Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-20@01:55:06 GMT

شهردار شدن حناچی مشکوک است؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۰۴۷۱

‍ به رغم آنکه ماراتن انتخاب جایگزین افشانی، شهردار فعلی تهران به پایان رسیده و «حناچی»، شهردار جدید تهران لقب گرفته، اخبار رسیده حکایت از احتمال تایید نشدن وی دارد؛ اخبار ضد و نقیضی که شهرداری تهران و ابهامات پیرامونش را کماکان در صدر اخبار حفظ خواهد کرد.


به گزارش شریان نیوز، ‍به رغم آنکه ماراتن انتخاب جایگزین افشانی، شهردار فعلی تهران به پایان رسیده و «حناچی»، شهردار جدید تهران لقب گرفته، اخبار رسیده حکایت از احتمال تایید نشدن وی دارد؛ اخبار ضد و نقیضی که شهرداری تهران و ابهامات پیرامونش را کماکان در صدر اخبار حفظ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هنوز یک روز از انتخاب پیروز حناچی با رای اعضای شورای شهر تهران به عنوان شهردار تهران نگذشته، زمزمه‌هایی در خصوص تایید نشدن وی برای تصدی این سمت به گوش می‌رسد که قابل تامل است. زمزمه‌هایی که شنیده شدنشان برخی اعضای شورا را هم به واکنش واداشته است.

آن گونه که شایعات خبر می‌دهند، حناچی ممکن است در کسب تایید مراجع ذی صلاح ناکام بماند چراکه از یکسو ظاهرا در پرونده عملکردش نقاط ابهامی دیده می‌شود یا از سوی دیگر، ظاهرا یکی از بستگانش کارنامه‌ای تاریک دارد و.... شایعاتی عجیب که فارغ از صحت و سقم شان، طرح شان بلافاصله بعد از انتخاب وی به عنوان شهردار، شائبه برانگیز به نظر می‌رسد.

این در حالی است که با نگاهی به روند اتفاقات رقم خورده در انتخاب شهردار و تامل بر سخنان اعضای شورا حین انتخاب، طرح این دست شایعات چیزی جز شیطنت و دشمنی به نظر نمی‌رسد و مردود شدن صلاحیت حناچی برای تصدی پست شهردار تهران چیزی بیش از یک شوخی نیست، به ویژه اگر بدانیم پیشتر رئیس شورای شهر تهران از استعلام در خصوص صلاحیت کاندیدا‌های شهرداری خبر داده است.

چند روز قبل و پیش از آنکه رای گیری برای انتخاب ۵ گزینه نهایی در شورا صورت گیرد، حجت نظری، یکی از اعضای شورا از استعلام دقیق گزینه‌های نهایی شهرداری تهران خبر داد تا مشخص شود که عزم شورای پنجم تهران بر این قرار گرفته که سومین شهردار منتخب شان، آخرین شهرداری باشد که در این دوره بر می‌گزینند؛ شهرداری که بیماری یا بازنشستگی یا مسائل دیگر کنارش نزند.

همین مقدمه کافی بود تا روز گذشته و پس از انتخاب حناچی به عنوان شهردار جدید تهران، وقتی رئیس شورا پایان جلسه را اعلام کرد و در جمع خبرنگاران حضور یافت، سوال در خصوص نتیجه استعلام صورت گرفته در خصوص حناچی، یکی از سوالات مهم مطرح شده از وی باشد و هاشمی در پاسخ بگوید: «من در آن زمان اسامی ۵ گزینه تصدی شهرداری تهران را به وزارت اطلاعات برای استعلام ارسال کردم که تاکنون پاسخ لازم داده نشده است.»

وی در ادامه افزود: «با توجه به زمان گذشته در انتظار پاسخ مکتوب وزارت کشور هستیم. پیش بینی ما و گمانه‌زنی‌ها این است که مشکلی برای صدور حکم حناچی، شهردار منتخب تهران توسط وزارت کشور نباشد، اما در هر صورت باید منتظر پاسخ نهایی از سوی این وزارتخانه و صدور حکم شهردار جدید باشیم.»

رئیس شورا در حالی از انتظار برای دریافت نتیجه استعلام صورت گرفته خبر می‌داد که به نظر می‌رسید احتمال خاصی برای بروز مشکل در این زمینه نمی‌دهد. این را می‌شد به وضوح از سخنان هاشمی دریافت: «بنده بلافاصله پس از انتخاب حناچی به عنوان شهردار، نامه انتصاب وی را برای وزیر کشور و اسناد مربوطه ارسال کرده‌ام و امیدوارم هر چه زودتر حکم وی صادر شود.»

به این امیدواریِ محسن هاشمی، توضیحاتش در خصوص مهلت نسبتا کوتاه افشانی برای حضور در شهرداری تا روز اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان را می‌توان افزود که رئیس شورا در ادامه آن گفت: «تلاش می‌شود که در یک بازه ۱۰ روزه حکم شهردار جدید تهران توسط وزیر کشور صادر شود و با توجه به توافقی که با افشانی داشته‌ایم، وی تا زمان صدور حکم حناچی، فعالیت خود را ادامه خواهد داد.»

این در حالی است که برخلاف امیدواری‌های موکد هاشمی به صدور حکم حناچی، حتی در زمانی کوتاه، یک منبع آگاه به «تابناک» می‌گوید: «اینکه جواب استعلام گزینه‌های نهایی پیش از رای گیری به شورا داده نشده دلیل بر تایید شدن این افراد نیست و پس از آن هم به اعضای شورا گفته شده که ممکن است حناچی برای این سمت تایید نشود.»

نکته جالب توجه در این میان، انتشار اخباری است که به قطع از رد شدن صلاحیت حناچی خبر می‌دهند؛ اخباری که رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران آن‌ها را کذب و شایعه می‌خواند و می‌گوید: «انتشار این گونه اخبار و شایعات تاثیری در انتخاب پیروز حناچی به عنوان شهردار منتخب شورای شهر نخواهد داشت. وظیفه شورا انتخاب اصلح‌ترین فرد و گزینه موجود به عنوان شهردار آینده تهران است که شورای شهر این انتخاب را کرد.»

محمد علیخانی می‌افزاید: «پیروز حناچی با رای اکثریت شورا به عنوان شهردار تهران انتخاب و بر این مبنا، طی نامه‌ای از سوی رئیس شورای شهر تهران به عنوان شهردار منتخب تهران جهت تایید صلاحیت و امضای حکم به وزارت کشور معرفی شده است. هر گونه تصمیمی که وزارت کشور در این زمینه بگیرد، به صورت کتبی به شورای شهر تهران ابلاغ می‌شود و ملاک عمل است و جز این، هرچه گفته شود شایعه است و مردود.»

برچسب هاشهردارماراتنافشانیشهردار

منبع: شریان

کلیدواژه: شهردار ماراتن افشانی شهردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۰۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده فلسطین در شورای امنیت: هیچ دولتی نباید مصون از مجازات باشد/ نماینده تل‌آویو تهدید کرد

نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در شورای امنیت طی سخنانی در نشست امروز سازمان ملل درباره عضویت کامل فلسطین تأکید کرد «مردم فلسطین همواره قربانی حوادث و تصمیمات بین‌المللی بوده‌اند که نقشی در آن نداشته‌اند.»

نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد: هرکسی که مانع از تصمیم‌گیری برای عضویت کامل ما شود، به افزایش شانس صلح در منطقه ما کمک نمی‌کند. اعطای عضویت کامل به فلسطین بخشی از بی‌عدالتی تاریخی علیه ملت فلسطین را از بین می برد. ما حق عضویت کامل را با تصمیم بین المللی داریم نه از طریق مذاکره. اینکه ما مشغول تلاش برای عضویت کامل فلسطین هستیم، باعث نمی‌شود جنگ همه جانبه‌ای که در غزه در حال وقوع است را فراموش کنیم.

وی در ادامه با اشاره به حملات صهیونیست‌ها به فلسطینیان در کرانه باختری افزود: اکثریت باریکه غزه غیرقابل سکونت شده است.حملات شهرک نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری و بیت المقدس در حال افزایش است.

نماینده رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در شورای امنیت تصریح کرد: جامعه جهانی نباید اجازه دهد هیچ دولتی بالاتر از مجازات باشد. مسئولیت جنگ بر عهده کشورهایی است که «اسرائیل» را مسلح می کنند.

نماینده رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی گفت: «تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه قدرت و دولتی ندارد، پس چگونه شورا امروز می‌تواند به عضویت کامل آن رای دهد؟»

وی تأکید کرد شورای امنیت بدون اینکه حماس را محکوم کند، اکنون در حال آماده شدن برای رای گیری در مورد عضویت کامل فلسطین است.

نماینده رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد: «هرگونه تصمیم برای اعطای عضویت کامل به فلسطین، آغاز فروپاشی نظام سازمان ملل خواهد بود.»

نماینده صهیونیستی افزود: «این شورا همچنان در مورد غزه صحبت می‌کند و اصطلاحاتی مانند حقوق بشر را تکرار می کند و به هیچ چیز دیگری اهمیت نمی دهد. این شورا بر هیچ بحران فوری جهانی مانند اوکراین یا سودان تمرکز نمی کند و تنها به غزه می پردازد. رفتار این شورا فقط در خدمت سنوار و ایران است.

این نماینده صهیونیست تهدید کرد: «اگر تصمیم برای عضویت کامل فلسطین اتخاذ شود، هر گونه مذاکره در مورد حل و فصل پیچیده خواهد شد.»

وی در ادامه سخنان تند خود علیه شورای امنیت گفت: اگر تصمیم برای عضویت کامل فلسطین اتخاذ شود، این شورا تروریستی خواهد بود نه شورای امنیت.هرگونه تصمیم برای اعطای عضویت کامل به یک رژیم تروریستی، آغاز فروپاشی نظام سازمان ملل خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شهرداری با پرداخت نکردن بازار کار شورا را مقابل کارکنان شهرداری قرار داد
  • نماینده فلسطین در شورای امنیت: هیچ دولتی نباید مصون از مجازات باشد/ نماینده تل‌آویو تهدید کرد
  • دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورا پیش رود
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورای پیش رود
  • ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • ارگان‌ها و ادارات، مانع اجرای رأی کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یزد نشوند
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی