Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@14:55:33 GMT

نیازی به واردات تخم مرغ نداریم

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۹۷۸۹

فرزاد طلاکش دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش 400 تومانی نرخ هر کیلو تخم مرغ نسبت به هفته گذشته در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 8 هزار و 200 تومان است.

وی افزایش قیمت تمام شده تولید را دلیل اصلی نوسان قیمت تخم مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: این نوسان قیمت ارتباطی به التهاب بازار و تقاضای بی رویه برای خرید تخم مرغ ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طلاکش قیمت تخم مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: اگر وضعیت کنونی بازار ساماندهی نشود، نه تنها قیمت تخم مرغ افزایشی نخواهد یافت بلکه به سبب کاهش تقاضا ممکن است که روند نزولی داشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در تولید تخم مرغ مشکلی نداریم، بیان کرد: روزانه به طور متوسط 2600 تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که 50 تن از این میزان مازاد بر نیاز داخل است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای صادرات مازاد تخم مرغ ندارید؟، افزود: با توجه به آنکه فرآیند توزیع تخم مرغ متعادل نیست از این رو برنامه ای برای صادرات  نداریم چرا که نیاز است تخم مرغ های مازاد در داخل کشور باشد تا از رفتارهای هیجانی و نوسان قیمت در بازار جلوگیری کند.

طلاکش با اشاره به اینکه نیازی به واردات تخم مرغ نداریم، گفت: علی رغم آنکه مراتب نارضایتی مرغداران را به دستگاه های متولی اعلام کردیم، اما همچنان واردات ادامه دارد.

دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار از واردات 300 تن تخم مرغ طی یک ماه اخیر خبر داد و افزود: استمرار واردات می تواند ضربه مهلکی به تولید داخل بزند چرا که راهکار کنترل قیمت، واردات نیست.

این مقام مسئول قیمت هر شانه تخم مرغ وارداتی تحویل به عمده فروش را 13 هزار و 200 تومان اعلام کرد.

وی ادامه داد: بارها اعلام کرده ایم که حک شدن قیمت بر روی تخم مرغ تنها راهکار جلوگیری از افزایش غیر منطقی نرخ محصول است، درحالیکه دولت برای کنترل بازار راه اشتباهی را در پیش گرفته است.

طلاکش در پایان درباره آخرین وضعیت آنفلوانزا حاد پرندگان تصریح کرد: با وجود آنکه  شرایط جهانی و ایران تاحدودی در آرامش نسبی به سر می برد، از این رو تاکنون اپیدمی بیماری در کشور را نداشتیم و تنها موارد جزئی و به صورت تکی در برخی استان ها گزارش شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۹۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند

به گزارش همشهری آنلاین، در بازار مرغ، روند قیمت‌ها نزولی است و به دلیل وضعیت مساعد تولید و رشد عرضه، بازار با کم و کاستی مواجه نیست.

علی ابراهیمی، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور، جوجه ریزی و تولید بی‌سابقه مرغ در ماه‌های اخیر را دلیل حال خوب بازار عنوان می‌کند و می‌گوید: در ۴ ماهه پایانی سال گذشته ماهانه از ۱۴۴ تا ۱۵۲ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده که در تاریخ صنعت مرغ ایران بی‌سابقه است و برای جبران مازاد تولید، نیازمند این هستیم که ذخایر مرغ شرکت پشتیبانی از محل تولید داخلی تأمین شود و بخشی از گوشت مرغ مازاد کشور به صادرات اختصاص یابد.

ابراهیمی می‌افزاید: از اواسط زمستان گذشته تاکنون، به دلیل فراوانی تولید، قیمت مرغ زنده کاهشی بوده که باعث ضرر و زیان واحدهای تولیدکننده مرغ گوشتی شده است و برای جلوگیری از دلسردی واحدهای تولیدی و کاهش تولید آنها در آینده، باید تمهیدات ویژه اندیشیده شود تا از مسیر خرید تضمینی و صادرات، منافع تولیدکنندگان نیز محقق شود.

نکته جالبی که ابراهیمی درباره شرایط مساعد بازار گوشت مرغ می‌گوید این است که این آرامش، بدون قیمت‌گذاری دستوری و تعیین قیمت مصوب بوده است.

او قیمت تمام‌شده هر کیلوگرم مرغ زنده را ۶۴ هزار تومان اعلام می‌کند که در بازار ۵۳ تا ۵۶ هزار تومان به فروش می‌رسد و عملاً به تولیدکنندگان خسارت می‌زند.

ابراهیمی، با اشاره به اینکه میزان جوجه ریزی در فرودین امسال حدود ۱۳۵ میلیون قطعه برآورد شده، می‌افزاید: کاهش حجم جوجه ریزی ناشی از شرایط خاص فروردین و نیمه تعطیل بودن این ماه است و نمی‌تواند روی مناسبات بازار اثر بگذارد؛ اما برای تداوم تولید باید برای تنظیم بازار و حمایت از تولیدکننده برنامه‌ریزی شود.

طبق اظهارات مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور، نرخ خرید یک کیلوگرم مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام ۸۵ هزار تومان است که جذابیت کمی برای مرغدار دارد و البته حجمی هم که از سوی این شرکت خریداری می‌شود، نسبت به مازاد تولید داخلی، کافی نیست.

کد خبر 844988 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها قیمت - تنظیم بازار مرغ بازار تهران

دیگر خبرها

  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • راهنمای خرید مانیتور ال جی و سامسونگ
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم