Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@19:27:35 GMT

بچه‌ها را بوس نکنید!

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۹۸۱۱

بچه‌ها را بوس نکنید!

خبرگزاری ایسنا: متخصص بیماری‌های عفونی گفت: کسانی که تبخال دهانی دارند نباید بچه‌ها را بوسه دهند چراکه از طریق بوسیدن ویروس‌های سرماخوردگی، آنفلوآنزا و تبخال دهانی انتقال می‌یابد.

دکتر محمدرضا ناظر با بیان اینکه بهترین راه پیشگیری از عفونت‌ها شستن دست‌ها و رعایت موازین بهداشتی است، افزود: در ایام فصول سرد سال که میکروب‌ها و ویروس‌های سرماخوردگی و در رأس آن‌ها آنفلوآنزا شایع می‌شود باید این راه‌های پیشگیری رعایت شود، چراکه ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا به دو طریق ویروس تماس پوستی و تماس غیرپوستی (استنشاقی) منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: روش‌های مختلف انتقال وجود دارد باید در این فصول حداکثر پیشگیری و رعایت موازین بهداشتی را داشته باشیم و بهترین راه آن رعایت بهداشت دست‌ها برای افراد سالم است.

ناظر بیان کرد: بهترین راه پیشگیری برای جلوگیری از انتقال بیماری از فرد بیمار این است که در دوره حاد بیماری اولاً در منزل باشند و سرکار نروند و در محیط‌های شلوغ قرار نگیرند و در مرحله رو به بهبودی باید ماسک بزنند، تا ویروس پخش نشود و دیگران را مریض نکنند.

وی یادآور شد: افراد سالم برای پیشگیری ماسک می‌زنند و ۷ تا ۸ ساعت روی صورت‌شان است، این تأثیری ندارد و وقتی ماسک مرطوب می‌شود انواع و اقسام میکروب را به خود جمع می‌کند و آلودگی را بیشتر می‌کند.

متخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: فردی که بیمار است باید ماسک بزند، فرد سالم در صورتی که برای عیادت از بیمار می‌تواند از ماسک N۹۵ استفاده کند.

ناظر ادامه داد: شستن مکرر دست‌ها بسیار توصیه می‌شود در اماکن عمومی، از دست دادن غیرضروری حتی‌الامکان خودداری کنند.

وی با بیان اینکه انجام مجموع این کار‌ها باعث پیشگیری از تکثیر ویروس‌ها می‌شود، افزود: کسانی که تبخال دهانی دارند نباید بچه‌ها را بوسه دهند چراکه از طریق بوسیدن ویروس‌های سرماخوردگی، آنفلوآنزا و تبخال دهانی انتقال می‌یابد.

متخصص بیماری‌های عفونی عنوان کرد: برخی از خانواده ویروس‌های تبخال کشنده، بسیار مزمن و طولانی است که راه پیشگیری آن‌ها رعایت موازین بهدشاتی و موارد دیگر است.

ناظر در مورد خوددرمانی توسط برخی افراد گفت: تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها فقط باید با دستور پزشک باشد و هر آنچه را که پزشکان تجویز می‌کنند تحت نظارت کمیته‌های تخصصی هستند.

وی با بیان اینکه افراد عادی نباید آنتی‌بیوتیک استفاده کنند تاکید کرد: افرادی که بدون تجویز پزشک آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنند منجر به مقاوم شدن میکروب‌های دهان و روده می‌شوند و چنانچه فردی بعدا بخواهد آنتی‌بیوتیک مصرف کند دچار مقاومت دارویی در بدن خواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: بچه ها بوسیدن تبخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۹۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران

۱- تیر ۱۳۶۱ ربودن احمد متوسلیان
۲- خرداد ۱۳۷۳ انفجار حرم امام‌رضا(ع)
۳- دی ۱۳۸۸ ترور مسعود علیمحمدی
۴- خرداد ۱۳۸۹ حمله ویروس استاکس نت
۵- آذر ۱۳۸۹ ترور مجید شهریاری و فریدون عباسی
۶- فروردین ۱۳۹۰ حمله ویروس ستارگان
۷- مرداد ۱۳۹۰ ترور داریوش رضایی نژاد
۸- آبان ۱۳۹۰ ترور تهرانی مقدم
۹- آذر ۱۳۹۰ ترور مصطفی احمدی روشن
۱۰- فروردین ۱۳۹۱ ویروس وایپر
۱۱- اردیبهشت ۱۳۹۱ ویروس فیلم
۱۲- آبان ۱۳۹۷ ویروس جدیداستاکس نت
۱۳- اردیبهشت ۱۳۹۹ حمله سایبری
۱۴- تیر ۱۳۹۹ انفجار نطنز
۱۵- آذر ۱۳۹۹ ترور شهید فخری‌زاده
۱۶- فروردین۱۴۰۰ انفجار در نطنز
۱۷- آبان ۱۴۰۰ هک پمپ بنزین‌ها 
۱۸- خرداد ۱۴۰۱ ترور احسان قدبیگی
۱۹- خرداد ۱۴۰۱ ترور مهدی عبدوس و علی کمانی
۲۰- بهمن ۱۴۰۱ پهپاد انتحاری 
فروردین ۱۴۰۳  حمله به کنسولگری ایران

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • غافلگیری سارق حین سرقت در رشت
  • اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران
  • توصیه های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟
  • توصیه‌های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد