Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@22:08:03 GMT

برنامه طرفداران عصبانی برگزیت برای «ترزا می»

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۹۲۴۲

برنامه طرفداران عصبانی برگزیت برای «ترزا می»

خبرگزاری فارس: اعضای هم‌حزبی «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلستان که طرفدار خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) هستند ممکن است فردا (روز پنجشنبه) خواستار رأی عدم اعتماد به او شوند.

رسانه دولتی انگلیس، «بی‌بی‌سی» به نقل از یک عضو ارشد حزب محافظه‌کار این خبر را گزارش داده و گفته طرفداران برگزیت از پیش‌نویس توافق ترزا می‌با اتحادیه اروپا برای خروج از این اتحادیه به قدری عصبانی هستند که نامه‌هایی را تقدیم رئیس کمیته قانونگذاران این حزب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر بخش سیاسی بی‌بی‌سی در توئیتر نوشت: «عضو ارشد حزب محافظه‌کار به من گفت: طرفداران برگزیت آن‌قدر عصبانی هستند که احتمال دارد فردا خواستار رأی عدم اعتماد شوند.»

نخست‌وزیر انگلستان روز چهارشنبه گفت: اعضای کابینه او با پیش‌نویس توافق لندن و بروکسل بر سر خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) موافقت کرده‌اند.

پیش از این، روز سه‌شنبه رسانه‌های انگلستان گزارش داده بودند دولت این کشور به توافقی با اتحادیه اروپا دست یافته که ساز و کار‌های خارج کردن انگلستان از اتحادیه اروپا را مشخص می‌کند.

قبل‌تر از آن نخست‌وزیر «ترزا می» گفته بود که مذاکرات بر سر برگزیت «در مراحل نهایی» قرار دارد. او علی‌رغم این گفت که مسائل «مهمی» باقی مانده‌اند و طرفین هنوز بر سر مرز ایرلند شمالی توافق نکرده‌اند.

واژه برگزیت، کوتاه شده عبارت انگلیسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است (Britain exits the EU). در واقع فرآیند برگزیت، خارج شدن بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) از اتحادیه‌ایست که قواعد تجاری، سیاسی و قضایی کشور‌های عضو را رقم می‌زند.

بریتانیا اولین کشور در این اتحادیه است که قصد خروج از آن را دارد، از این رو فرآیند خروجش با پیچیدگی‌هایی مواجه شده و دارای مولفه‌های متعددی است.

«دیوید کامرون» نخست وزیر سابق بریتانیا و رهبر پیشین حزب محافظه‌کار، پیش از انتخابات سراسری سال ۲۰۱۵ به مردم این کشور وعده داد همه‌پرسی جدایی از اتحادیه اروپا برگزار خواهد کرد.

کامرون دلایل متعددی را برای این اقدام مطرح کرد که از آن جمله کنترل بر مرز‌ها و توقف آمد و شد آسان مهاجران اروپایی به ویژه از کشور‌های فقیر اروپایی بود. بازگشت اختیارات کامل قضایی به دادگاه‌های بریتانیا، قطع تحمیل قواعد زیادی در زمینه روابط اقتصادی بریتانیا با دیگر کشور‌ها و توقف پرداخت مبلغ هنگفت حق عضویت به اتحادیه اروپا از دیگر استدلال‌هایی بود که برای لزوم ترک اتحادیه مطرح می‌شد.

سال ۲۰۱۶ اکثر نظرسنجی‌های قبل از همه‌پرسی از رای مردم بریتانیا به ماندن در اتحادیه اروپا حکایت داشتند، اما با شمارش آرای صندوق‌ها بعد از برگزاری همه‌پرسی، نتیجه به شکل دیگری رقم خورد.

منبع: فردا

کلیدواژه: برگزیت انگلیس ترزا می

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۹۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • مفقود شدن بیش از ۵۰ هزار پناهنده خردسال در اروپا
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند