Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@08:26:16 GMT

نامه ۸۰ ساله همینگوی ۲۸ هزار دلار چکش خورد +عکس

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۹۰۲۶

نامه ۸۰ ساله همینگوی ۲۸ هزار دلار چکش خورد +عکس

رکنا: نامه‌ای که الهام‌بخش ابتدایی نگارش داستان تحسین‌شده "پیرمرد و دریا" بوده است به فروش رسید.

مهدی فروتن: یک نامه 83 ساله که ارنست همینگوی در آن جزئیات شکار یک نیزه‌ماهی 220 کیلویی را شرح داده، به قیمت 28 هزار دلار فروخته شد.

نویسنده نامدار آمریکایی نامه مربوط به شکار نیزه‌ماهی آبی را روز هشتم ماه می 1935 به دبیر بخش ماهیگیری روزنامه میامی هرالد فرستاد و در آن ماجرایی را شرح داد که تصور می‌شود الهام‌بخش ابتدایی نگارش داستان تحسین‌شده "پیرمرد و دریا" باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همینگوی که آن زمان 46 سال داشت، همراه دوستش هنری استریتر یک نیزه‌ماهی 500 پوندی (226 کیلویی) در آب‌های جزیره بیمینی باهاماس شکار کرد و کوشید آن را از هجوم کوسه‌ها در امان نگه دارد.

در بخشی از نامه قدیمی همینگوی چنین آمده است: "ماهی 18 بار جهید و یک ساعت طول کشید تا این حیوان سنگین را داخل قایق بیاوریم. کارها را به سرعت انجام دادیم و آن را درست وقتی درون قایق کشیدیم که کوسه‌ها حمله را آغاز کرده بودند." او کمتر از 20 سال بعد از این شکار داستان "پیرمرد و دریا" را نوشت و در آن ماجرای مبارزه سانتیاگو، پیرمرد کوبایی را با یک نیزه‌ماهی غول پیکر روایت کرد؛ کتاب در 1952 منتشر شد.

بر اساس روایت همینگوی، اگر کوسه‌ها اجازه می‌دادند نیزه‌ماهی سالم بماند، وزن آن می‌توانست بین 700 تا 900 پوند باشد. هر چند شکار یک نیزه‌ماهی 500 پوندی هم در نوع خودش یک رکورد بود اما تامی گیفورد پیش‌تر یک ماهی 880 پوندی شکار و نام خود را در همان دهه 1930 در کتاب رکوردها ثبت کرده بود. حراجی نیت دی. سندرز نامه 83 ساله همینگوی را با پاکت نامه و امضای این نویسنده نامدار فروخت.

حکایتی دیگر که به نظر می‌رسد در نوشته شدن "پیرمرد و دریا" موثر بوده، گفته‌های یکی از دوستان کوبایی همینگوی به نام کارلوس گوتیه‌رز است. در شماره آوریل 1936 نشریه اسکوایر، همینگوی نوشت: "کارلوس ماجرای پیرمردی را برای من تعریف کرد که تنها در قایق کوچک خود در آب‌های کاباناس ماهیگیری می‌کرد. او یک‌بار یک ماهی بزرگ به دام انداخت و حیوان چنان سنگین بود که می‌توانست قایق را از دریا بیرون بکشد."

دو روز بعد ماهی قایق پیرمرد که 60 مایل به سمت شرق برده بود و این سرآغاز نگارش یکی از ماندگارترین داستان‌های تاریخ ادبیات جهان شد. همینگوی سه سال بعد به ناشر خود گفته بود می‌خواهد یک مجموعه داستان کوتاه بنویسد که یکی از داستان‌ها درباره پیرمردی ماهیگیر در دریاست. هر چند او سراغ "زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند" رفت.

نویسنده نامدر آمریکایی داستان ماهیگیر پیر را تا ژانویه 1951 کنار گذاشت و وقتی "پیرمرد و دریا" در 1952 منتشر شد، دو جایزه بسیار مهم ادبی برای همینگوی به ارمغان آورد؛ پولیتزر در 1953 و نوبل ادبیات در 1954.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز رئیس شرکت بازرگانی به کارمند 19 ساله اش +عکس من و وحید شاخ بازار بودیم/ آخرین حرف های همدست سلطان سکه که امروز اعدام شد ! آخرین لحظات زندگی دو اعدامی اختلاسگر امروز صبح در تهران +گزارش تصویری توئیت دردناک خبرنگار سرطانی/ داروی 3 میلیون تومانی ام شده 20 میلیون! +عکس سگِ " نمکی" با شلوار جین و لباس ورزشی در شیراز! +فیلم حمله موشکی به اتاق جلسات تروریست‌ها تا 700 کیلومتری ایران تجاوز به دختر 16 ساله در سالن سولاریوم+عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا وحشت نرگس از فروخته شدن بچه اش! / این زن باید تن فروشی می کرد! تجاوز به دختر 3 ساله توسط مرد شلخته! فیلم لحظه خودکشی دختر دانش آموز دبیرستانی در ساری عجیب ترین ادعای یک زندانی پس از آزادی! + فیلم مصاحبه دستگیری دختر هنرپیشه و پسر خواننده در تهران + جزییات این جوان معتاد کارمند کمپ ترک اعتیاد را در خانه اش به قتل رساند+ عکس جراحی میلیاردی یک زن برای عروسک شدن! + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: روزنامه دلار دریا داستان نامه چکش عکس دختر فیلم پدر تجاوز زندگی زن ماه پسر دستگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۹۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار گوسفند توسط شغال در بام خرم آباد +فیلم

تصویری از شکار یک راس گوسفند مردم محلی توسط یک قلاده شغال امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در بام خرم آباد ثبت شده است.

به گزارش مشرق، بام خرم آباد یک مجموعه تفریحی، گردشگری و تحقیقاتی بر فراز شهر خرم آباد است که دهه گذشته در یکی از ارتفاعات همجوار شهر احداث شد.

رییس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست لرستان با تایید اصالت این فیلم گفت: با توجه به وضوح تصویر، تعیین دقیق شغال یا گرگ چندان راحت نیست اما به نظر می رسد این حیوان، یک قلاده شغال است.

محسن امیری در خصوص توان شغال برای شکار گوسفند افزود: به طور معمول شغال نمی تواند گوسفندی با این وزن را شکار کند، بنابراین احتمال می رود ، لاشه حیوان از قبل در محل رها شده باشد.

به گفت وی نسبت پیش از احداث مجموعه، در این مکان، حیواناتی مانند شغال و گرگ هم زندگی کرده اند و اکنون مشاهده آنها، مورد عجیب و نگران کننده ای نیست، اما مردم باید جوانب احتیاط را برای حفظ سلامت خود و حیات وحش در این منطقه رعایت کنند.

دیگر خبرها

  • کشف جدید باستان‌شناسان: نگو حجر، بگو شجر!
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • شکار گوسفند توسط شغال در بام خرم آباد +فیلم
  • شیرین مثل «شکرستان»/ پویانمایی که ۱۸ ساله شد
  • شکار از بالا
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • امدادگران، پیرمرد دچار ایست قلبی در کوه‌های اطراف اشنویه را نجات دادند
  • لحظه شکار جالب ماهی درنده (فیلم)
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • پیرمرد هتاک اصفهانی حکم محرومیت ۱۰ ساله گرفت