Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@23:07:11 GMT

لباس سنتی مردم دزفول رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۰۵۴۷

لباس سنتی مردم دزفول رونمایی شد

مدیر انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول شامگاه چهارشنبه در حاشیه این آئین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: لباس سنتی زنانه و مردانه دزفول پس از دو سال تحقیق و پژوهش دوخته شده است.

وی افزود: این لباس بر اساس مستندات ۹۰ ساله طراحی و دوخته شده و  شبیه ترین لباس به لباس گذشتگان دزفول است.

مدیر انجمن میراث فرهنگی دزپارس عنوان کرد: خوزستان دارای تنوع قومی است و لباس هر قوم نشان از فرهنگ و اصالت آن است و به همین دلیل معرفی لباس مردم دزفول نیز در راستای نشان دادن اصالت و فرهنگ این شهر ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذرکیش افزود : برای ثبت ملی لباس سنتی مردم دزفول نیازمند استفاده بیشتر از این لباس در اماکن تفریحی و گردشگری هستیم.

معاون فرهنگی شهرداری دزفول نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، لباس هر قوم را نماد فرهنگ غنی آنها عنوان کرد و گفت: لباس سنتی مردم دزفول در حال حاضر در جشن های عروسی استفاده می شود که باید بیش از پیش از آن استفاده شود.

علی توحیدی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای ثبت ملی شدن لباس سنتی مردم دزفول افزود: مکاتباتی با اداره میراث فرهنگی دزفول و خوزستان انجام شده اما ثبت ملی لباس سنتی مردم دزفول نیازمند یک سری اقدامات و زیرساخت ها است که بدین منظور برنامه ریزی شده تا برخی از رستوران ها یا موزه ها از این لباس به منظور معرفی و احیای هر چه بیشتر آن استفاده کنند.

معاون فرهنگی شهرداری دزفول تصریح کرد: با افزایش استفاده از لباس سنتی مردم دزفول در اماکن عمومی نظیر رستوران ها، هتل ها و سفره خانه های سنتی، علاوه بر فراهم شدن زمینه ثبت ملی آن، در جذب گردشگر نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت.

کد خبر 4458936

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری دزفول شهرستان دزفول میراث فرهنگی خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۰۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قمرزاده عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: برداشت محصول چغندرقند از سطح پنج هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دزفول آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: همچنین تعداد ۲۹ ماشین‌آلات کار برداشت چغندرقند را در شهرستان دزفول انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: پیش بینی شده حدود ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع شهرستان دزفول برداشت و به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله به صورت پاییزه کشت می‌شود.

کد خبر 6088141

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • نمایی زیبا از چال کندی دزفول (فیلم)
  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • نمایی زیبا از چالکندی دزفول + فیلم
  • آیین رونمایی از ماشین آلات جدید شهرداری شبستر با ارزش ۲۰ میلیارد تومان