Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، مایک پمپئو -- وزیر خارجه آمریکا -- و سلمان بن حمد آل خلیفه -- ولیعهد بحرین -- در تماس تلفنی درباره یمن و نفوذ منطقه ای ایران گفتگو کردند.

بر این اساس،«هدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد مایک پمپئو و سلمان بن حمد آل خلیفه به صورت تلفنی گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این بیانیه، دو طرف در این تماس تلفنی پیرامون اهمیت راه حل سیاسی در جنگ یمن، مقابله با نفوذ ایران در منطقه و مسائل دوجانبه تبادل نظر کردند. آمریکا و متحدان منطقه ای آن در حالی ایران را متهم به فعالیت های مخرب در منطقه می کنند که عربستان و چند کشور دیگر سال ها است یمن را درگیر جنگی ویرانگر کرده اند که بیش از 16 هزار کشته و میلیون ها آواره و قحطی زده برجا گذاشته است.

تاکید پمپئو و سلمان بن حمد بر راه حل سیاسی نیز در حالی صورت می گیرد که عربستان با وجود انتقادات شدید بین المللی و تاکید سازمان ملل بر بحران انسانی در یمن، همچنان به بمباران این کشور فقیر عربی ادامه می دهد. با وجود تجاوز نظامی عربستان و کشورهای همدست آن به یمن، واشنگتن توافقی 110 میلیارد دلاری برای فروش سلاح با سعودی ها امضا کرده که انتقاد کنگره آمریکا را در پی داشته است. برخی از سناتورهای ارشد کنگره آمریکا به دلیل جنایت های عربستان در یمن و قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد سعودی توسط ماموران این کشور خواستار قطع فروش تسلیحات به سعودی ها شده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا بحرین یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۰۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی پس از تصویب کمک بزرگ به اوکراین

جو بایدن و ولودیمیر زلنسکی روسای جمهوری آمریکا و اوکراین به دنبال تصویب کمک‌های بزرگ واشنگتن به کی‌یف در مجلس نمایندگان ایالات متحده، تلفنی گفتگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کاخ سفید امروز دوشنبه ضمن اعلام گفتگوی تلفنی بین دو طرف، افزود که بایدن گفته است دولت او به سرعت بسته کمکی امنیتی جدید را ارائه خواهد کرد.

بایدن به زلنسکی گفته است که کمک آمریکا با تصویب هزینه مکمل ارائه خواهد شد و با امضای او تبدیل به قانون می‌شود.

این درحالی است که زلنسکی پس از تصویب طرح کمک 60 میلیارد دلاری به اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا، اصرار دارد که قانونگذاران نیز در مجلس سنا آن را به سرعت پیش ببرند.

قانون‌گذاران مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام پس از ماه‌ها انتظار با غلبه بر جمهوری‌خواهان سرسخت مخالف، یک بسته قانونی کمک 95 میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان را در جریان یک رأی‌گیری گسترده دوحزبی ارائه کردند.

پس از اینکه کاخ سفید بودجه پیشنهادی خود را برای سال مالی 2025 منتشر کرد، دولت جو بایدن از کنگره خواست درخواست کمک 61.4 میلیارد دلاری به اوکراین را تأیید کند.

ارائه بسته کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی پس از تصویب کمک بزرگ به اوکراین
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • وزیر خارجه فنلاند در گفتگو با امیر عبداللهیان : ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • امیرعبداللهیان: اروپایی‌ها فروش تسلیحات به رژیم اسرائیل را متوقف کنند
  • گفتگوی تلفنی صدر اعظم آلمان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی
  • امیرعبداللهیان: ایران به دنبال تنش نیست | رژیم صهیونیستی، ریشه بحران در منطقه
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی
  • تماس تلفنی وزیر امور خارجه سلطنت عمان با وزیر امور خارجه کشورمان
  • تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان