Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی یک هفته گذشته در حوزه فناوری و آموزش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  حوزه فناوری و آموزش در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.
آزمون علوم پایه پزشکی دی‌ماه لغو شد
آزمون‌های پیش‌کاروزی و علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی به صورت همزمان و الکترونیکی در روز ۸ آذرماه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
آزمون نوبت دی ماه علوم پایه پزشکی لغو شد و آزمون مذکور تنها در آذرماه سال جاری و نوبت بعدی آزمون میان دوره علوم پایه دندانپزشکی در تاریخ ۲۰ دی‌ماه برگزار خواهد شد.

وزارت علوم هیچ مسئولیتی برای تامین ارز دانشجویان خارج از کشور ندارد
منصور غلامی وزیر علوم گفت: وزارت علوم مسئولیتی در قبال تامین ارز برای دانشجویانی که با هزینه شخصی خود به دانشگاه‌های خارج کشور رفته‌اند، ندارد و هیچ مبلغی از سهمیه منابع ارزی وزارت علوم به این دانشجو‌ها تعلق نمی‌گیرد و وزارت علوم فقط نقش تایید مدارک تحصیلی آن‌ها را به عهده دارد.  
یک قدرت استکباری به اعتبار قدرت علمی به تمام دنیا زور می‌گوید/ راهی جز مسلح‌شدن به علم نداریم
علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در آیین اختتامیه اولین دوره رقابت علمی کنز گفت: در این دنیا یک قدرت استکباری به اعتبار قدرت علمی به تمام دنیا زور می‌گوید بنابراین اگر بخواهیم از چالش مهم بیبن حق و باطل حقانیت خود را پیش ببریم راهی جز مسلح شدن به علم نداریم.

چهارمین آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی دی‌ماه برگزار می‌شود/ انتشار کارنامه سومین دوره سامفا
کارنامه آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) روی سایت مرکز سنجش و آموزش کشور قرار گرفت. باتوجه به آنکه این آزمون سه بار در سال و قبل از شروع هر نیمسال‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش زبان فارسی برگزار می‌شود، دوره آتی آن در دی ماه ۹۷ برپا خواهد شد.  
برگزیدگان رویداد علمی کنز معرفی شدند
۱۰۴۵ نفر از ۱۵ کشور دنیا برای رقابت علمی آثاری را ارسال کردند که از این تعداد حوزه سلامت ۱۵۲ اثر، حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۱۳۶ اثر، حوزه آب و محیط زیست ۱۵۴ اثر، حوزه انرژی ۹۵ اثر و حوزه اقتصاد ۵۴ اثر داشته‌اند.
در مراسم اختتامیه رقابت علمی کنز به سه اثر برگزیده هر حوزه (مجموعا ۱۵ اثر) لوح تقدیر و نشان کنز تعلق گرفت.  
مهلت انتخاب رشته‌های بدون آزمون غیرپزشکی دانشگاه آزاد به پایان رسید
طبق اعلام مرکز سنجش پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به آنکه برخی داوطلبان برای پذیرش در رشته‌های بدون آزمون گروه غیرپزشکی اعلام علاقمندی کردند، از تاریخ ۲۰ لغایت ۲۳ آبان ماه فرصت انتخاب رشته برای داوطلبان علوم پزشکی جهت تحصیل در رشته‌های بدون آزمون غیرپزشکی فراهم شد.

مشکل بورسیه‌ها به طور کلان برطرف شده/ نمی‌توان به صورت ضرب الاجلی افراد را به یک دانشگاه تحمیل کرد
منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره مشکل بورسیه‌ها گفت: مشکل بورسیه‌ها به طور کلان برطرف شده و اگر مسئله‌ای وجود دارد احتمالا به صورت موردی است، اگر کسی مشکلی دارد می‌تواند به وزارت علوم مراجعه کرده و درخواست دهد تا مشکلش حل شود.
وی افزود: احتمالا مشکل جابجایی است که نمی‌توان به صورت ضرب الاجلی افراد را به یک دانشگاه تحمیل کرد و مسئله جایابی نیاز به زمان دارد.  
بیش از ۳ هزار نفر در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد ثبت‌نام کردند
بر اساس اعلام معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در قالب فراخوان جذب اعضای هیات علمی که از مهرماه آغاز شده و ثبت نام تا پایان آبان ماه ۱۳۹۷ نیز ادامه می‌یابد، تاکنون بیش از ۳۲۰۰ نفر در رشته‌های مختلف ثبت‌نام کرده اند که از این تعداد ۶۲۰ درخواست در رشته‌های پزشکی و ۲۶۳۰ درخواست دیگر در رشته‌های غیرپزشکی بوده است.

