Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - همدان - ايرنا - استاندار جديد همدان بيان کرد: توجه به معيشت و اشتغال مردم با ايجاد فرصت هاي شغلي جديد از مهمترين اولويت مجموعه استانداري در دوره جديد مديريت است.

سيد سعيد شاهرخي عصر چهارشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: 2 محور اصلي مورد تاکيد دولت شامل اشتغال و بهبود معيشت با جديت در استان همدان دنبال مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با يادآوري اينکه اين اولويت ها در پنج سال گذشته نيز مورد توجه بوده است، افزود: طبق گفته رئيس جمهوري در جلسه امروز هيات دولت، توفيقات خوبي در اين مسير کسب شده است.
استاندار همدان اضافه کرد: براي بهبود وضعيت معيشت و اشتغال، تحقق اهداف سند اشتغال استان در دستور کار است تا بتوان طبق اين سند سالانه 20 هزار شغل جديد در استان ايجاد کرد.
شاهرخي ادامه داد: علاوه بر ايجاد فرصت هاي شغلي جديد، حفظ مشاغل ايجاد شده، تقويت واحدهاي توليدي و احياي واحدهاي تعطيل و راکد محورهاي اصلي کار استانداري است.
وي تاکيد کرد: در اين چارچوب براي جذب سرمايه گذاري در بخش خصوصي از توان اعضاي شوراي برنامه ريزي و ستاد اقتصاد مقاومتي و براي بهبود وضعيت معيشتي مردم از ظرفيت ستاد تنظيم بازار استفاده مي شود.
استاندار همدان گفت: همچنين ارتقاي سرمايه هاي اجتماعي، کنترل و کاهش آسيب هاي اجتماعي، توجه به ظرفيت جوانان، استفاده از توان بانوان و توجه به شايسته سالاري در واگذاري مسئوليت ها مورد توجه است.
شاهرخي توجه به احزاب، منشور حقوق شهروندي و گفت و گوي سياسي را مورد تاکيد قرار داد و تصريح کرد: همدان در راستاي تحقق منشور گفت و گوي سياسي فعاليت هاي موثري انجام داده است.
وي تاکيد کرد: به منظور پرهيز از حاشيه و صرف توان و وقت براي خدمت، به طور حتم وفاق و همدلي ايجاد شده بين مجموعه دولت در استان با مجمع نمايندگان و ديگر نهادها حول محور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهر همدان حفظ مي شود.
به گزارش ايرنا، رئيس جمهوري پيش از ظهر امروز /چهارشنبه/ در جلسه هيات دولت و معرفي استاندار جديد همدان گفت: سيد سعيد شاهرخي سوابق زيادي در استان هاي مختلف دارد و آخرين مسئوليت وي فعاليت در پست معاون استانداري همدان است.
حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني بيان کرد: همدان پيشرفت خوبي از جمله در حوزه اشتغال کرده و وضعيت اشتغال اين استان بسيار برجسته و مناسب است که در اين راستا از [محمدناصر نيکبخت] استاندار سابق همدان قدرداني مي شود.
وي ادامه داد: همدان داراي جاذبه هاي خوبي از نظر گردشگري داخلي و خارجي است و اين استان به واسطه وجود اين جاذبه ها بسيار جذاب و ديدني است.
رئيس جمهوري آب و هواي مناسب به ويژه در فصل تابستان، صنايع دستي برجسته و رونق فعاليت سفالگري را از ديگر مزيت هاي استان همدان برشمرد.
حجت الاسلام و المسلمين روحاني تاکيد کرد: در دوران مسئوليت استاندار جديد خواستار تحرک بيشتر در رونق اقتصادي و اشتغال بوده و اميدوارم مردم همدان در دوره جديد رضايت بيشتري داشته باشند.
وي بيان کرد: همدان از استان هاي داراي حوزه علميه و دانشمندان بزرگ در گذشته و حال است و اميدوارم شاهرخي بتواند منشا خدمات خوبي براي اين استان شود.
سيد سعيد شاهرخي استاندار جديد همدان از هفتم آبان سال گذشته طي حکمي از سوي دکتر رحماني فضلي وزير کشور، به عنوان معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري همدان منصوب شده بود.
معاون سياسي امنيتي استانداري لرستان و قزوين از جمله سوابق کاري شاهرخي پيش از حضور در همدان است.
وي همچنين سابقه 15 سال خدمت به عنوان فرماندار در شهرستان هاي مختلف همدان و شهرداري را در کارنامه خود دارد.
7526**2090
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۹۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» به تکمیل زنجیره ارزش محصولات کمک می‌کند

به گزارش قدس خراسان، سال جاری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده و در این راستا مشاغل خانگی یکی از زمینه‌های مشارکت مردمی در تولید است که می‌توانند با برنامه‌ریزی صحیح و افق دید وسیع گسترش یافته و سبب افزایش صادرات و افزایش سرانه تولید ناخالص ملی شوند.

به همین خاطر تسریع و تسهیل راه‌اندازی این مشاغل و پرداخت تسهیلات برای گسترش آن‌ها از جمله موضوعاتی است که باید مدنظر دولت برای تحقق شعار سال باشد که در این راستا دولت با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به دنبال تحقق این هدف است.

در این راستا به سراغ معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مشهد رفتیم تا از برنامه‌های فرمانداری مشهد در راستای حمایت از مشاغل خانگی و اهداف مدنظر این حوزه در شهرستان مشهد جویا شویم.   

امیر قربان‌پور با بیان اینکه مشاغل خانگی زیرمجموعه تولید داخلی است و ایجاد و توسعه آن در واقع نوعی حمایت از تولید داخلی با مشارکت مردم محسوب می‌شود، گفت: موضوع اشتغال خانگی و تولیدات خانگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این راستا طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح‌های حمایتی حوزه اشتغال ذیل برنامه اشتغال فراگیر است که با نقش‌آفرینی معاونت آموزشی و کارآفرینی جهاد دانشگاهی به ‌عنوان نهاد واسط، تسهیلگر و توسعه‌ای در حال اجراست.

تجارت سنتی خانگی شناخته شده نیست

وی افزود: اهمیت مشاغل و تولیدات خانگی یا همان تجارت سنتی خانگی در میان شهروندان شناخته شده نیست و در جایگاه واقعی خود قرار ندارد، ارزش افزوده این مشاغل در سرانه تولید ناخالص داخلی شهرستان مشهد کمتر از ۳درصد برآورد شده البته این آمار نیازمند به‌روزرسانی از طریق پیمایش‌های میدانی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مشهد تصریح کرد: اقدام‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم از جمله در حمایت و ساماندهی تعاونی‌ها به ‌ویژه سند توسعه تحول‌بخش تعاون که پس از گذشت ۱۰ سال به‌روزرسانی شده از جمله ابزارهای راهگشایی است که می‌تواند علاوه بر ایجاد زنجیره‌های ارزش و شبکه‌سازی مشاغل خانگی، زنجیره‌های تأمین مرتبط با این حوزه را نیز دستخوش تحول کند.

قربان‌پور با بیان اینکه در زمینه پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی به صورت سالانه رشد داشته‌ایم، ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۳۰ درصدی و در سال ۱۴۰۲ رشد ۵۰ درصدی در این زمینه داشته‌ایم و این رشد در دو زمینه اعتبارات پرداختی و تعداد پرداخت‌ها به متقاضیان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری ارکان مؤثر در حوزه اشتغال شهرستان مشهد درصدد ایجاد کارگروهی عالی برای هماهنگی هر چه بیشتر در نظام برنامه‌ریزی و اجرا و همچنین بهبود کارایی و بهینه‌سازی اعتبارات و حمایت‌های مرتبط از مشاغل خانگی میان سه بخش دولتی حاکمیتی، خصوصی و مردمی هستیم.

سهم زنان در اشتغال خانگی ۸۰ درصد است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مشهد بیان کرد: بر اساس آمایش ملی سهم زنان در اشتغال خانگی حدود ۸۰ درصد است و این مشاغل در رسته‌های مختلف توزیع شده‌اند و جابه‌جایی میان این رسته‌ها با توجه به شرایط دستخوش تغییر می‌شود، به همین منظور در برنامه‌ریزی صورت گرفته در کارگروه مشاغل، اولویت‌بندی بر اساس نیازها و توانمندی‌های زنجیره تأمین و ارزش مورد بررسی قرار می‌گیرد و نسبت به پیشران‌های اقتصادی شهرستان بازنگری و بازطراحی صورت می‌گیرد. 

قربان‌پور با تأکید بر ظرفیت‌های بسیار متنوع مناطق مختلف شهری افزود: اتصال زنجیره‌های یاد شده بر اساس موقعیت جغرافیایی و کاهش هزینه‌ها در عین افزایش کیفیت تولید، ضرورتی جدی در این برنامه است.

وی یادآور شد: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی توجه ویژه‌ای به توسعه و تکمیل زنجیره ارزش برخی از محصولات راهبردی کشور و حمایت از تمامی حلقه‌های این زنجیره شده و برنامه‌ریزی دقیقی برای شناسایی مزیت‌های منطقه‌ای، آموزش، مشاوره و توانمندسازی فنی و مدیریتی و در نهایت شناسایی شرایط بازار صورت گرفته است. 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مشهد افزود: سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان و اجراکنندگان طرح نیز در پیاده‌سازی آن از جزئی‌نگری پرهیز کرده و همواره تلاش کرده‌اند با نگاهی کل‌نگر و سیستمی به‌دنبال فهم واقع‌بینانه‌ای از شرایط موجود و ارائه راهکار و طرحی عملیاتی به‌ منظور ایجاد اشتغال پایدار باشند. با این تفاسیر، آگاهی‌بخشی و تعامل مشترک متولیان امر و متقاضیان فعالیت در بخش مشاغل خانگی به‌عنوان نقطه عطف این طرح ملی به‌ شمار می‌رود. 

قربان‌پور ادامه داد: ما نیز متناسب با مزیت‌ها و ظرفیت‌های موجود شهرستان مشهد به‌ ویژه در زنجیره‌های بخش تولید محصول و خدمات که تنوع رشته‌ای بسیاری به ویژه در موضوعاتی مانند سوغات، زنجیره تأمین حلال، صنعت گردشگری حلال و کشاورزی خانگی نوین دارد، در پی اتصال بازار تقاضا به بازار تولید در این بخش‌ها هستیم.

خبرنگار: فریده خسروی 

دیگر خبرها

  • مبارزه با آفت «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از گندم‌ زارهای لرستان
  • قدردانی اتاق بازرگانی از استاندار همدان
  • توجه به زیرساخته‌های فرهنگی اولویت برنامه‌های استانداری آذربایجان غربی است
  • اختصاص ۴۰ درصد سهم اشتغالزایی زنجان به فارغ‌التحصیلان
  • فاز توسعه کارخانه سیمان دشتروم در اولویت تیم اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • توجه ویژه طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» به تکمیل زنجیره ارزش محصولات کمک می‌کند
  • پیگیری حل مشکلات جامعه عشایر از اولویت‌های دولت سیزدهم
  • احیای طرح کاد، فارغ‌التحصیلان را به بازار کار می‌رساند
  • سرمایه‌گذاران در کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌شوند
  • تکمیل طرح‌های حوزه درمان و سلامت در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد