Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:37:35 GMT

توزیع علوفه و سوخت بین عشایر اندیکا آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۸۴۱۶

توزیع علوفه و سوخت بین عشایر اندیکا آغاز شد

اهواز - ایرنا - رییس اداره امور عشایر اندیکا گفت: همزمان با آغاز فصل سرما توزیع علوفه دامی و سوخت بین عشایر این شهرستان آغاز شد.

رسول مدملیل چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:توزیع علوفه از نیمه اول آبان ماه آغاز شده و تاکنون حدود 80تن جو علوفه ای بین عشایر این شهرستان توزیع شده است.
وی افزود:روند توزیع علوفه تا اوایل دی ماه ادامه دارد و حدود 300 تن جو علوفه ای برای توزیع بین عشایر این شهرستان پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اداره امور عشایر شهرستان اندیکا ادامه داد:نفت سفید نیز همزمان با آغاز فصل سرما با اولویت مناطق سردسیر و برفگیر از هفته آینده براساس نیاز عشایر توزیع می شود.
پارسال حدود 400تن جو به عنوان علوفه دامی بین شهرستان اندیکا توزیع شد اما امسال با توجه به بارندگی های مناسب پیش بینی شده عشایر نیاز کمتری داشته باشند.
امسال همچنین حدود سه میلیارد ریال تسهیلات خرید علوفه به عشایر شهرستان اندیکا پرداخت شده است.
شهرستان اندیکا با بیش از 26 هزار نفر جمعیت عشایری بیشترین جمعیت عشایری خوزستان را به خود اختصاص داده است.
بر اساس آخرین سرشماری، این خانوارهای عشایری دارای 170هزار راس دام سبک و سه هزار و 800 راس دام سنگین هستند.
اندیکا در فاصله حدود 180 کیلومتری شمال شرقی اهواز قرار دارد و سال 86 از شهرستان مسجد سلیمان جدا و به شهرستان مستقل تبدیل شد.
7159/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي عشاير انديكا سوخت و علوفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رییس اداره امور عشایر شهرستان لنده با اشاره به خدمات انجام شده در حوزه عشایری این شهرستان گفت: از اول اردیبهشت ماه سال جاری کار بازگشایی ایل راه‌های لنده با هدف تسهیل در تردد عشایر این شهرستان با سه دستگاه لودر و ویک کامیون آغاز شد. صفدر نیک آیین افزود: بیش از ۳۰۰ کیلومتر جاده فرعی و اصلی عشایر شهرستان لنده در حال بازگشایی و ترمیم می‌باشد. رئیس اداره امورعشایر لنده گفت: شهرستان لنده دارای دو بخش موگرمون و بخش مرکزی می‌باشد که تنها شهرستانی است که میهمان عشایری از دیکر نقاط استان دارد که نهصد خانوارعشایری زندگی می‌کنند. وی عشایر شهرستان لنده را در کوه سیاه و سفید و دلی مهرگان و دلی خیارکار و کوه سفید بیش از ۳۵۰ خانوار دانست و گفت: این عشایر دارای ۱۶هزار و پانصد راس دام سبک و سنگین می‌باشد که این تعداد خانوار و دام را امور عشایری با تانکر سیاربه مدت ۶ ماه آبرسانی می‌کنند. وی گفت: در بارندگی‌های اسفنده ماه و فروردین ماه امسال در مناطق عشایری شهرستان لنده بیشتر راه‌های ارتباطی و زیر ساخت‌های جاده‌ای از بین رفته است وکوچ زود هنگام عشایر در امسال باعث از بین رفتن گیاهان دارویی و بیشتر مراتع این منطقه خواهد شد، که امیدواریم مسئولان در این زمینه چاره اندیشی کنند. 

دیگر خبرها

  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • مدافع رم سکته را رد کرد و به تمرینات برگشت
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد