Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین کنفرانس "کدینگ رمزنگاری و محاسبات" از امروز، ۲۴ آبان ماه به مدت دو روز در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی علائیان، دبیر کنفرانس بین‌المللی ترکیبیات، رمزنگاری و محاسبات گفت: این کنفرانس با هدف فراهم آوردن فرصت مناسب برای ارائه‌ آخرین دستاوردهای پژوهشی و یافته‌های علمی، تبادل نظر اساتید و پژوهشگران در زمینه نظریه گراف، ترکیبیات، ریاضیات گسسته، کد و رمز و محاسبات در دانشکده ریاضی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کنفرانس با اهدافی همچون ارائه آخرین یافته‌های علمی و تبادل نظر محققان و پژوهشگران،  فرهنگ‌سازی علمی و گسترش مرزهای دانش و توجه به پژوهش‌های میان رشته‌ای برگزار می‌شود.

علائیان با بیان این­که محورهای اصلی کنفرانس، سه بخش ترکیبیات، رمزنگاری و محاسبات است، گفت: در بخش ترکیبیات، شامل پژوهش‌هایی در زمینه گراف، کد، طرح‌های ترکیبیاتی، درخت‌ها، مربع‌های لاتین و مشبکه ارائه می‌شود. همچنین در بخش رمزنگاری به مباحثی مانند مبانی ریاضی رمزنگاری، طراحی و تحلیل انواع رمزهای متقارن و نامتقارن، تحلیل سامانه‌های رمز، نهان‌نگاری، نهان‌کاوی، توابع چکیده‌ساز، پروتکل‌های رمزنگاری، امنیت، مدیریت کلید و بلاک‌چین پرداخته می‌شود. در بخش محاسبات نیز، مقالاتی در خصوص محاسبات عددی، ابری، کوانتومی، تصادفی، فازی، الگوریتمی و پیچیدگی محاسبات ارائه خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به این­که در این کنفرانس، امکان تبادل نظر و اشتراک‌گذاری دستاوردهای علمی و کاربردی آن‌ها پیرامون موضوعات فوق برای اساتید، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم است، افزود: با برگزاری این کنفرانس، امکان همکاری‌های بین دانشگاهی داخل و خارج فراهم می‌شود همانگونه که پس از برگزاری دو کنفرانس قبل، از همکاران برای عضویت در کمیته علمی مجلات خارجی مرتبط با ترکیبیات و رمزنگاری دعوت به عمل آمده است.

علائیان رمزگذاری را علم به‌روز، کاربردی و مورد نیاز کشور توصیف و تشریح کرد: معمولاً در تمام کشورها چنین است که دستاوردهای این علم را نمی‌توان آزادانه بیان کرد. این در حالی است که در کنفرانس، فرصتی برای ارائه آزادانه دستاوردها و توسعه این علم فراهم می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران توضیح داد: معمولاً هر کشوری فعالیت‌های خود را در عرصه رمزنگاری، به‌ویژه دستگاه‌های دفاعی، امنیتی و سیستم‌های بانکی به صورت محرمانه و تنها بین دانشمندان خود آن کشور انجام می‌دهد.

وی برخی دیگر از موارد کاربرد رمزنگاری را شبکه‌ها، موبایل‌ها و پیام‌رسان‌ها عنوان کرد و گفت: در این کنفرانس به‌ ویژه رمزنگاری را در حوزه ارز دیجیتال و بلاک‌ چین مدنظر قرار داده‌ایم.

علائیان همچنین از چاپ مقالات فارسی برگزیده در مجله علمی- پژوهشی علوم و فناوری‌های پدافند نوین و مجله ISC پدافند الکترونیکی و سایبری​ دانشگاه جامع امام حسین (ع) خبر داد و افزود: مقالات برگزیده انگلیسی نیز در یکی از مجلات معتبر به چاپ خواهند رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علم و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود

اولین کنفرانس ملی مهارت ایران از تاریخ سوم لغایت چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و با مشارکت کلیه ذی‌نفعان و صاحبنظران عرصه مهارت کشور برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اردبیل، بی‌شک در گام دوم انقلاب، گسترش نهضت توسعه آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی نیروی انسانی در سطح آموزش عالی و جامعه، راهگشا و زمینه‌ساز اشتغال برای جوانان خواهد بود.

کریم نصیریان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در روز‌های سوم و چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما اشاره کرد و گفت: در این کنفرانس برای اولین بار ابعاد مختلف مقوله مهارت توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان بزرگ‌ترین سازه مهارتی- دانشگاهی کشور با حضور مسئولین و مقامات عالی‌رتبه کشوری، متخصصان و استادان حوزه مهارت، صنعتگران و کلیه ذی‌نفعان و بازیگران عرصه مهارت کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در دنیای پرشتاب و متحول امروز، سیستم‌های آموزشی با چالش‌ها و الزامات جدیدی روبرو هستند. از یک سو، فناوری‌های نوین و رشد روزافزون دانش بشری موجب شده است که صرف انتقال دانش، دیگر پاسخگوی نیاز‌های آموزشی نباشد. از سوی دیگر، تحولات سریع بازار کار و لزوم تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد موجب شده است تا سیستم‌های آموزشی به سمت الگو‌های مهارت محور حرکت کنند. از اینرو رویکرد تلفیق دانش و مهارت برای تبدیل دانایی به تواناییِ نسل جوان، از مهمترین دستاورد‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوده؛ چرا که آموزش‌های مهارت محور، راهبردی مهم در همه دنیا به خصوص کشور‌های پیشرفته است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اردبیل اظهار داشت: در شورای سیاست‌گذاری و کمیته علمی کنفرانس، چندین میزگرد تخصصی با عناوینی نظیر «جایگاه مهارت‌آموزی در تحقق اهداف اقتصاد دانش‌بنیان: باید‌ها و کمبودها» و «جایگاه مهارت‌آموزی در ساختار سنتی آموزشی کشور: فرصت‌ها و چالش‌ها» برگزار می‌شود تا موضوعات مورد بحث از منظر کارشناسان و صاحبنظران بررسی شده و راهکار‌های مناسبی تبین شوند.

نصیریان افزود: در این کنفرانس، پنج محور اصلی شامل: «حکمرانی آموزش عالی مهارتی»، «آینده مشاغل و مشاغل آینده»، «مهارت‌آموزی و برنامه هفتم توسعه»، «نقش بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای» و «مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان»، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی اولین کنفرانس ملی مهارت ایران را حاوی بخش‌های علمی متنوعی دانست و گفت: انجام سخنرانی‌های کلیدی، برپایی میزگرد‌های تخصصی، ارائه مقالات علمی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، از جمله بخش‌هایی است که پیرامون حوزه مهارت و از منظر حکمرانی آموزش عالی مهارتی به صورت علمی ـ تخصصی برگزار خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی
  • آخرین دستاوردهای حوزه پایداری انرژی بررسی شد
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • اولین کنفرانس ملی مهارت ایران برگزار می‌شود
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد