Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-19@06:13:44 GMT

توزیع بسته حمایتی ۲۰۰ هزار تومانی به مددجویان

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۹۱۱۳

به گزارش فارس، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امروز در نشست خبری با اشاره به جزئیات توزیع بسته مواد غذایی به نیازمندان، اظهار داشت: دو میلیون و ۷۰ هزار خانواده تحت پوشش مستمری بگیر و پشت نوبتی در کمیته امداد حمایت هستند و این افراد مشمول دریافت بسته حمایتی می شوند که بخشی از این افراد طی روز گذشته بسته‌های حمایتی خود را دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این بسته حمایتی برای کمیته امداد و بهزیستی به صورت پلکانی توزیع می شود که به طور متوسط ۲۰۰ هزار تومان است.

رئیس کمیته امداد افزود: بسته حمایتی برای افراد تک نفره ۱۰۰ هزار تومان، دونفره ۱۵۰ هزار تومان،سه نفره ۲۰۰ هزار تومان،چهار نفره ۲۵۰ هزار تومان و ۵ نفره و بالاتر ۳۰۰ هزار تومان است و متوسط میزان بسته حمایتی برای خانواده های تحت پوشش همان ۲۰۰ هزار تومان است.

فتاح با بیان اینکه بسته حمایتی غیر نقدی است،بیان داشت:این مبلغ به حساب کارت یارانه آنها پرداخت می شود و خانواده ها می توانند اجناس خود را از فروشگاه‌های اتکا، افق، کوروش و ... دریافت کنند.

 رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)  اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی و برای کمک به اقشار نیازمند رئیس جمهور ایده توزیع سبد کالا به نیازمندان را ارائه کرد و این ایده به دولت رفت و پس از برگزاری جلسات کارشناسی در نهایت در 5 آبان ماه توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شده و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های آن تصویب شد و عنوان آن طرح حمایت غذایی از گروه‌های کم درآمد جامعه است. 

وی ادامه داد: در بند الف ماده (1) این آیین‌نامه به خانواده‌های کمیته‌ امداد و بهزیستی اشاره شده و این خانواده‌ها در اولویت اول قرار گرفته که پس از برگزاری جلسات زیاد با وزارت رفاه و سازمان برنامه و بودجه چگونگی پرداخت این بسته‌ها تعیین شده و منتهی به صدور دو نامه از سوی محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه شد که جدول این موضوع به کمیته امداد و بهزیستی، وزارت رفاه و سازمان هدفمندی ابلاغ شده و درنهایت در 15 آبان ماه نحوه پرداخت آن ابلاغ شد. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه توزیع بسته‌های حمایتی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به صورت پلکانی، گفت: متوسط این بسته‌های حمایتی 200 هزار تومان و بین 100 تا 300 هزار تومان است و باید مددجویان حتما از طریق کارت یارانه خود خرید کنند. 

فتاح با بیان اینکه مددجویان حق انتخاب مواد غذایی لازم را دارند یادآور شد: هیچ عجله‌ای در دریافت بسته‌های حمایتی وجود ندارد و زمانی برای انقضاء آن تعیین نشده است. 

وی تصریح کرد: مستمری‌بگیران کمیته امداد حدود یک میلیون و 450 هزار خانواده در مهرماه بودند اما اکنون این تعداد به 2 میلیون و 70 هزار خانواده رسیده است که تعداد اضافه شده به این عدد همان پشت نوبتی‌های کمیته امداد بوده است؛ ضمن اینکه با ایجاد تبصره 14 هیچ پشت نوبتی در کمیته امداد برای تحت پوشش قرار گرفتن وجود ندارد و حدود 600 هزار خانواده جدید از مهرماه وارد گروه مستمری‌بگیر و دریافت کننده سبد کالا شدند و دولت در این خصوص همکاری خوبی داشته است. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه مستمری و یارانه مددجویان روز شنبه پرداخت خواهد شد، گفت: دولت در حال ارزیابی توزیع بسته حمایتی است و قرار است تا پایان سال چند نوبت این بسته حمایتی برای اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توزیع شود ضمن اینکه دولت 9 هزار میلیارد تومان بودجه برای این موضوع اختصاص داده است. 

وی با اشاره به وقوع زلزله سال گذشته در کرمانشاه خاطرنشان کرد: مدت سه ماه برای اسکان موقت و دریافت کانکس توسط زلزله‌زدگان زمان برد و 9 ماه برای عملیات عمرانی زمان در نظر گرفتیم که در این مدت کارهای خاک‌برداری، تهیه نقشه و ... انجام شد ضمن اینکه باید برای 2400 خانواده مستمری‌بگیر کمیته امداد در 9 شهرستان خانه ساخته می‌شد که 500 خانه تا اوایل تیر سال جاری ساخته شد و 2 هزار خانه را نیز افتتاح کردیم و تا آذر ماه تعداد خانه‌های ساخته شده به طور 100 درصد پایان می‌پذیرد. 

فتاح بیان داشت: 2700 خانواده نیز به تعداد خانه‌های نیازمند بازسازی نوسازی اضافه شده است و تا پایان سال عمده این خانه‌ها ساخته می‌شود و امیدواریم تا پایان سال 98 بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم و سهم ما که 5300 خانه است را تحویل دهیم. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر مشارکت خوب مردم در نوسازی و بازسازی منازل زلزله زده کرمانشاه گفت: برای خانه‌های روستایی 12 میلیون تومان و خانواده‌های شهری 15 میلیون تومان پرداخت کردیم ضمن اینکه کمیته امداد نقش مدیریتی ساخت و سازها را انجام داده است و کار ساخت این خانه‌ها با نظارت کمیته امداد توسط بنیاد مسکن انجام شده است. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۹۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به مناسبت ماه مبارک رمضان از ۱۵ مددجوی اردبیلی دلجویی شد

ایسنا/اردبیل همزمان با ماه مبارک رمضان، مشاور قائم مقام کمیته امداد کشور با حضور در منزل ۱۵ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل از آنها دلجویی کرد.

بهمن دستاری، ۲۸ اسفند در جریان سفر به استان اردبیل با حضور در منزل ۱۵ مددجوی اردبیلی اعم از سالمند و مددجویان پرعائله، در جریان مشکلات و درخواست‌های آنها قرار گرفت و هدایایی را نیز به صورت نقد و غیرنقد به این خانواده‌ها اهدا کرد.

مشاور قائم مقام کمیته امداد کشور در این بازدیدها به رویکرد این نهاد انقلابی در کمک و مساعدت به خانواده‌های نیازمند به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سالمندان و مددجویان مبتلا به امراض صعب العلاج توانایی کار و کسب درآمد ندارند، کمیته امداد به صورت ویژه پشتیبانی و حمایت‌های خود را از این گروه خانواده‌ها انجام می‌دهد.

دستاری خاطر نشان کرد: این نهاد انقلابی در تلاش است تا در کنار توانمندسازی مددجویان با ایجاد ظرفیت اشتغال و کارآفرینی، در تامین سرپناه مناسب نیز برای مددجویان شهری و روستایی اقدامات حمایتی مطلوبی را آغاز کرده است.

وی افزود: تمام تلاش بر این است تا همزمان با ماه مبارک رمضان و در آستانه سال نو، خانواده‌های تحت حمایت با کمترین دغدغه بتوانند امرار معاش کرده و نیازهای خود را رفع کنند.

مشاور قائم مقام کمیته امداد کشور بیان کرد: در سفری که به اردبیل داشتیم در کنار حضور در منزل مددجویان و دلجویی از این خانواده‌ها، سعی کردیم تا به همکاران پرتلاش کمیته امداد اردبیل در سنگر امدادرسانی به این خانواده‌ها خسته نباشیدی گفته و قدردان زحمات آنها باشیم.

وی گفت: استان اردبیل از استان‌های موفق و برتر کشور در حوزه‌های متنوع خدمات‌رسانی به جامعه هدف و خانواده‌های نیازمند است و در این راستا سعی بر این است تا این مجموعه را مورد حمایت و پشتیابنی قرار داده تا در سال آینده نیز جزو نهادهای موفق در سطح کشور باشد.

دستاری از خانواده‌های مددجویان خواست تا نسبت به اشتغال فرزندان‌شان تلاش کرده و با حضور در کلاس‌ها و دوره‌های مهارت آموزی سعی کنند به فکر اشتغال مولد و افزایش درآمد خانوارهای خود باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهدای ۵۰۰۰ بسته معیشتی به مددجویان سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • به مناسبت ماه مبارک رمضان از ۱۵ مددجوی اردبیلی دلجویی شد
  • توزیع ۶۰۰ بسته معیشتی بین مددجویان کمیته امداد دهدشت
  • ۱۸۰ میلیارد ریال مستمری فوق‌العاده به مددجویان سیل‌زده بلوچستان واریز شد
  • ۶۷ هزار پُرس غذای گرم در بین مددجویان ایلام توزیع می‌شود
  • واریز مستمری فوق‌العاده به حساب مددجویان سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • واریز ۱۸ میلیارد تومان مستمری فوق‌العاده به مددجویان سیل‌زده بلوچستان
  • توزیع ۲۵ قلم لوازم خانگی میان مددجویان کمیته امداد نطنز و بادرود
  • توزیع ۴۵ هزار بسته بهداشتی میان مددجویان تهرانی / سلامت جامعه هدف در تمام ابعاد مد نظر است
  • توزیع ۳۷ سری جهیزیه به مددجویان کمیته امداد همدان