمارستان و ساختمان موردنظر، کارآگاهان مأموریت یافتند با اقدامات فنی تحقیقات خود را در رابطه با این پرونده ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی جسد مرد میانسال برای تعیین علت تامه فوت به پزشکی قانونی منتقل شد و متهمان جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

کد خبر 6081009

دیگر خبرها

  • اعلام موضع رییس جبهه اصلاحات در مورد بازگشت گشت ارشاد: این چه تدبیری است؟
  • رئیس جبهه اصلاحات: پاسخ ایران به اسرائیل مشروع بود
  • «وعده صادق» حادثه‌ تاریخ‌ساز/ فصل جدیدی از حیات جبهه مقاومت آغاز شد
  • آذر منصوری و تلاش برای خنثی‌سازی اظهارات مثبت خاتمی
  • قتل مرد همسایه به‌خاطر پمپ ساختمان
  • دستگیری عاملان قتل مرد همسایه به‌دلیل پمپ ساختمان
  • جزئیات گفتگوی تلفنی رئیس جبهه اصلاحات با مهدی کروبی
  • پیروزی جبهه مقاومت و نابودی اسراییل پیام شفاف «وعده صادق» است
  • اثر کوتاه مدت ریسک‌های سیاسی بر بازار سرمایه
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند