Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@03:54:30 GMT

آسه آن و چین همکاری های دفاعی را گسترش می دهند

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۰۳۱۹

آسه آن و چین همکاری های دفاعی را گسترش می دهند

کوالالامپور- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند که لی کچیانگ نخست وزیر چین در دیدار با لی هسین لونگ نخست وزیر سنگاپور ورئیس بلوک جنوب شرق آسیا 'آسه آن' بر گسترش همکاری های دفاعی میان پکن و این اتحادیه تاکید کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، نخست وزیر چین که برای شرکت در اجلاس سران آسه ان به سنگاپور سفر کرده ، توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف اقتصادی و دفاعی را با این بلوک اقتصادی و سنگاپور به عنوان رئیس کنونی این اتحادیه را مورد تاکید قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سی و سومین اجلاس سران کشورهای آسه آن از روز دوشنبه هفته جاری در سنگاپور آغاز به کار کرده و امروز به کار خود پایان می دهد .
سنگاپور که ریاست سالانه آسه آن را برعهده دارد همچنین دراین ایام همزمان میزبان نشست های جداگانه رهبران آسه آن با 8 کشور مختلف جهان به عنوان شرکای گفت وگویی این بلوک اقتصادی بوده است.
استرالیا، کره جنوبی، آمریکا، چین، ژاپن، هند ، روسیه و نیوزیلند شرکای گفت وگویی آسه آن بوده و رهبران این کشورها به جز دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در این اجلاس شرکت کردند.
نخست وزیرچین در جریان سفرش به سنگاپورعلاوه براینکه دراجلاس آسه ان شرکت کرد، در نشست ویژه این تشکل و پکن حضور یافت و با حلیمه یعقوب رئیس جمهوری و لی هسین لونگ نخست وزیر سنگاپور به طور جداگانه دیدار و گفت وگوهایی داشت.
مسئولان دو کشور پس از این دیدارها با انتشار بیانیه مشترک بر گسترش همکاری های دو جانبه و همچنین افزایش همکاری های چین با آسه آن در زمینه های اقتصادی و دفاعی در منطقه و دریای جنوبی چین تاکید کردند.
چین دراین دریا با مالزی، برونئی، ویتنام وفیلیپین از اعضای آسه آن اختلاف ارضی دارد که این امر سبب افزایش تنش ها و همچنین حضور نیروهای نظامی آمریکا در این منطقه شده است.
نخست وزیر چین در دیدار با مقام های سنگاپوری روابط پکن و آسه آن را رو به پیشرفت خواند و درعین حال از نقش مهم سنگاپور در این اتحادیه در این زمینه قدردانی کرد.
هر دو طرف همچنین دراین بیانیه بر تعهد مشترک خود نسبت به حفظ و ارتقاء صلح و امنیت در منطقه جنوب شرق آسیا ، گسترش تجارت آزاد و تداوم جهانی شدن اقتصاد تاکید کردند.
براساس بیانیه مشترک چین و سنگاپور دوکشور در مورد گسترش همکاری های حقوقی و قضایی، مبارزه با جرایم فراملی، فساد، پولشویی، جرایم اینترنتی و مواد مخدر نیز توافق کردند.
چین بزرگترین شریک تجاری آسه آن در 8 سال اخیر و آسه آن نیز سومین شریک تجاری چین در 6 سال گذشته بوده است.
پکن و برخی کشورهای آسه آن همچنین دارای توافق های تجارت آزاد هستند که پکن درصدد است با تمام این کشورها توافق های مشابه داشته باشد تا مبادلات دوجانبه و چندجانبه تجاری و اقتصادی با این کشورها افزایش یابد.
لی هسین لونگ نیز که کشورش ریاست آسه آن را برعهده دارد دردیداربا نخست وزیرچین از سیاست های باز پکن برای همکاری با اتحادیه آسه آن در 40 ساله گذشته قدردانی کرد و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات در دریای جنوبی چین را عامل تقویت صلح و امنیت منطقه دانست.
پکن و اعضای دهگانه آسه آن از بنیانگذاران بانک توسعه زیرساخت آسیا هستند و این کشورها در چارچوب فعالیت های مالی توانسته اند از دو سال پیش تاکنون با تامین بودجه 2 میلیارد و 800 میلیون دلاری 17 پروژه عظیم اقتصادی را در کشورهای در حال توسعه آسیا اجرا کنند.
علاوه براین تعدادی از کشورهای آسه ان از جمله اندونزی در نقشه راه ابریشم جدید یا سیاست یک جاده یک کمربند چین قرار دارند و پکن با استفاده از بودجه جدید 15 میلیارد و 320 میلیون دلاری صندوق جاده ابریشم وتسهیلات بانکی خود برای پیش بردن این ابتکار در کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا استفاده می کند.
شبد**آساق**1599 **1010

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چين آسه آن سنگاپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۰۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج روز نخست مسابقات اسکواش قطر جونیور

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مسابقات بین‌المللی قطر جونیور در رده‌های سنی کمتر از ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷و ۱۹ سال پسران از دوم تا ششم اردیبهشت برگزار می‌شود. نمایندگان کشورهای جمهوری اسلامی ایران، کویت، چین، اردن، عربستان، پاکستان، مصر، سنگاپور، هند، مالزی، آمریکا، سری‌لانکا و کشور میزبان در دوحه با هم رقابت می‌کنند.

نتایج کامل روز اول تیم نوجوانان ایران به شرح زیر است:

دیدار محمد صالح آخانی با مروان حسین، نماینده کشور میزبان با پیروزی ورزشکار ایرانی با نتیجه ۳-۱ به پایان رسید. فرزاد حق‌خواه با علی نیاما از قطر روبه‌رو شد که او نیز توانست با نتیجه ۳ بر صفر پیروز میدان باشد. باربد چاوشی رشتی با نتیجه مشابه از سد آناند کالرا از سنگاپور گذشت.

امیرعطا محجل فرید، امیرمهدی خراشادی‌زاده، امیررضا الوان‌ساز، فرزاد کشفی، ارشک احمدآبادی، سامیار صفری و مصطفی احراری با نتیجه مشابه ۳ بر صفر نمایندگان قطر را پشت سر گذاشتند.

یوسف قریشی و علی رحیمی نیز موفق شدند نمایندگان اردن را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهند.

متاسفانه عرفان تاجور نتوانست از عبدالله علی، حریف کویتی خود عبور کند و بازی را با نتیجه ۳ بر صفر واگذار کرد. آریا عمودی‌نژاد و رادین عبدالهی نیز با همین نتیجه برابر نماینده پاکستان شکست خوردند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898658

دیگر خبرها

  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • نتایج نمایندگان ایران در روز نخست اسکواش قطر جونیور
  • نتایج روز نخست مسابقات اسکواش قطر جونیور
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد
  • حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان چه گذشت؟
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است/قدردانی شریف از رئیسی