Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@14:41:44 GMT

شهرداران به دنبال خلاقيت باشند

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۹۸۵۴

شهرداران به دنبال خلاقيت باشند

خبرگزاري آريا - شهرکرد- ايرنا- معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير کشور به شهرداران و دهياران توصيه کرد: در اجراي برنامه هاي عمران شهري و روستايي به دنبال خلاقيت و نوآوري باشند.

به گزارش ايرنا، مهدي جمالي نژاد چهارشنبه شب در نشست با شهرداران و دهياران چهارمحال و بختياري در شهرکرد افزود: برنامه هاي خلاقانه با کمترين هزينه و اعتبارات مالي قابل اجراست و با وضع موجود اعتبارات، شهرداري ها اجراي برنامه هاي خلاقانه ضروري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با ذکر مثالي از زمان حضورش به عنوان شهردار يزد در بهره گيري از پساب ها براي آبياري فضاي سبز و توسعه روشنايي شهري تصريح کرد: شهرداري ها براي اجراي طرح هاي عمراني از ظرفيت دستگاههاي اجرايي در استان ها استفاده کنند، زيرا اعتبارات شهرداري ها جوابگوي طرحهاي نيمه تمام عمراني نيست.
جمالي نژاد بيان کرد: شهرداري ها در حوزه درآمدي خود نيز بايد طرحهاي خلاقانه داشته باشند تا بتوانند کمبود اعتبارات را جبران کنند.
وي ، اعتمادسازي را يکي ضرورت هاي حوزه شهرداري ها دانست و گفت: شهرداري ها به عنوان خاکريز نخست مطالبات مردمي که بيشترين خدمت رساني را مي کنند، بايد ديوار اعتماد را بالاتر ببرند و اگر اين اعتماد سازي نشود، با تمام بودجه همه نمي توان کاري کرد.
جمالي نژاد اظهار داشت: اگر اين اعتمادسازي انجام شود، سرمايه گذاران به سمت حضور در طرحهاي عمراني شهري حضور گسترده تري نسبت به گذشته خواهند داشت.
معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير کشور در خصوص تخصيص قير رايگان به شهرداري ها و دهياري ها که به عنوان مطالبات شهرداران و دهياران استان در اين نشست مطرح شد، افزود: تنها 13 درصد از سهميه قير رايگان به شهرداري ها اختصاص مي يابد و بيش از 40 درصد از آن به بخش مسکن و شهرسازي اختصاص دارد.
وي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خواست سهميه قير رايگان شهرداري ها را به بيش از 20 درصد افزايش دهند تا سهميه قير شهرداري ها در عمران شهري بيشتر شود.
جمالي نژاد يادآور شد: مجلس شوراي اسلامي 32 هزار ميليارد ريال براي حوزه شهرداري ها اختصاص داده و اميد است اين ميزان اعتبار در بودجه سال 98 به شهرداري ها و وزارت کشور تخصيص داده شود.
وي با اشاره به تاکيد رئيس جمهوري براي نوسازي ناوگان حمل و نقل گفت: خودروسازان در اين بخش بيشتر توليدات خود را به اتوبوس هاي برون شهري اختصاص مي دهند و انتظار است در اين بخش توليد اتوبوس هاي درون شهري نيز در دستور کار توليدات شرکت هاي خودروسازان قرار گيرد.
جمالي نژاد در خصوص مطالبات شهرداران نسبت به تعيين تکليف نيروهاي شرکتي و تبديل وضعيت کارکنان شهرداري ها نيز افزود: اين مساله از سوي وزارت کشور در دست بررسي است و اين مشکل نيز رفع خواهد شد.
معاون وزير کشور با اشاره به ظرفيت هاي گردشگري اين استان و طبيعت بکر آن گفت: چهارمحال و بختياري قطعاتي از بهشت را در خود دارد و شهرداران و دهياران براي حفظ اين موهبت الهي بيشترين وظيفه را دارند.
به گزارش ايرنا، در اين نشست که استاندار و نمايندگان چهارمحال و بختياري حضور داشتند، نورالله غلاميان دهکردي شهردار شهرکرد به نمايندگي از شهرداران و معصومه جهان بين به نمايندگي از دهياران، به تفصيل در خصوص مطالبات شهرداران و دهياران در خصوص تبديل وضعيت نيروهاي شهرداري ها، امنيت شغلي دهياران، حمکراني محلي شوراها و شهرداري ها، تخصيص قير رايگان، تبعيض پرداخت بين کارکنان شهرداري ها با ساير دستگاه هاي اجرايي و جمع آوري پسماندهاي شهري مطالبي ارائه کردند.
چهارمحال و بختياري 40 شهر با بيش از 850 روستا و 947 هزار نفر جمعيت در 9 شهرستان دارد.
2097/6021
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۹۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات شهرداری اردکان با رشد جمعیت این شهر تناسب ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا متالهی‌اردکانی در دویست و پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر اردکان که با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد برگزار شد، اظهار کرد: فرسودگی ماشین‌آلات خدمات شهری و آتش‌نشانی یکی از دغدغه‌های شهرداری به‌شمار می‌رود.

شهردار اردکان افزود: عدم واریز بودجه‌های قانونی و کسری بودجه، شهرداری را با چالش‌های جدی روبه‌رو کرده است.

وی بیان کرد: به جرات می‌گویم علی‌رغم تمامی مشکلات، پایین‌ترین نرخ قیمت تمام‌شده خدمات در بین شهرداری‌های کشور مربوط به شهرداری اردکان است.

کد خبر 6084164

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۶ مرکز نوآوری تخصصی در مشهد
  • برگزاری نمایشگاه دستاوردهای نوآوری و خلاقیت در مشهد
  • به دنبال بورسی کردن دارایی‌های مختلف شهرداری تهران هستیم
  • تجهیزات شهرداری اردکان با رشد جمعیت این شهر تناسب ندارد
  • به دنبال بورسی کردن دارایی‌های مختلف شهرداری هستیم
  • حمایت شهرداری مشهد از نوآوری و خلاقیت شرکت‌های دانش‌ بنیان
  • تقدیر مجمع کلان‌شهرهای ایران از خدمات ۲۰ ساله شهردار قم
  • آغاز نخستین رویداد خلاقیت و نوآوری مشهد
  • فیلم منتسب به شهردار فردیس تکذیب شد
  • تکذیب فیلم منتسب به شهردار فردیس