Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@05:08:02 GMT

ابراز خرسندي آلمان از پيش نويس توافق برگزيت

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۰۲۶۰

ابراز خرسندي آلمان از پيش نويس توافق برگزيت

خبرگزاري آريا - وزير خارجه آلمان چهارشنبه شب از دستيابي بريتانيا و اتحاديه اروپا به پيش نويس توافق برگزيت ابراز خرسندي کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، «هايکو ماس» Heiko Maas اين توافق را «مايه آسايش» خواند.
نخست وزير بريتانيا چهارشنبه شب اعلام کرد اعضاي کابينه وي با پيش‌نويس توافق لندن و بروکسل بر سر خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا (برگزيت) موافقت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«ترزا مي» Theresa May پس از پايان نشست پنج ساعته اش با اعضاي دولت در ساختمان دفتر نخست وزيري مدعي شد توافق به‌دست‌آمده، کنترل سرمايه، قوانين و مرزهاي بريتانيا را طبق خواست مردم اين کشور محقق خواهد ساخت.
همزمان وزارت برگزيت بريتانيا در بيانيه‌اي اعلام کرد لندن و بروکسل درباره طرح کلي بيانيه سياسي برگزيت پيرامون آينده همکاري‌ها، توافق کرده‌اند.
رسانه‌هاي بريتانيا روز سه شنبه گزارش داده بودند دولت اين کشور به توافقي با اتحاديه اروپا دست يافته که ساز و کارهاي خارج کردن بريتانيا از اتحاديه اروپا را مشخص مي‌کند.
«ترزا مي» قرار است روز پنجشنبه در پارلمان بريتانيا پيرامون جزئيات توافق برگزيت سخنراني کند.
نخست‌وزير بريتانيا بايد اين توافقنامه را براي اجرا به تصويب پارلمان برساند.
مذاکرات خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا از مارس 2017 ميان بروکسل و لندن آغاز شد. دولت بريتانيا بايد مذاکرات برگزيت را تا مارس 2019 به سرانجام برساند.
مردم بريتانيا (انگليس، اسکاتلند، ولز و ايرلند شمالي)، 23 ژوئن 2016 با شرکت در يک همه پرسي به خروج اين کشور از اتحايه اروپا راي دادند.
اين در حالي است که نتايج يک نظرسنجي جديد نشان مي‌ دهد بيش از نيمي از مردم بريتانيا ترجيح مي‌دهند کشورشان در اتحاديه اروپا باقي بماند.
بر اساس اين نظرسنجي که روز شنبه 29 سپتامبر منتشر شد 55 درصد بريتانيايي ها معتقدند ماندن در اتحاديه اروپا گزينه بهتري نسبت به خروج از اين اتحاديه است.
117
موافقت کابينه بريتانيا با پيش‌نويس توافق «برگزيت»
ادامه اعتراض‌هاي برگزيتي به ترزا مي، استعفاي ديگري در کابينه بريتانيا/ تحليل
يونکر: اتحاديه اروپا و بريتانيا به قراردادي براي برگزيت نياز دارند

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۰۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند