Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-03@22:40:18 GMT

رویای میزبانی از جام‌جهانی و جام ملت‌ها در ایران!

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۹۰۸۵

به گزارش وانانیوز،  روز گذشته ورزشگاه اختصاصی فولاد با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر ورزش افتتاح شد؛ استادیومی که قرار است از این پس میزبان بازی‌های خانگی تیم فولاد خوزستان در لیگ برتر باشد؛ بنابراین فولاد خوزستان به معدود باشگاه‌هایی تبدیل شد که در ایران ورزشگاه اختصاصی دارند، اما آیا فولاد آره‌نا جزو استادیوم‌های استاندارد ایران است؟ این ورزشگاه در حالی با گنجایش بیش از ۳۰‌هزار نفر افتتاح شده که ظاهر شیک و تمیزی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتتاح ورزشگاه‌های اینچنینی در سراسر ایران از چند نظر می‌تواند مزیت‌هایی برای فوتبال ایران داشته باشد.

اول از همه میزبانی از بازی‌های تیم‌ملی است؛ این‌که کی‌روش و فدراسیون بتوانند به برگزاری بازی‌های تیم‌ملی در شهرستان‌ها چه رسمی و چه دوستانه فکر کنند، اتفاق مهمی است. از سوی دیگر گویا موضوع میزبانی ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ در کنار قطر جدی شده است. دیروز همچنین رئیس کمیته سازماندهی جام‌جهانی قطر اعلام کرد که این کشور در حال بررسی پیشنهاد ایران برای مشارکت در میزبانی از برخی تیم‌ها در طول برگزاری جام‌جهانی است.

اگر در چند ماه آینده قطر بخواهد برای میزبانی دست یاری به سوی ایران دراز کند، ورزشگاه‌های استاندارد ایران کدام‌ها خواهند بود؟ در تهران که وضع مشخص است و ورزشگاه آزادی به عنوان تنها ورزشگاه استاندارد و بزرگترین استادیوم ایران همواره مورد توجه بوده است.

در مشهد از ورزشگاه امام‌رضا (ع) به‌عنوان یک استادیوم تازه‌تأسیس یاد می‌شود، اما به نظر می‌رسد ایراداتی هم دارد. در تبریز ورزشگاه یادگار امام (ره) برای میزبانی از بازی‌های بزرگ با مشکلات زیادی مواجه است که باید رفع شود. در اصفهان ورزشگاه نقش‌جهان بعد از بازسازی طولانی حالا شرایط بهتری پیدا کرده، اما هنوز هم به صورت صددرصد تکمیل نشده است.

حالا هم نوبت به اهوازی‌ها رسید تا ورزشگاه شیک خود را رونمایی کنند. جالب است بدانید طبق اعلام وزیر ورزش ایران بار دیگر تقاضای میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را به صورت جدی ارایه کرده و یکی از موارد تأثیرگذار بدون شک همین مسأله استادیوم‌های استاندارد است.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۹۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یازده ستاره تیم ملی ایران که زود خاموش شدند

در تاریخ فوتبال کشورمان بازیکنان بزرگی داشته ایم که در جوانی و بعضا پایین تر از 20 سالگی، بازیکن ثابت تیم ملی ایران شدند اما به دلایل مختلف مثل مصدومیت، رفتن از ایران و یا افتی غیرقابل انتظار، آخرین بازی ملی شان را در حالی که بسیار جوان بودند انجام دادند.

به گزارش طرفداری، بازیکنان بااستعدادی در تیم ملی ایران داشتیم که می توانستند بعد از 30 سالگی هم در ترکیب تیم ملی حاضر باشند، ولی خیلی زود کنار رفتند. 

تیم منتخب بهترین بازیکنان جوان تاریخ فوتبال ایران و سن برگزاری آخرین بازی ملی آن ها را با هم مرور می کنیم:

دروازه بان:

نیما نکیسا: آخرین بازی ملی او در سن 23 سالگی انجام شد/ در بازیهای آسیایی 98 بانکوک

خط دفاعی:

جواد منافی: آخرین بازی ملی را در 23 سالگی انجام داد/ در بازیهای آسیایی 94 هیروشیما حسین کعبی: آخرین بار در 24 سالگی در ترکیب تیم ملی قرار گرفت/ در مقدماتی جام جهانی 2010 حسن نظری: برای آخرین بار در 23 سالگی برای تیم ملی در جام جهانی بازی کرد/ در جام جهانی 1978 مسیح مسیح نیا: آخرین بازی ملی خود را در 21 سالگی انجام داد/ در بازیهای آسیایی 1974 تهران

خط میانی:

ابراهیم قاسمپور: در 21 سالگی با تیم ملی فوتبال کشورمان وداع کرد/ در جام جهانی 1978 عبدالرضا برزگری: در 21 سالگی آخرین بازی خود را برای تیم ملی انجام داد/ در جام ملتهای 1980 اسماعیل حاج رحیمی پور: در 23 سالگی برای آخرین بار در ترکیب تیم ملی حضور پیدا کرد/ در جام تهران 1354 بهزاد داداش زاده: در 24 سالگی برای آخرین بار در ترکیب تیم ملی حاضر شد/ در بازیهای دوستانه سال 1375 تیم ملی

خط حمله:

حسین فرکی: در 24 سالگی آخرین حضورش در تیم ملی ایران را تجربه کرد/ در جام ملتهای 1980 حسن روشن: در 25 سالگی آخرین بازی خود در تیم ملی را انجام داد/ در جام ملتهای 1980

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • فولاد راه نساجی را در پیش گرفت
  • سرپرست فولاد: ویسی از نبردن فولاد عصبانی بود/ نظارت بیشتر مانع از تضییع حق تیمی می‌شود
  • خلبانی، رویای کودکی هرکول طلایی ایران!
  • احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی
  • یازده ستاره تیم ملی ایران که زود خاموش شدند
  • استقبال پرشور هواداران پرسپولیس و سپاهان از الکلاسیکو ایران +فیلم
  • پیکان درخواستی برای میزبانی از استقلال در قزوین نداشته است
  • میزبانی آبی‌ها از 7 بازی، قبل از جریمه سنگین (عکس)
  • ساعت بازی استقلال و تراکتور امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اعزام تیم ملی گلبال به بازی‌های پارالمپیک بعد از ۱۲ سال