Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد ارجمندی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: نیروهای جمعیت هلال احمر باید از توانمندی و سرعت عمل بالاییبرای انجام وظیفه در همه مواقع بویژه شرایط سخت و دشوار برخوردار باشند تا بتوانند با کمترین امکانات بیشترین خدمات را ارائه کنند.

وی افزود: آموزش های تخصصی در موضوعات مختلف در این جمعیت به صورت مستمر برگزار می شود تا ضمن حفظ آمادگی نیروها بتوان با امکانات موجود در بدترین شرایط هم خدمات موثری به افراد نیازمند ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارجمندی بیان کرد: یکی از راههای افزایش و حفظ آمادگی نیروها برگزاری اردوهای آموزشی و تخصصی است که روز گذشته یکی از آنها در الموت برگزار شد.

اردوی بقا در شرایط سخت ویژه تیم های بهداشت و درمان اضطراری استان قزوین روز چهارشنبه در مرکز بخش الموت غربی در شهر رازمیان برگزار شد.

وی افزود: اردوی بقا در شرایط سخت ویژه تیم های بهداشت و درمان اضطراری است که با هدف ارتقا سطح آمادگی تخصصی، افزایش تاب آوری در حوادث و سوانح و حفظ حیات و بقا در شرایط ویژه برگزار شد.

 معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: بعد از این اردو اعضا باید بتوانند آموزش‌هایی را که دیده‌اند برای ارتقاء توانایی و کسب مهارت‌های لازم به منظور غلبه بر شرایط غیر متعارف و تطبیق خود با آن بکار گیرند و از آن در حوادث استفاده کنند.

ارجمندی یادآورشد: این اردو به مدت سه روز از ٢٢ آبان ماه لغایت ٢٤ آبان ماه در مرکز بخش الموت غربی، شهرستان رازمیان با حضور داوطلبان عضو تیمهای بهداشت و درمان اضطراری و کارکنان حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی و فارغ التحصیلان رشته های پزشکی، پرستاری، مامایی، بهداشت محیط، کارشناس تغذیه و تکنسین دارویی برگزار شد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: در اردوی سه روزه بقا در شرایط سخت  شرکت کنندگان به صورت تئوری و عملی با موضوعاتی مانند آشنایی با سامانه عملیاتی بهداشت و درمان اضطراری، آشنایی با کیت بقا، راههای حفظ و بقا در شرایط اضطراری، جهت یابی در روز و شب، تهیه سرپناه اضطراری، تثبیت و نحوه حمل مصدوم و روانشناسی بقا آشنا شدند.

ارجمندی گفت: نیروهای هلال احمر چون با حوادث مختلف سروکار دارند باید از تخصص و توانمندی بالایی در حوادث برخوردار باشند تا بتوانند در سریعترین زمان بیشتری کارآمدی را داشته باشند.

وی اظهارامیدواری کرد این اردو برای شرکت کنندگان مفید بوده و توانسته سطح توانایی نیروهای جمعیت را برای کمک رسانی افزایش دهد.

کد خبر 4458931

منبع: مهر

کلیدواژه: اردوی آماده سازی جمعیت هلال احمر قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۰۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟

به گزارش پارس نیوز ، بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت اقدامات امدادی جمعیت هلال احمر برای سیل‌زدگان در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان گفت:‌ عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان مناطق جنوب شرقی کشور همچان ادامه دارد. این ماموریت از ۲۷ فروردین ماه و همزمان با موج جدید بارش های شدید در جنوب شرق کشور آغاز شده است و نیروهای جمعیت هلال احمر در همان لحظات اولیه در محل حاضر شده و اقدامات خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مجموعا تا صبح امروز به ۶۵ هزار و ۵۲۳ نفر در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان امدادرسانی شده‌است، گفت:‌بیشترین ماموریت مربوط به استان سیستان و بلوچستان بوده است. در این ماموریت در گام نخست سه اردوگاه اضطراری در مناطق سیل‌زده ایجاد و در مجموع نیز برای ۴۵۰۹ نفر شرایط اسکان اضطراری فراهم شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به این که ناوگان هوایی هلال احمر در امدادرسانی به سیل‌زدگان مشارکت داشتند، گفت: با  بهره‌گیری از توان بالگردها، ۱۲۰۰ نفر از متاثرین حوادث جوی به مناطق امن منتقل شده و ۹ نفر از مصدومین سیل نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. در مجموع ۱۴۰۰ نیروی هلال احمر در ماموریت امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب شرق کشور مشارکت داشتند که علاوه بر امدادرسانی، از ۳۵۰ واحد مسکونی آب را تخلیه کردند.

وی تصریح کرد: از تاریخ ۲۷ فرویدن ماه لغایت سوم اردیبهشت ماه ۴۶ سورتی پرواز برای کمک رسانی به متاثرین از حوادث جوی در جنوب شرقی کشور انجام و ۳۴ تن اقلام امدادی و زیستی برای آن‌ها ارسال شد.

محمودی ادامه داد:‌ بر همین اساس ۸۹۷ دستگاه چادر، ۸۳۹۹ تخته پتو، ۴۴۲۹ تخته موکت، ۱۰ هزار کیلوگرم نایلون پوششی، ۴۲۶ ست شستشو، ۳۹۵ ست بهداشتی، ۱۱ هزار و ۲۷۶ بسته غذایی، ۱۱ هزار و ۳۸۶ بطری آب معدنی و ۱۱ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم برنج در میان سیل‌زدگان توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: سیل اخیر بیشترین آسیب را به سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی آن وارد کرده و به همین علت امدادگران جمعیت هلال احمر تا حل مشکلات مناطق سیل زده در کنار مردم حاضر خواهد بود و کمک رسانی را ادامه می دهد.

دیگر خبرها

  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد