Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مسئولان در شرایط کنونی تمام تمرکز خود را برای خرید هواپیماهای نو گذاشته اند و دیگر خرید هواپیماهای دست دوم در دستور کار نیست.

سیدابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به رویکرد جدید سازمان هواپیمایی کشوری برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی، گفت: به طور حتم تمام کشورها و شرکت های تولیدکننده هواپیما به عنوان گزینه توسط سازمان هواپیمایی مورد بررسی قرار می گیرد تا از این طریق ناوگان هواپیمایی تجهیز و نوسازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تجهیز و نوسازی خطوط مسافربری و باربری در دستور کار وزارت راه

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز بخش عمده ای از ناوگان حمل و نقل هوایی کشور دارای عمر بالا و فرسودگی است، از این رو دولت و وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به تکمیل خطوط هوایی اعم از مسافربری و باربری اقدام کنند.

آی آر جی چین، میتسوبیشی ژاپن و سوخو روسی گزینه‌های روی میز ایرلاین‌های ایرانی

وی با اشاره به برنامه ریزی و مذاکره دولت برای خرید هواپیما از شرکت آی آر جی چین، میتسوبیشی ژاپن و سوخو روسی، افزود: ناوگان هواپیمایی تاکنون از بلوک شرق تنها نسبت به خرید هواپیما از روسیه اقدام کرده بود، اما هواپیماهای روسی نتوانستند به خوبی امتحان خود را پس بدهند و خاطرات نامطلوبی درباره توپولف های دست دوم در اذهان مردم و مسئولان نقش بست.

دولت تمام تمرکز خود را برای خرید هواپیماهای نو گذاشته است

موسوی بیوکی گفت: مسئولان در شرایط کنونی تمام تمرکز خود را برای خرید هواپیماهای نو گذاشته اند و دیگر خرید هواپیماهای دست دوم در دستور کار نیست، از این رو گزینه های مختلفی برای خرید هواپیما از جمله شرکت چینی، ژاپنی و حتی روسی مطرح است.

خرید هواپیما از ژاپنی ها در ازای پول فروش نفت

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی کشوری مانند ژاپن توسط آمریکا از تحریم های نفتی معاف شده است، حال می توان از این مسئله برای خرید و تهاتر استفاده کرده بود؛ به گونه ای که این کشور به جای پرداخت هزینه خرید نفت، به ایران، هواپیمای نو بفروشد، از این رو می توان به خوبی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور را نوسازی کرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: البته اولویت اصلی در خرید هواپیما، کیفیت آن است، از این رو مسئولان سازمان هواپیمایی باید تمام شرایط و اولویت ها برای خرید هواپیما را بررسی و طبق آن نسبت به مذاکره با کشورها اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی خرید هواپیما نفت ایران وزارت راه کمیسیون عمران مجلس ایرلاین های ایرانی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۹۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سربازان در گذشته گلوله‌های خود را می‌جوشاندند؟

در دوران اتحاد جماهیر شوروی پیشین، کیفیت زندگی سربازانی که از شوروی برای جنگ به افغانستان فرستاده می‌شدند، کاملا با کیفیت زندگی سربازان آمریکایی اعزام شده در قرن ۲۱ متفاوت بود.

به همین دلیل سربازان شوروی از موضوعات متعددی شکایت داشتند که یکی از آنها جیره غذایی‌شان بود. مشکلی که باعث شد آنها به جوشاندن مهمات روی بیاورند؛ البته نه برای خوردنشان.

ماجرا از این قرار است که سربازان شوروی حاضر در افغانستان که مایل نبودند جیره‌های کنسرو شدۀ روسی را بخورند، برای تامین مواد غذایی مورد نیازشان به بازار‌های محلی افغان‌ها روی آورده بودند.

در این بازار‌ها علاوه بر غذا، دیگر لوازم مورد نیاز سربازان روس هم وجود داشت که در واقع توسط افسران فاسد برای کسب کمی پول به بازرگانان افغان فروخته شده بود.

بازرگانان افغان نیز علاقمند به داد و ستد در ازای دریافت گلوله‌های شوروی بودند؛ این مهمات درنهایت از مسیر همین بازرگانان به دست مجاهدان افغان می‌رسید که در آنسوی جبهه در حال نبرد با ارتش سرخ بودند.

به این ترتیب سربازان اتحاد جماهیر شوروی می‌دانستند که هر گلوله‌ای که آنها در ازای دریافت غذا و لباس به بازرگانان افغان می‌دهند، در آینده ممکن است برای کشتن یکی از همقطارانشان استفاده شود.

سربازان شوروی برای حل این مشکل چاره‌ای یافته بودند و برای جلوگیری از تسلیح دشمن، مهمات را قبل از داد و ستد با بازرگانان افغان می‌جوشاندند تا به این ترتیب گلوله‌ها را از کار بیندازند آنهم بدون آنکه اثری و ردی از این خرابکاری خود بجا بگذارند.

با این وجود به نظر می‌رسد چهار تا پنج ساعت جوشاندن هم تأثیری بر گلوله‌ها نمی‌گذاشته است؛ زیرا مهمات مدرن شوروی روکش داشتند و در ساخت آنها از پرایمر‌هایی با قدرت تحمل حرارت بسیار بالا استفاده می‌شد که آنها را در برابر جوشاندن نیز مقاوم می‌کرد.

منبع: ثریا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • تعلیق دستور مقابله با گران فروشی بلیت هواپیما
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته
  • حقایق عجیب در مورد زندگی ژاپنی‌ها
  • طرح کاشت نهال گردوی ژنوتیپ 7 با قیمت 80 هزار تومان
  • (عکس) جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است!
  • چرا سربازان در گذشته گلوله‌های خود را می‌جوشاندند؟
  • چطور از آخرین تغییرات قیمت بلیط تورنتو مطلع شویم؟
  • انتقادات نسبت به ایمنی هواپیماهای بوئینگ
  • کمبودی در عرضه بلیت ناوگان اتوبوسی نداریم
  • عادت ها و سنت های مفید مردم ژاپن که هر کسی می تواند از آن ها استفاده کند