Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نشریه گاردین در گزارشی به موضوع برخورد‌های تبعیض‌آمیز پلیس و مقامات آمریکایی با سیاه‌پوستان پرداخته و می‎نویسد: زمانی که وظیفه پلیس اجرای قانون و نظم نژادپرستانه باشد، سیاهان آمریکایی ممکن است حتی به دلیل زنده بودنشان بازداشت شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، نشریه گاردین در گزارشی به موضوع برخورد‌های تبعیض‌آمیز پلیس و مقامات آمریکایی با سیاه‌پوستان پرداخته و نوشته است: زمانی که وظیفه پلیس اجرای قانون و نظم نژادپرستانه باشد، سیاهان آمریکایی ممکن است حتی به دلیل زنده بودنشان بازدات شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاردین در این گزارش می‌نویسد: این روز‌ها هر فردی می‌تواند با پلیس آمریکا تماس گرفته و با فراخواندن افرادی با سلاح و دستبند در این پارانویای ضد سیاهان شرکت داشته باشد. این یک آزار تبعیض‌آمیز است که از سوی دولت آمریکا و دلار‌های مالیاتی نیز پشتیبانی می‌شود.

 

 

موسسه «پیو» نیز در گزارشی به موضوع تبعیض نژاد علیه سیاه‌پوستان در آمریکا پرداخته و با انجام یک نظرسنجی در این زمینه حقایق تلخی در این زمینه را یادآور می‌شود.

 

در این رابطه: بی توجهی تاریخی آمریکا به حقوق بشر

 

بر اساس آمار‌های منتشر شده در سال ۲۰۱۶ حدود ۴۰ میلیون سیاه‌پوست در آمریکا زندگی می‌کنند که ۱۳ درصد جمعیت این کشور را شامل می‌شود.

 

 

وبسایت پیو در گزارش خود یکی از واقعیت‌هایی را که درباره سیاهپوستان آمریکایی بیان می‌کند این است که خانوار‌های سیاه‌پوستان در ازای هر یک دلار دارایی سفیدپوستان تنها ۱۰ سِنت ثروت دارند. بر اساس تحقیقی که در این زمینه انجام شده متوسط ثروت سفیدپوستان «غیر هیسپانیک» در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۷۱ هزار دلار بوده است که این رقم ۱۰ برابر ثروت متوسط خانوار‌های سیاهان آمریکایی (۱۷۱۰۰ دلار) است. این اختلاف رقم‌ها در مقایسه با سال ۲۰۰۷ افزایش شدیدی داشته است.

 

در این رابطه:  زیرپا گذاشتن عدالت در دادگاه‌های آمریکا

 

بر اساس نظرسنجی انجام شده از سوی پیو این افزایش شدید اختلاف ثروت میان سیاهان و سفیدپوست‌ها در آمریکا برای خانواده‌ها با سطح درآمد‌های مختلف سرعت متفاوتی داشته است.

 

 

در گزارش وب‌سایت پیو یکی دیگر از حقایق مطرح شده درباره سیاه‌پوستان این موضوع است که شمار افرادی که اعتقاد دارند تبعیض نژاد بزرگترین مسأله پیش روی مردم آمریکا و به خصوص «آفریقایی-آمریکلایی‌ها» است در حال افزایش است.

در نظرسنجی پیو قابل ملاحظه‌ترین نتیجه این است که عمده سیاهان آمریکا بر این عقیده هستند که سفید پوستان دست‎کم به میزان منصفانه از بسیاری مزایایی که سیاهان از آن‌ها برخوردار نیستند سود می‌برند.

 

 

در نظرسنجی پیو ۹۲ درصد از سیاهان آمریکا این عقیده را داشته‌اند.

بر اساس گزارش پیو از هر ۱۰ نفر سیاه‌پوست آمریکایی ۷ نفر (حدود ۶۸ درصد) اعلام کرده‌اند که سیاهان از برخی مزایا بهره بسیار زیادی می‌برند. ۴۶ درص از سفید پوستان نیز در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که آن‌ها دست‌کم بهره منصفانه‌ای از برخی مزایا می‌برند که سیاهان از آن برخوردار نیستند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سیاه پوستان آمریکا تبعیض نژاد خشونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۰۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل از آمریکا می خواهد به هر شکل ممکن در جنگ علیه ایران شرکت کند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نمی خواهد جنگ در غزه پایان یابد، بلکه می خواهد دامنه آن را گسترش دهد تا منطقه ای شود. به همین ترتیب، او از آمریکایی ها می خواهد که به هز شکل ممکن در جنگ شرکت کنند.

هنیه افزود: «به ویژه علیه ایران یا اینکه یک شاخه نظامی در خدمت اسرائیل باشد».

پیشتر، طوری که رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند اسرائیل بامداد روز ۱۹ آوریل (جمعه) یک حمله تلافی جویانه "محدود" به اهدافی در ایران انجام داد که انفجارهایی در نزدیکی شهر اصفهان گزارش شد.

کد خبر 846084 برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو ایران و اسرائیل فلسطین - اسماعیل هنیه خبر ویژه آمریکا و اسرائیل فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • ◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه درباره برخی دستگاه‌ها
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه در افزایش هزینه برخی دستگاه‌ها
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است
  • بشار اسد : آمریکایی‌ها از هر درگیری سود می‌برند/ سیاست این کشور بر اصل «تفرقه بیانداز و حکومت کن» استوار است
  • اسرائیل از آمریکا می خواهد به هر شکل ممکن در جنگ علیه ایران شرکت کند
  • العربیه: آمریکا به اسرائیل سلاح می‌دهد و به نفعش وتو می‌کند و برای غزه فقط نگران است
  • عملیات ایران نبوغ‌آمیز بود/ ایران مانند شیر است و اسرائیل مثل یک «سگ چلاق» / نتانیاهو معادل هیتلر است/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی قرار دارد