Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@17:48:11 GMT

افزایش احتمال انحلال کابینه نتانیاهو

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۹۲۶۰

در پی استعفای آویگدور لیبرمن، حزب راستگرای «خانه یهودی» تهدید کرد در صورتی که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به «نفتالی بنت» (رئیس این حزب) سپرده نشود، از کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، خارج و خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد شد. این در حالی است که برخی رسانه‌های صهیونیستی به نقل از یک منبع در حزب لیکود اعلام کردند پیش‌بینی می‌شود نتانیاهو خود جانشین لیبرمن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیبرمن امروز پس از آنکه رژیم صهیونیستی در پی حملات شدید موشکی گروه‌های مقاومت به پذیرش آتش بس وادار شد، اعلام کرد این آتش بس به معنای تسلیم شدن است و از سمت خود به عنوان وزیر جنگ اسرائیل کناره‌گیری کرد. او بلافاصله پس از استعفایش خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در سریع‌ترین زمان ممکن شد. وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد در نتیجه استعفای وی‌، حزب او نیز کابینه را ترک می‌کند و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، اکثریت ضعیفی در پارلمان خواهد داشت.

دور جدید تنش‌ها در نوار غزه پس از آن آغاز شد که یک یگان عملیاتی ویژه اسرائیل یکشنبه شب گذشته با ورود مخفیانه به خان یونس در شرق باریکه غزه، هفت عضو شاخه نظامی حماس از جمله «نور محمد برکه» از فرماندهان گردان های «عزالدین القسام» را به شهادت رساند. در این حمله یک افسر بلندپایه ارتش اسرائیل کشته و یک افسر دیگر زخمی شد. گروه‌های مقاومت فلسطین نیز با شلیک بیش از 300 موشک به سمت شهرک های صهیونیست نشین، به این عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی پاسخ دندان‌شکنی دادند و کابینه نتانیاهو را به توقف حملات نظامی به غزه و در نهایت تن دادن به آتش بس وادار کردند. منابع صهیونیستی اذعان کرده‌اند که سامانه گنبد آهنین این رژیم تنها ۲۰ درصد از این موشک‌ها را پیش از اصابت به هدف رهگیری کرده است. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انتخابات لیکود جنگ رژیم صهیونیستی غزه حماس فلسطین جنگ رژیم صهیونیستی غزه لیکود نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۹۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو در قلب تل‌آویو

خانواده های اسیران صهیونیست و شهرک نشینان امروز پنجشنبه همزمان با برگزاری جلسه شورای جنگ رژیم صهیونیستی در قلب شهر تل آویو در سرزمین های اشغالی تظاهرات کردند.

به گزارش‌ مشرق و به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، خانواده های اسیران صهیونیست و شهرک نشینان امروز پنجشنبه بار دیگر در منطقه «کریاه» در مرکز شهر تل آویو که مقرهای سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی در آنجا قرار دارد، تظاهرات کردند.

آنها در این تظاهرات سیاست های کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفته و خواهان بسته شدن قرارداد مبادله اسیران فلسطینی با بستگان اسیر خود در نزد مقاومت فلسطین شدند.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، توده صهیونیستها و بویژه خانواده های اسیران صهیونیست و همچنین محافل سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی نتانیاهو و ائتلاف حاکم او را مسئول غافلگیر شدن این رژیم در برابر مقاومت فلسطین و وقوع این عملیات می دانند و از عملکرد نتانیاهو در مدیریت جنگ انتقاد می کنند.

خانواده های اسیران صهیونیست و شهرک نشینان از آغاز عملیات طوفان الاقصی بارها علیه سیاست های کابینه تظاهرات کرده اند که به زد و خورد با پلیس و بازداشت شماری از آنها منجر شده است. آنها تاکید کرده اند که کابینه رژیم صهیونیستی به سرنوشت بستگان اسیر خود در نزد مقاومت فلسطین بی توجهی می کند و آنها در اولویت تصمیم گیری های اعضای کابینه قرار ندارند.

دیگر خبرها

  • لاپید: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • لاپید خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • دو عضو کابینه نتانیاهو استعفا کنند
  • لاپید: بنی گانتس و آیزنکوت از کابینه نتانیاهو استعفا کنند
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم صهیونیستی/ اسموتریچ: فرماندهان مسئولیت شکست را بپذیرند
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی