Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرعلمی همایش ملی المیزان و علوم انسانی اسلامی گفت: در ارزیابی‌ها برخی مقالات حذف و حدود ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی ارسال شده است و درنهایت ۳۲ مقاله پذیرفته شد که در ۵ بخش تقسیم و در دو جلد منتشر کردیم. ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام محمد علی اسدی نسب در سی و هفتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و همایش ملی المیزان و علوم انسانی اسلامی که شامگاه چهارشنبه در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: تفسیر المیزان از تفاسیری ارزشمندی است که برای هر عرصه ای از علوم انسانی می‌تواند منبعی غنی و راه گشا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به واسطه اسلامی کردن علوم باید پاسخ‌های اسلامی به نیازهای بشر بدهیم، افزود: این همایش بر اساساً تفسیر المیزان بنا شده است و می‌تواند در همه علوم ارزشی منبعی غنی و مناسب و مفید باشد .

دبیرعلمی همایش ملی المیزان و علوم انسانی اسلامی تصریح کرد: در حوزه علمیه جهشی ایجاد شده و انقلابی شده است که افرادی که می‌توانند قلم بزنند افزایش پیدا کردند.

اسدی نسب گفت: در ارزیابی‌ها برخی مقالات حذف و حدود 100 مقاله به دبیرخانه ارسال و درنهایت 32 مقاله پذیرفته شد که در 5 بخش تقسیم و در دو جلد منتشر کردیم که المیزان و کلیات آن و المیزان و جامع شناسی، المیزان و سیاست، المیزان و علوم اخلاقی و المیزان و علوم اقتصادی و تاریخ است.

وی با اشاره به لزوم تدبر در آیات الهی تصریح کرد: همه می دانیم قرآن کریم تبیان لکل شیء است و هر آنچه در ارتباط با سعادت و شقاوت انسان وجود دارد در قرآن برای آن مطلبی وجود دارد.

دبیرعلمی همایش ملی المیزان و علوم انسانی اسلامی با بیان اینکه قرآن ظرفیت نامحدودی در عرصه علوم انسانی دارد، افزود: نباید منتظر باشیم تا درس‌های غرب فرزندان ما را فاسد کند و بنشینیم مغزهایی که تفکر غربی دارند مارا پروش دهند.

اسدی نسب با تاکید بر اینکه باید وارد عمل شویم و نگذاریم علوم سکولار در مغز جوانان در دانشگاه‌ها نفوذ پیدا کند، ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند علوم انسانی که رایج است که متکی بر جهان بینی دیگر است و مدیران بر اساس آن تربیت می‌شوند و لذا همین مدیران در رأس امور قرار می‌گیرند.

وی گفت: در المیزان مسائل بسیاری وجود دارد که پاسخ سؤالات ما در عرصه علوم انسانی است که به واسطه دقت در این تفسیر باید آن را کشف کرد.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۸۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان

دبیر ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان همدان گفت: دبیرخانه این جشنواره در ۲ بخش عمومی و دانش آموزی با موضوعات فرهنگ ایثار و شهادت، خانواده معظم شهدا، شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، امنیت و سلامت اثر می‌پذیرد.

کمال مظفری افزود: متقاضیان می‌توانند در چهار محور پایگاه‌های اطلاع رسانی و خبر، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها، نرم افزار‌های کاربردی، کلیپ و موشن گرافی و پویانمایی و انیمیشن آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

او تصریح کرد: هدف از برگزاری جشنواره شناخت استعداد‌هایی است که در این زمینه فعال هستند و آثاری به صورت فاخر تولید کردند و نیز ایجاد یک جریان‌سازی فرهنگی در بین این قشر تا تولیداتی در حوزه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت تهیه شود.

دبیر ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان همدان گفت: در بخش عمومی نیز افراد و ظرفیت‌های استان شناسایی می‌شود و تهیه یک بانک اطلاعاتی جامع در این خصوص در دستور کار قرار دارد.

کمال مظفری افزود: با بیان اینکه ضریب انتشار و میزان مشاهده محتوا از معیار‌های اصلی ارزیابی و مورد توجه ویژه داوران خواهد بود افزود: این جشنواره در دوره‌های گذشته به صورت کشوری برگزار شده بود و برای اولین بار به صورت استانی برگزار می‌شود.

او، آخرین مهلت ارسال آثار را ۳۱ اردیبهشت اعلام کرد و تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان همدان می‌توانند آثار خود را به آیدی ۶ DEFAMAJAZi @ در پیام‌رسان‌های مختلف ارسال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد
  • زلفی گل: دانشگاه هیچ کسی را بیخود اخراج نمی‌کند
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • شاهد یک رویداد بین‌المللی قابل‌توجهی خواهیم بود
  • تکامل فرهنگی در بستر جغرافیا شکل می‌گیرد/ اهمیت توریسم در ابعاد محلی، ملی و جهانی