Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:32:20 GMT

زمینه فعالیت کولبران در ایلام باید فراهم شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۸۵۶۳

زمینه فعالیت کولبران در ایلام باید فراهم شود

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام بر لزوم فراهم کردن شرایط برای فعالیت کولبران در استان تاکید کرد.

استاندار ایلام:
فعالیت بازارچه‌های مرزی برای کشور بسیار حائز اهمیت است

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر چهارشنبه در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی اظهار داشت: طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی 19 استان جزء شورای توسعه هستند و در جلسه روز گذشته این شورا وزیر کشور تاکید کرد که در شرایط کنونی فعالیت بازارچه‌های مرزی برای کشور بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن حائز اهمیت خواندن راه اندازی بازارچه ‌های مرزی برای کشور تاکید کرد: برای توسعه صادرات و افزایش مراودات اقتصادی با کشور عراق در شرایط تحریم راهی جز گشایش بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله نداریم.
استاندار ایلام اضافه کرد: برای جلوگیری از تراکم کامیون ها در پایانه مرزی مهران نیازمند ایجاد چند بازارچه دیگر هستیم.

** لزوم حمایت از کولبران استان در شرایط تحریم
سلیمانی دشتکی افزود: اگر ما تلاش و پشتکار داشته باشیم می‌توانیم بازارچه‌های چنگوله و چیلات را هرچه زودتر فعال کنیم.
وی ادامه داد: باید اجازه دهیم فعالیت های کولبری در استان ایلام نیز فعال شود چون در شرایط تحریم به سر می‌بریم و آنها هم به سهم خود می توانند اثرگذار باشد.
استاندار ایلام ضمن یادآوری دیدارش با استاندار واسط، تصریح کرد: باید در مرز علاوه بر تردد زوار و تجار دو طرف ایران و عراق، بخش خصوصی هم در این زمینه فعال شود.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: الان راه اندازی بازارچه های مرزی ضرورتی اجتناب ‌ناپذیر تا بتوانیم از این طریق دلار و ارز وارد کشور کنیم.
وی ادامه داد: تجار استان باید با تجار استان های هم مرز طرف عراقی در یک راستا حرکت کنند و یکی از راه‌هایی که بتوانیم به کشور در این زمان حساس کمک کنیم یک تجارت دو طرفه است.
استاندار ایلام با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه ایران، اعلام کرد: یکی از فواید تحریم این است که ما را به دنبال ابتکارات و راه‌های جدید می‌کشاند، باید کارهای بازرگانی و تجار سازماندهی شود و بارها از مسئولین خواسته‌ام که به دنبال مطالبات آنها باشند.
قاسم سلیمانی دشتکی با اعلام این نکته که صادرات در چند ماه گذشته افرایش داشته است، افزود: طبق اعلام گمرک در هفته اول مهرماه 10 میلیون، در هفته دوم 12 میلیون و در هفته سوم مهرماه 52 میلیون دلار صادرات داشته‌ایم.
وی تصریح کرد: ما از 2 و نیم میلیارد دلار صادرات در سال 95 به 1 و نیم میلیارد دلار صادرات در سال 96 رسیدیم و یک مشکلی در این زمینه وجود داشت که باید پیگیری می شد و امروز بعد از رفع آن مانع شرایط در حوزه صادرات به سمت مثبت شدن می رود.
استاندار ایلام با اشاره به قاچاق کالا از مرزهای استان تاکید کرد: باید به شدت با قاچاق مبارزه کنیم و اقلامی مانند دارو که با دلار 4200 تومانی تهیه می‌شود نباید به راحتی از مرز خارج شود.
7177/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صادرات غيرنفتي ايلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۸۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در این دیدار تراز ۵۰۰ میلیون دلاری روابط تجاری بین دو کشور و قرار گرفتن در رتبه ۱۸ ارتباطات تجاری را قابل قبول ندانست و گفت: در سفر رییس جمهور ایران به ازبکستان در سال گذشته مقرر شد حجم روابط تجاری بین دو کشور به یک میلیارد دلار افزایش یابد.
استاندار اصفهان، جایگاه اصفهان را به عنوان کلانشهری با نقش تاثیرگذار در اقتصاد، فرهنگ و علم در کشور ایران معرفی کرد و افزود: فراهم کردن زمینه‌های گسترش ارتباطات تجاری و بازرگانی بین ازبکستان و اصفهان می‌تواند شرایط مناسبی را برای تحقق سیاست یک میلیارد دلاری روابط، تجاری دو کشور فراهم کند.
فریدالدین نصراوف سفیر ازبکستان نیز در این نشست از آمادگی و اراده مسوولان این کشور برای توسعه روابط تجاری و بازرگانی با تولیدکنندگان اصفهانی خبر داد.
سفیر ازبکستان، اصفهان را شهری زیبا با آثار تاریخی فراوان و ظرفیت‌های گسترده در حوزه اقتصاد، علم و فناوری عنوان کرد و گفت: فراهم کردن شرایط ارتباط بین اتاق‌های بازرگانی ازبکستان و اصفهان می‌تواند به گسترش روابط کمک کند.
وی در این دیدار پیشنهاد برگزاری نشستی در قالب ویدیو کنفرانس بین تجار و بازرگانان ازبکستانی و اصفهانی در اتاق بازرگانی را مطرح کرد که استاندار اصفهان امادگی کامل برقراری این نشست را در هفته آینده اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان