Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ورا جورووا، کمیسر دادگستری، مصرف کنندگان و برابری جنسیتی اتحادیه اروپااعلام کرد این اتحادیه معتقد است هیچ جایگزین صلح آمیز و معتبری برای توافق هسته‌ای ایران (برجام) وجود ندارد.

جورووا در جریان نشست دوره‌ای پارلمان اروپا در روز چهارشنبه گفت: «هیچ جایگزینی برای برنامه جامع اقدام مشترک وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توافق با ایران عنصری کلیدی از ساختار منع اشاعه هسته‌ای جهان است.»

کمیسر دادگستری اتحادیه اروپا گفت: حفظ توافق هسته‌ای از موضوعات مهم برای امنیت جامعه جهانی است.

وی افزود اتحادیه اروپا تحریم‌های فرا سرزمینی آمریکا را که پس از خروج این کشور از برجام وضع شدند به رسمیت نمی‌شناسد.

وی گفت: «اتحادیه اروپا نمی‌تواند بپذیرد که یک قدرت خارجی حتی نزدیک‌ترین دوست و متحد ما در مورد تجارت مشروع ما با یک کشور دیگر تصمیم گیری کند. اقدامات ادامه دار به رهبری فرانسه، آلمان و انگلیس با هدف تداوم اجرای کامل و موثر توافق هسته‌ای در تمامی ابعاد آن و مطابق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل صورت می‌گیرند.»

سخنرانی وی به وسیله سرویس ویدیویی کمیسیون اروپا پخش شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ایران تجارت جهان هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۰۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود

قدس آنلاین: محمد اسلامی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص تناقض در اظهارات رافائل گروسی که تصریح کرده روزانه از برنامه هسته‌ای و تاسیسات اتمی ایران بازرسی می‌کنند اما این برنامه را مکرر مبهم توصیف می‌کند، گفت:  گزارش‌هایی که آقای گروسی به شورای حکام و  شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد دو بخش دارد. یکی برجام است و یکی پادمان و ان‌پی‌تی.

وی با بیان اینکه در بخش پادمان و ان‌پی‌تی دوربین‌ها در تاسیسات ما نصب و فعال هستند و نظارت آژانس جریان دارد و دانش اطلاعاتی این نهاد نسبت به فعالیت ها ما بروز است، گفت: همانطور که خود ایشان هم گفت بازرسانشان همواره در ایران مستقر هستند  و رفت و آمد دارند. هم اکنون ۱۲۰ بارزس تایید شده آانس وجود دارند که به صورت منظم یا سرزده از تاسیسات اتمی با بازدید می‌کنند.

رئیس سازمان انرِ اتمی تصریح کرد: ما در بیانیه اسفند ماه سال ۱۴۰۱ که با آقای گروسی تفاهم کردیم مقرر کردیم که مبنای همکاری ما با هم ان‌پی‌تی و پادمان است و هرگونه اقدامی که تداوم دانش آژانس و تعامل ما با آژانس را (بر مبنای پادمان) خدشه دار کند نمی‌پذیریم.

اسلامی خاطرنشان کرد: بخش دوم گزارشها و ماموریت مدیرکل مربوط به برجام است که در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستیم و فعالیت هسته‌ای ایران در قانون اقدام راهبردی هم باز در چهارچوب پادمان است.

وی افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی هر سه ماه یک بار به شورای حکام و ۶ ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل گزارشی درباره فعالیت هسته‌ای ایران ارائه می‌دهد و موضوع انطباق یا عدم انطباق فعالیت هسته‌ای ایران با برجام محور اصلی گزارش است. ما هم طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، متعهد هستیم و شرایط موجود به دلیل این است که آنها به تعهداتشان عمل نکرده‌اند و در صورتی که اگر آنها به تعهدات خود عمل کنند، جمهوری اسلامی هم به تعهدات برجامی در خصوص بندهایی که برای برخی محدودیت‌ها وجود دارد، عمل خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلامی طبق بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام به تعهدات خود عمل می‌کند ولی رافائل گروسی در صحبت‌های اخیر گفته است ایران نسبت به غنی‌سازی بالا اقدام می‌کند اما باید تاکید کنیم این به معنای برخورداری ایران از سلاح هسته‌ای نیست. آقای گروسی به حضور بازرسان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی در ایران و تعاملات خوب بین ایران و آژانس هم اشاره کرده است. او در آینده به ایران سفر خواهد کرد و تنظیمات دوطرف به‌روز خواهد شد.

وی در خصوص انتقاد گروسی از آنچه غنی سازی سطح بالا در این نامیده هم گفت: ایشان می‌گوید ایران نسبت به غنی‌سازی بالا اقدام می‌کند، اما باید تاکید کرد این به معنای برخورداری ایران از سلاح هسته‌ای نیست.

انتهای پیام

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی