Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

«برهان شیخ رئوف» یکی از فعالین سیاسی در کردستان عراق در مقاله ای در این خصوص نوشت: اگرچه دور دیگری از تحریمها کلید خورده است و هشت کشور از این تحریمها معاف شده اند اما علیرغم اجرای آن بعید است این تحریمها نتایج زوده بازدهی برای آمریکا داشته باشند.

وی افزود: نکته کلیدی در خصوص تحریمها این است که ایران در بحث تحریمها بسان 39 سال گذشته به توانمندیهای خود متکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال سیاسی در ادامه نوشت: ایران و آمریکا در یک دوره سخت مبارزه ایدئولوژیک قرار دارند دو طرف برایشان زمان بسیار مهم است بخصوص که دو سال دیگر دوره ریاست ترامپ به اتمام می رسد.

به نوشته برهان شیخ رئوف در مقابل آمریکاییها از عراق و کره شمالی درس گرفته اند بخاطر همین ما شاهد مبارزه سخت دو طرف در ماههای آینده خواهیم بود.

«فرید اسه سرد» عضو کمیته رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز در ارتباط با ادامه مبادلات اقتصادی بین عراق و ایران به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: عراق قراردادهای بلندمدت در حوزه نفت و انرژی با ایران دارد و بدون شک این روابط ادامه خواهد یافت.

وی افزود: ایران امروز بخش زیادی از نیازهای انرژی عراق را تامین می کند، از این رو عراق نمی تواند خود را گرفتار بحرانهای اجتماعی کند و این موضوع به اطلاع آمریکاییها هم رسانده شده است.

در خصوص مدت زمان تعیین شده از سوی آمریکاییها برای عراق نیز نامبرده اظهار داشت: عراق بر مواضع خود اصرار دارد و در این خصوص هم رایزنی هایش با آمریکا ادامه دارد.

فرید اسه سرد تاکید کرد عراق به عنوان یکی از همسایه های عراق این امکان را دست کم در کوتاه مدت ندارد تا از همسایه استراتژیکش دست بردارد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: عراق ایران ایران و آمریکا کره شمالی اتحادیه میهنی کردستان نفت انرژی انرژی رسانه کردستان عراق مردم ایران نفت پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۰۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید

رسانه آمریکایی با اشاره به اینکه ایران در حال حاضر هدف تحریم‌های گوناگون واشنگتن قرار دارد، گزارش داد آمریکا برای وضع تحریم‌های تازه علیه تهران به مشکل خورده و گزینه‌های محدودی دارد که آن‌ها هم تبعات زیان‌باری برای کاخ سفید به دنبال خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، دستیاران «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا سعی دارند در واکنش به حمله ایران به رژیم صهیونیستی تحریم‌های اقتصادی تازه‌ای را علیه تهران وضع کنند، اما کارشناسان بر این باورند که کاخ سفید برای دستیابی به این هدف تنها چند راه محدود دارد که به درگیری با چین یا افزایش بهای نفت منجر نشود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یک‌شنبه از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد و اعلام کرد ایران ده‌ها فروند موشک و پهپاد را به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است. این حمله در واکنش به حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در سوریه صورت گرفت که به شهادت هفت تن از مستشاران نظامی ایران منجر شده بود.

آمریکا و متحدانش اعلام کرده‌اند از اقدام نظامی علیه ایران حمایت نمی‌کنند، اما قصد دارند با وضع تحریم‌های اقتصادی و دیپلماتیک، ایران را «منزوی» کرده و فشار‌هایی را بر تهران تحمیل کنند.

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی با اشاره به اینکه ایران همین حالا هم یکی از تحریم‌شده‌ترین کشور‌های جهان است، بسط‌دادن تحریم‌ها به خریداران نفت ایران در چین را یکی از گزینه‌های محدود دولت آمریکا برای تحریم مضاعف ایران دانست.

این در حالی است که وزیر خزانه‌داری آمریکا و دیگر مقامات دولت بایدن در ماه‌های گذاشته در سفر‌های متعدد به چین سعی داشته‌اند روابط میان واشنگتن و پکن را بهبود بخشند. حال در صورت تحریم روابط نفتی ایران و چین، احتمال دارد خشم پکن برانگیخته شده و تمام رشته‌های کاخ سفید برای احیای روابط با چین پنبه شود. از سوی دیگر، تحریم فروش نفت ایران به چین می‌تواند موجب افزایش بهای نفت جهانی شود و این در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، برای کاخ سفید خوشایند نیست.

بااین‌حال، مقامات آمریکایی اذعان کرده‌اند اگر واشنگتن می‌خواهد درآمد‌های نفتی ایران را قطع کرده یا به میزان محسوسی کاهش دهد، راهی جز تحریم شرکت‌های چینی ندارد. «باب مک‌نالی» رئیس یک شرکت مشاوره در حوزه انرژی گفت تحریم بانک‌های چین به دلیل تسهیل خرید نفت از ایران می‌تواند تولیدات نفتی در جهان را ۱.۵ میلیون بشکه کاهش دهد. این امر ممکن است بهای هر بشکه نفت را به بیش از ۱۰۰ دلار افزایش دهد و این برای دولت بایدن یک کابوس خواهد بود.

این تحلیلگر گفت: «بایدن نمی‌تواند از پس تبعات تحریم نفت ایران برآید. شاید آن‌ها چند اقدام نمادین انجام داده و چند شرکت را تحت‌فشار بگذارند، اما احتمالا فراتر از این نخواهند رفت.»

مدیرعامل یک اندیشکده متمرکز بر امور بین‌الملل و دیپلماسی اقتصادی در انگلیس به واشنگتن‌پست گفت: «ما اساسا از نوامبر ۲۰۱۸ حداکثر فشار را بر ایران وارد آورده‌ایم و کار بیشتری نمی‌توان انجام داد. این واقعا مشکل فشار حداکثری است؛ اینکه شما در موقعیتی قرار می‌گیرید که ناگهان آنچه فکر می‌کردید تنها به سیاست ایران مربوط می‌شود، دیگر فقط به ایران محدود نخواهد شد.»

دیگر خبرها

  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • روایت توانمندی بانوی مددجوی کرمانی با راه‌اندازی کارگاه خیاطی
  • نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم
  • سردار کوثری نماینده مجلس: اسرائیل دست به حمله بزند این بار در جهت نابودی آن‌ها گام برمی‌داریم
  • عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های سپاه پاسداران بود
  • سازمان پدافند غیرعامل مرجعی قابل اتکا در میان مردم است
  • سازمان پدافند غیر عامل مرجعی قابل اتکا در میان مردم است
  • رشد اقتصادی حاصل از گسترش تجارت نفتی ایران در شرایط تحریمی