Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا مهدوی هزاوه رئیس اداره دیابت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بیماری دیابت بیشتر به دلیل تغییر سبک زندگی، تغذیه ناسالم و کمبود فعالیت‌های بدنی افراد رخ می‌دهد و در این بین بزرگسالان معمولا به دیابت نوع 2 و کودکان به تیپ نوع یک مبتلا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: 11 درصد از جمعیت بالای 25 سال در کشور مبتلا به بیماری دیابت هستند و 18 درصد از جمعیت بالای 25 سال نیز قند خون ناشتا غیر طبیعی دارند که حدود 8.5 میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: افرادی که قند خون غیر طبیعی ناشتا دارند، در صورت کنترل نکردن به موقع بیماری، در سال‌های آینده دچار دیابت نوع 2 شده و به نوعی هزینه‌های حوزه سلامت را افزایش دهند.

مهدوی تأکید کرد: با حرکت جامعه به سمت سالمندی عوارض بیماری نیز افزایش پیدا می‌کند.

تاثیرمسائل ژنتیک بر شیوع بیماری دیابت

وی افزود: میزان شیوع استاندارد شده سنی ما با سال 90 تقریبا برابر است و خوشبختانه از این نظر ایران افزایشی نداشته است.

مهدوی اضافه کرد: در حال حاضر جمعیت زیادی وارد میانسالی شده است و انتظار افزایش مبتلایان به عارضه دیابت و هزینه‌های ناشی از آن دور از ذهن نیست.

وی ادامه داد: عوامل ژنتیکی، اضافه وزن، سابقه خانوادگی، رفتاری، بیولوژیکی و حتی قند و یا فشار خون بالا از جمله عوامل خطرناک در ابتلا به بیماری دیابت است.

زنان بارداری که سابقه تولد نوزاد با بیش از 4 کیلوگرم وزن، سابقه دیابت بارداری در حاملگی‌های قبلی و یا سقط های مکرر داشته باشند، پزشکان را مشکوک به داشتن بیماری دیابت نوع 2 می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم

زایمان سزارین به دلیل مشکلاتی که منشاء مادری یا جنینی دارند در زمان طبیعی آن ۳۹ هفته و دو روز انجام می‌شود ولی اگر نوزاد به بهانه تاریخ رند زودتر از موعد معمول یعنی در ۳۷ یا ۳۸ هفتگی به دنیا بیاید، نارس است و در بیشتر موارد در بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرامی‌گیرد.

این نوزادان جانشان در خطر است و در صورت بستری در بخش‌های ویژه نوزادان علاوه بر دریافت دارو، احتمال ایجاد مشکلاتی در سیستم مغز و اعصاب و بیماری‌های تنفسی و خطر ابتلا به سایر بیماری‌ها وچود داشته و فرآیند رشد این نوزادان هم دچار اختلال می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای تولد نوزاد (فیلم)
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • تولد ماهانه ۱۱۰ نوزاد در بیمارستان امام رضای کبودراهنگ
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد