Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@21:44:18 GMT

استاندار ایلام: رشد روند صادرات کالا از مرز مهران

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۹۳۸۴

استاندار ایلام: رشد روند صادرات کالا از مرز مهران

قاسم سلیمانی دشتکی عصر چهارشنبه در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی اظهار داشت: روند صادرات طی ماه‌های اخیر افرایش یافته بطوریکه در هفته اول مهرماه ۱۰ میلیون، در هفته دوم ۱۲ میلیون و در هفته سوم مهرماه ۵۲ میلیون دلار صادرات از مرز مهران انجام شده است.

وی اضافه کرد: سال ۹۵ حدود ۲ و نیم میلیارد دلار صادرات از مرز مهران صورت گرفته، ولی پارسال به کمتر از یک و نیم میلیارد دلار کاهش یافت، ولی با رایزنی و برنامه ریزی امسال شاهد روند رو به رشد صادرات هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاندار ایلام با اشاره به مشکل تراکم کامیون‌ها در مرز مهران بر لزوم راه اندازی بازارچه‌های چیلات و چنگوله برای کاهش تراکم در مهران تاکید کرد.

سلیمانی دشتکی گفت: با توجه به شرایط تحریم بازارچه‌های مرزی می‌توانند در تقویت تجارت با همسایگان نقش بسزایی ایفا کنند.

وی با اشاره به مرز گسترده ایلام به عراق بر لزوم استفاده از این فرصت مهم برای تقویت بازرگانی و تجارت در استان تاکید کرد و در این مسیر نیازمند گشایش مرز‌های چیلات و چنگوله هستیم.

استاندار ایلام همچنین خواستار توجه ویژه به حوزه فعالیت‌های کولبری در استان شد و گفت: می‌توان از این طریق نیز ضمن درآمدزایی برای مرزنشینان اشتغال ایجاد کرد. از کولبران استان در شرایط تحریم

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: باید اجازه دهیم فعالیت‌های کولبری در استان ایلام نیز فعال شود، چون در شرایط تحریم به سر می‌بریم و آن‌ها هم به سهم خود می‌توانند اثرگذار باشد.

وی با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه ایران، اعلام کرد: یکی از فواید تحریم این است که ما را به دنبال ابتکارات و راه‌های جدید می‌کشاند، باید کار‌های بازرگانی و تجار سازماندهی شود و بار‌ها از مسئولین خواسته‌ام که به دنبال مطالبات آن‌ها باشند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: صادرات مرز مهران مرز بین المللی استاندار ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۹۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران

امیرجمشیدی ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیا چوبی و...، گفت فروردین ماه امسال ۱۴۷ هزار و ۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل) به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۹ درصد رشدرا نشان می‌دهد.

او افزود: طی فروردین ماه سال ۱۴۰۳، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

جمشیدی در مورد مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران، گفت: عراق با واردات ۷ هزار تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۵۳۶ هزار دلار اولین مقصد صادرات کالا‌های مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزاردلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون و ۲۳۰ هزار دلار، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۱۷۸ هزاردلار و ازبکستان با یک هزار تن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند. صادرات به کشور‌های فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در مهران
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت