Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

مصطفی کواکبیان، رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور طی گفت‌وگویی از واگذاری ۱۶ مورد از وظایف و اختیارات ادارات کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها به خانه‌های مطبوعات و رسانه‌های استان‌ها خبرداد و گفت: خوشبختانه پس از پیگیری‌های مستمر بخشی از اختیارات ادارات کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در راستای کاهش تصدی‌گری دولت به مهمترین تشکل صنفی و سراسری غیردولتی استان‌ها که با انتخابات دموکراتیک شکل گرفته‌اند یعنی خانه‌های مطبوعات و رسانه‌ها از سوی معاونت مطبوعاتی طی بخشنامه‌ای ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های محلی، استانی و منطقه‌ای و برگزاری دوره‌های آموزشی روزنامه‌نگاری با هماهنگی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، نظارت بر نحوه توزیع و انتشار آگهی دستگاه‌های دولتی، پیگیری و ارائه گزارش تخلفات دستگاه‌های اجرایی و امثال آن را از جمله اختیارات واگذار شده دانست.

کواکبیان با اشاره به اشکالاتی که در روند برگزاری انتخاب نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت وجود دارد و با تاکید بر اعلام انصراف از کاندیداتوری از این انتخابات گفت: علی‌رغم همه این مشکلات، از مدیران مسئول عضو خانه‌های مطبوعات خواسته‌ایم در این انتخابات شرکت می‌کنند.

رئیس خانه مطبوعات کشور از واگذاری کارت‌های عضویت به اعضای این خانه برای حدود ۴۰۰۰ نفر حداکثر تا پایان آذر ماه سال جاری خبر داد و گفت: خوشبختانه با ادغام دو کمیته آموزشی و پژوهشی و ایجاد کمیته ویژه خبرنگاران، کمیته‌های شش‌گانه خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور فعال شده و زمینه‌های برپایی یک همایش ملی خبرنگاران را با حضور مقامات عالی فراهم می‌سازند.

کواکبیان با اشاره به نتایج بسیار مثبت دومین مجمع عمومی خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور در شهرستان ساری گفت: روند ثبت تغییرات و ده مورد از اصلاح اساسنامه در حال انجام است به ویژه در مورد ضرورت برگزاری مجامع عمومی به صورت حضوری و برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور در ادامه اظهار امیدواری کرد که هفتم آذر ماه سال جاری وضعیت خانه‌های مطبوعات استان‌های کرمان، کهگیلویه، گلستان و همدان نیز تعیین تکلیف شود تا روزنامه‌نگاران تمامی استان‌های کشور بتوانند از طریق این تشکل، مشکلات خویش و جامعه ارزشمند و پر منزلت مطبوعاتی‌ها و اهالی رسانه را مرتفع سازند.

کواکبیان در پایان از بانک مرکزی و وزارت صمت خواست علاوه بر مبحث کاغذ هرچه سریع‌تر تخصیص ارز برای واردات زینگ را که جزو گروه کالا‌های اساسی است پیگیری کنند تا بخشی از مشکلات عدیده اقتصاد مطبوعات حل و فصل گردد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت انتخابات مشکلات جامعه رسانه بانک مرکزی ارز واردات اقتصاد جامعه رسانه مطبوعات وزارت فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۹۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طنزپهلو» فراخوان داد

فراخوان هشتمین جشنواره طنز و رسانه (طنزپهلو) یادمان کیومرث صابری فومنی (گل‌آقا) منتشر شد.

به گزارش ایسنا،  این دوره از جشنواره با همکاری معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می‌شود.

 علاقه‌مندان  می‌توانند آثار خود را با موضوعات «انتخابات»، «یک بام و دو هوای حمایت غرب از مردم غزه»، «بسته شدن پنجره جمعیتی در آینده نزدیک و پیر شدن ایران؛ توهمات اپوزوسیون جمهوری اسلامی ایران»، «ورزش به ویژه فوتبال»، «گرانی خودرو»، «مصائب اینترنت»، «گرانی خانه و کرایه خانه»، «آفت‌های فضای مجازی (اعتیاد به گوشی، فودبلاگرها، بلاگرهای بی‌سواد، فیک‌نیوزها و…)»، «جهان‌گردی ایرانی‌ها و ایران‌گردی جهانیان»، «صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی»، «بروکراسی اداری» و آزاد تا ۳۱ فروردین‌ به نشانی http://tanz.pressfestival.ir ارسال کنند.
بر اساس این فراخوان جوایز جشنواره به این شرح است: نفر اول هر بخش ۱۰۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره، نفر دوم هر بخش ۷۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره، نفر سوم هر بخش ۵۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره  و نفر تقدیری در هر بخش ۲۰ میلیون ریال به همراه تقدیرنامه.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انفعال برخی کشور‌های اسلامی در عمل به وظایف خود در قبال ملت فلسطین، موجب تأسف است
  • بانوان چادری شاغل در ادارات تجلیل شوند
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین برگزار می‌شود
  • راهبرد وزارت جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • برگزاری انتخابات هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان بروزرسانی شد
  • جشنواره تئاتر دانشگاهی حذف شد؟/ خانه‌ای که روی آب ماند!
  • جهش تولید بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی وجود ندارد
  • راهبرد وزارت کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • «طنزپهلو» فراخوان داد