Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@18:45:20 GMT

آقای زنگنه، در وزارت نفت چه‌خبر است؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۹۵۲۲

صدور حکم از سوی مدیرعامل یک شرکت و یا مدیر یک بخش برای زیرمجموعه، روالی معمول و بر مبنای بوروکراسی اداری رایج در تمامی سازمان‌ها است اما وقتی مدیری آخرین روزهای کاری خود را می‌گذراند، امضای پای احکام جدید از سوی وی، می‌تواند شبهه‌برانگیز باشد. وقتی تعداد احکام صادرشده در روزهای پایانی مدیریت یک فرد (یا افرادی)، یعنی زمانی که امضای وی فقط تا چندروز دیگر در آن سمت حقوقی اعتبار دارد، زیاد می‌شود، شبهات در این موارد بیشتر و بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق قانون منبع به‌کارگیری بازنشستگان در سازمان‌های دولتی، تنها 3 روز تا پایان مدیریت 210 مدیر دولتی در سازمانها و وزارتخانه‌های مختلف باقی مانده و در وزارت نفت نیز از 10 معاون وزیر نفت، 8 معاون وزیر طبق این قانون، باید جای خود را به جوان‌ترها بدهند.

بیست و ششم آبان ماه روز شنبه هفته آتی است و در واقع صبح روز شنبه، باید معاونان جدیدی به‌جای 8 معاون بازنشسته وزیر، بر سر کار حاضر شوند، ازاین‌رو، امروز آخرین روز کاری این 8 معاون وزیر نفت محسوب می‌شود.

در این بین، نکته جالبی که از صبح تا ظهر آخرین روز کاری این معاونان وزیر مشاهده می‌شود، صدور حکم‌های دقیقه نودی توسط آنها است.

حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران که یکی از مدیرانی است که باید طبق قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان تا سه روز دیگر تصدی پست مدیرعاملی شرکت ملی گاز را رها کند، با صدور حکمی قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ملی گاز را منصوب کرد.

همچنین، محمد‌مهدی رحمتی، معاون وزیر نفت در امور برنامه‌ریزی که طبق اخبار منتشرشده یکی از معاونان بازنشسته زنگنه است که باید تا روز 26 آبان‌ماه جای خود را به مدیران جوان‌تر بدهد، حکم جدیدی را صادر کرد. طبق اعلام وزارت نفت، محمدمهدی رحمتی، معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت در حکمی یاسر میرزایی را به‌عنوان مدیرکل بودجه، منابع و ارزیابی طرح‌ها منصوب کرد.

مشخص نیست؛ دلیل عجله این معاونان بازنشسته وزیر، برای امضای احکام دقیقه نودی چیست و آیا این احکام جدید که تنها چندروز قبل از شروع به کار معاون جدید وزیر در بخش مربوطه صادر شده، مورد قبول مقام مسئول جدید خواهد بود؟

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قانون وزارت نفت معاون معاون وزیر نفت ایران گاز شرکت ملی گاز ایران معاون نفت وزارت نفت وزارتخانه زنگنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۹۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام بزرگ آموزش و پرورش در راه است +جزئیات

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از جذب ۷۲ هزار معلم جدید در سال جاری خبر داد و بر لزوم ارتقای کیفیت آموزش در مدارس تأکید کرد.

به گزارش مشرق، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان خوزستان اعلام کرد که امسال ۷۲ هزار معلم از طریق ماده ۲۸ در آموزش و پرورش جذب خواهند شد. از این تعداد، ۲۵ هزار نفر در مقاطع متوسطه، دبیری و هنرآموزی خواهند بود.

وی جذب معلمان توانمند را یکی از اقدامات وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم برشمرد و گفت در سال گذشته، رویکرد جذب نیرو تغییر کرد تا افراد شایسته و توانمند از نظر تخصصی و حرفه‌ای به کار گرفته شوند.

کاظمی معلم را اصلی‌ترین عنصر در نظام تربیت و تعلیم خواند و نقش تربیتی معلم در کنار نقش آموزشی را بسیار مهم دانست. وی گفت دانش‌آموزان از کلام و رفتار معلمان تاثیر می‌پذیرند و این تاثیر سال‌ها باقی می‌ماند.

وی امیدآفرینی در نسل نوجوان را یکی از نیازهای مهم کشور برشمرد که باید توسط معلمان انجام شود. کاظمی بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه این وزارتخانه در دولت سیزدهم تاکید کرد.

معاون آموزش متوسطه گفت مدیران مدارس باید نقش آموزشی و راهبری در اجرای سند تحول داشته باشند نه صرفا نقش اجرایی.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت آموزش در خوزستان، گفت هرچند شاخص‌های دسترسی و پوشش تحصیلی در این استان مطلوب است، اما در شاخص کیفیت آموزش نیاز به توجه و برنامه‌ریزی بیشتری وجود دارد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • استخدام بزرگ آموزش و پرورش در راه است +جزئیات
  • امضای یک میلیارد دلار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
  • نشست معاونان عمرانی ادوار وزارت کشور برگزار شد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را افتتاح کرد
  • سفر یک روزه معاون وزیر علوم به استان فارس
  • معاون وزیر صمت:نامه ارزی صنایع منتسب به جریان تورم‌ساز است
  • واکنش معاون صنایع عمومی وزارت صمت به نامه برخی انجمن‌های صنعتی
  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد
  • معاونان وزیر راه و شهرسازی به مشکلات مردم قم رسیدگی می کنند
  • تولید و مصرف گاز در ایران سربه‌سر شده است