پرداخت بودجه به آموزش عالی اولویت ویژه‌ای دارد
محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سال‌های گذشته با وجود شرایط نامناسب کشور بودجه دانشگاه‌ها صددرصد پرداخت شد و تلاش ما این است که امسال نیز بودجه آموزش عالی و دانشگاه‌ها به طور کامل تخصیص داده شود.

سرپرست دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد منصوب شد
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد در حکمی محمدتقی موید را به عنوان سرپرست دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد منصوب کرد.     افزایش جذب دانشجویان خارجی از برنامه‌های دانشگاه خوارزمی
عزیزالله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: دانشگاه طی تفاهم نامه‌های مختلف با دانشگاه‌های خارجی، دستگاه‌های دولتی، شرکت‌های دانش بنیان، پژوهشکده صنعت نفت؛ احداث شهر سلولی است در ۶ هکتار و سه فاز، گسترش مراکز رشد و ارتباط با جامعه، افزایش جذب دانشجویان خارجی، افزایش ارتباطات بین المللی را در برنامه‌ها خود دارد.

کارت ورود به جلسه آزمون زبان انگلیسی پیشرفته منتشر شد
با توجه به برگزاری صد و سی و دومین دوره آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (Tolimo:E-A ۲۰۱۸) صبح روز پنجشنبه ۲۴ آبان ۹۷ در شهر تهران، برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون سه‌شنبه ۲۲ آبان بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت.

تفاهم‌نامه همکاری با وزارت علوم در حوزه حقوق شهروندی منعقد شد
تفاهم‌نامه‌ای با هدف استفاده از ظرفیت‌های مشترک و هم افزایی با وزارت علوم در حوزه حقوق شهروندی منعقد شد.   درس عمومی «آشنایی با کلیات حقوق شهروندی ایران» برای کلیه رشته‌های تحصیلی درنظر گرفته شد
فریدون جعفری دستیار ویژه وزیر علوم در حقوق شهروندی گفت: تدوین سرفصل درس عمومی دو واحد آشنایی با کلیات حقوق شهروندی از برنامه‌های وزارت علوم است که این برنامه به منظور آشنایی دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کاردانی با حقوق شهروندی با هدف بالا بردن سطح آگاهی دانشجویان در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود

دکتر محمدباقر خادم عرفان در گفتگو با خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب با تبریک تقارن و همزمانی بهار قرآن با بهار طبیعت به دستاوردهای معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در یکسال اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در حوزه آموزشی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۵ دانشکده مشغول به تحصیل هستند و علاوه بر این تعداد ۲۳۰ دانشجوی بین المللی در این دانشگاه مشغول به تحصیل اند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ رشته های زیادی به دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه شدند و می توان گفت در سال گذشته هشت رشته در مقاطع مختلف تحصیلی از کارشناسی ارشد و دکترا تخصصی پی اچ دی و همچنین دکترای تخصصی بالینی در بخش رزیدنتی به رشته های دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه شدند.

 افزایش تعداد دانشجویان بین المللی سیاست اصلی دانشگاه علوم پزشکی است

خادم عرفان از ایجاد دانشکده داروسازی در کردستان خبر داد و افزود: خوشبختانه مقدمات تاسیس دانشکده داروسازی هم به خوبی دنبال شده و پیش رفته و موافقت های کلی انجام شده و امیدواریم بتوانیم در نیمسال آینده پذیرش دانشجو در رشته داروسازی هم در زمینه پذیرش دانشجویان داخلی و هم دانشجویان بین المللی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان  انجام و تحقق پذیرد.

وی در ادامه گفت: از افتخارات دیگر این دانشگاه این است که دانشگاه علوم پزشکی کردستان در رده بندی های بین المللی از جمله تایمز دارای شرایط بسیار خوبی است و در سالهای گذشته نیز شرایط خوبی داشتیم و تداوم این جریان را اکنون نیز شاهد هستیم.

 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های دانشگاه به تبع سیاست گذاری های کلی، افزایش تعداد دانشجویان بین المللی و افزایش ارتباطات بین المللی است که جایگاه دانشگاه علوم پزشکی کردستان را به خوبی ارتقا خواهد داد و از همه همکاران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونت های مختلف که در پیشبرد اهداف این معاونت ما را همراهی کردند قدردانی کرده و امیدواریم‌ به اهداف بیشتری هم دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • شرط حذف کنکور؛ حل چالش اشتغال است
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم